NovaMalin Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 (redigert) Er det Svenner sett fra nordvest? Redigert 22.Januar.2009 av SuperNova (see edit history) Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Mulligan Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Hvor Ramsholmen? Link to post
NovaMalin Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Nei, det er ikke Ramsholmen. Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Finn Erik Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Ikke Svenner heller. Link to post
Gunga Din Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Hvor er vi nå? Nordströmmarna !? S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Hvor er vi nå? Minner meg om kilen bak (Øst) om Havstensund? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fjellbonden Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Hvor er vi nå? Er vi nord på Lakseholmen øst for Tallakshavn? Link to post
NovaMalin Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 (redigert) Er vi nord på Lakseholmen øst for Tallakshavn? Imponerende. Vi ser Lakseholmen i bakgrunnen på bildet. Bildet er tatt fra Bergekilen ved Tallakshavn. Redigert 22.Januar.2009 av SuperNova (see edit history) Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Gunga Din Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 (redigert) Redigert 22.Januar.2009 av Gunga Din (see edit history) S/Y Gunga Din Link to post
Hekksjø Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Denne spørretråden er kjempeartig! Også for oss som vet veldig lite om de aller fleste oppgavestedene, og som derfor for det meste hygger oss med å se på bildene. Men den er og blir et sabla rot! Derfor spør jeg. Må alle spørsmålene ligge i samme tråd? Jeg har spurt om det går an å opprette et eget Quiz-rom på BT (slik f.eks. nettstedet til Norsk Jernbaneklubb har) - og fått hyggelig, men benektende, svar fra Ingar. Hvis vi likevel vil ha det litt enklere med denne hvor-er-dette-stedet-spørringen, som jo ser ut til å gripe om seg time for time, går det jo an å begynne å lage ny tråd for hvert spørsmål. Jernbanefantastene kaller spørsmålene sine typisk for "NN-quiz 1" etter mønsteret "nickname-quiz #". Slik at f.eks. den som ser ut til å være den aller nyeste ovenfor her, kunne ha hett "Finn Erik Hellberg-quiz 1". Skal vi kopiere dette quiznavngivingssystemet fra jernbanegærningene, forutsetter det selvsagt at moderatorene godtar trådnavn av den typen jeg foreslår. Frøet er sådd. Forslaget er stilt. Så får vi se hvordan det går ... Hilsen Hekksjø som i alle fall kommer til å fortsette å ha det morsomt med å lese stedsspørsmål En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand." Link to post
periss Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Men omtrent med det samme husket jeg Astor-regelen og innså at hvis jeg svarer på denne vil det innebære et av de groveste bruddene på denne i nyere tid... Hei, her er de vist noe jeg ikke har fått med meg. Hva er Astor Regelen Kan noen forklare Har både postet bilder og svart på oppgaver uten å kjenne til denne. Link to post
Gunga Din Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Astor-regeln säger att om stedet på bilden ligger inom en radie på 1 landmil, fra din hjemmehavn, så skall du ikke svare !! S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Hvor er dette S/Y Gunga Din Link to post
periss Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Takk ska du "Gunga Din" Da har jeg ikke brutt denne Støtter forøvrig "Hekksjø" sitt forslag. Vi kunne delt inn strengen etter lansdeler. Link to post
Mulligan Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Hvor Det er merkelig nok gneis der og ikke den vanlige granitten. Også bygger man bølgekraftverk der. Link to post
Gunga Din Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 stemmer det Mulligan! + att en veldi kjennd person var her o besökte sin syster som bodde i huset..... S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 (redigert) bodde i huset..... ....som var satt opp av hans onkel. Stikkord; land som er tomt for penger. Redigert 23.Januar.2009 av Mulligan (see edit history) Link to post
Ribtjenester Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Denne er ganske lett men litt vanskelig å se. Hvor er det tatt? Er det ingen som veit www.ribtjenester.no Link to post
periss Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Stikkord; land som er tomt for penger. Må vel være Island det Link to post
Hekksjø Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Spørsmål fra innlegg 2265: (...) Denne er ganske lett men litt vanskelig å se. Mulig jeg er noen hundre meter innenfor Astor-regelen - tror jeg bor sånn ca. 9900 meter fra. Men for å hinte litt: Bildet er tatt i en båthavn, og båtforeningen her er faktisk flyktning, for stedet foreningen flyttet fra ser ikke dagens lys lenger. Hilsen Hekksjø En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand." Link to post
hifo Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 ....som var satt opp av hans onkel. Stikkord; land som er tomt for penger. Brokeland?? jeg heter faktisk det..:-) dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Gunga Din Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Må vel være Island det du er på god veg... Island _ _ _ _ _? S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Islandsberg, da vettø!! Link to post
Mulligan Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Siden man er på god vei til å løse oppgaven til Gunga Din...... Mange her har vært rett i nærheten. Hvor i huleste er det? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn