Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Ikke Egypt, men Tunis. Hadde en rundtur der, og da var vi helt inne i Sahara og fikk oppleve sandstorm. Så brøytebilen på det første bildet skufler sand, - ikke snø.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ref kitos spørsmål i innlegg 2382.

Ja, ikke er du langs Oppegård-kysten iallfall. Men her er kaier høye nok for betydelig tidevannsforskjell. Og butikkdøra er åpen, så det er ikke et helt forlatt sted. Og langt baki der er det høyfjellsnatur, selv om det kanskje ikke er så høyt over havet. Skal vi nordafor Trøndelag, tro?

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Nei, lenger nord, Akershus. Her et kartutsnitt der den nydelige Saga'n ligger, samme modell som min Trudelutt.

Det var tidligere sagbruk lenger oppe i elven til venstre på kartet.

havn_c.jpg

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Den var ikke så lett nei. Men dere kom da i mål. :flag: :flag:

Det er havnen til Strømmen båtforening som ligger i Skjærvagapet ved Sagdalen/Strømmen, nærmere bestemt mellom Nitelva og utløpet til Sagelva. Fra land er det adkomst via Strømsveien (rv 159) eller Skjærvaveien. Nærmere der jeg bor på Skjetten kommer en ikke med båt.

Lars H.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...