Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Hvor er vi nå?

Minner meg om kilen bak (Øst) om Havstensund?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Denne spørretråden er kjempeartig!

Også for oss som vet veldig lite om de aller fleste oppgavestedene, og som derfor for det meste hygger oss med å se på bildene.

Men den er og blir et sabla rot! Derfor spør jeg. alle spørsmålene ligge i samme tråd?

Jeg har spurt om det går an å opprette et eget Quiz-rom på BT (slik f.eks. nettstedet til Norsk Jernbaneklubb har) - og fått hyggelig, men benektende, svar fra Ingar.

Hvis vi likevel vil ha det litt enklere med denne hvor-er-dette-stedet-spørringen, som jo ser ut til å gripe om seg time for time, går det jo an å begynne å lage ny tråd for hvert spørsmål. Jernbanefantastene kaller spørsmålene sine typisk for "NN-quiz 1" etter mønsteret "nickname-quiz #". Slik at f.eks. den som ser ut til å være den aller nyeste ovenfor her, kunne ha hett "Finn Erik Hellberg-quiz 1".

Skal vi kopiere dette quiznavngivingssystemet fra jernbanegærningene, forutsetter det selvsagt at moderatorene godtar trådnavn av den typen jeg foreslår.

Frøet er sådd. Forslaget er stilt. Så får vi se hvordan det går ...

Hilsen Hekksjø

som i alle fall kommer til å fortsette å ha det morsomt med å lese stedsspørsmål

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Men omtrent med det samme husket jeg Astor-regelen og innså at hvis jeg svarer på denne vil det innebære et av de groveste bruddene på denne i nyere tid...

Hei, her er de vist noe jeg ikke har fått med meg.

Hva er Astor Regelen :confused:

Kan noen forklare :discuss: Har både postet bilder og svart på oppgaver uten å kjenne til denne.

Spørsmål fra innlegg 2265: (...) Denne er ganske lett men litt vanskelig å se.

Mulig jeg er noen hundre meter innenfor Astor-regelen - tror jeg bor sånn ca. 9900 meter fra. Men for å hinte litt: Bildet er tatt i en båthavn, og båtforeningen her er faktisk flyktning, for stedet foreningen flyttet fra ser ikke dagens lys lenger.

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...