Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Da er det Dingja. Skikkelig flott anlegg de har der, forresten.   :cheers: Hadde en overnatting der for to år siden.

Dagen etter var det Fiskefestival der. Dette endte opp med en nedbørsmasse så stor at du nesten følte av havet steg. Om natten så jeg at vannet ble TRYKKET gjennom kalesjen av regnet. Holdt hånden 10 cm. unna og ble dusjet. De stakkarene som sto inne på området og serverte grillmat og vafler gikk over til å servere vannbakkels.............

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Flytter svaret mitt hit fra # 136 da BEG ikke må då dø i synden!

Njet, nå er du for langt syd.

Mvh. BEG

:confused: I BEG your pardon! (kunne ikke dy meg). Gluppö-bassenget er temmelig nøyaktig rett øst for Storö i Väderö-arkipelaget. Så sier du at jeg er for langt syd!

Til Surprise i ditt innlegg #134 sier du: Nei, men du kan skimte Väder-öarna mot nordvest fra denne plassen. Plassen har også et folkelig navn, som oppstod i en svunnen tid da ikke alt drikkelig var like lovlig.

Nordvest fra denne plassen? Men da må i tilfelle Gluppö-bassenget ligge nord for, ikke syd for dette stedet?! :yesnod:

Litt for tett mellom ankerdrammene her?? :lol: :lol: :lol:

Bilde

Prøver meg igjen: Plassen heter Länsmanshålet og Sopmajan vi ser på bildet ligger på Lill Tocken. Båtene ligger fortøyd mot St. Flatskär.

BEG: Håper vi kan utveksle ankerdrammer en dag! :smiley:

Her er en ny en. Det kan være at vinkelen og høyden er noe uvant for oss båtfolk. Bildet er tatt fra Lufthansa på vei hjem for et par uker siden.

Bilde

Jeg synes ofte det er vanskelig å kjenne meg igjen når jeg flyr over steder jeg har vært på land/vann - men denne gikk nå ganske greit syntes jeg.

Her er en ny en. Det kan være at vinkelen og høyden er noe uvant for oss båtfolk. Bildet er tatt fra Lufthansa på vei hjem for et par uker siden.

Bilde

Jeg synes ofte det er vanskelig å kjenne meg igjen når jeg flyr over steder jeg har vært på land/vann - men denne gikk nå ganske greit syntes jeg.

Hei.

Ser ut som Håøya (størtste øya) sett fra øst :sad:

/Per

/per

Det stemmer - Dørbaksundet sett fra ca. 10.000 fots høyde.

...hmm...ja, vi ser vel litt av Drøbaksundet nede mot venstre i bildet. Hvor langt strekker Drøbaksundet seg? Regnes ikke Drøbaksundet fra Kaholmen og til Filtvedt? Men det er kanskje delte meninger om det? Eller?

Så bildet ditt viser vel litt av Drøbaksundet, Kaholmen, Håøya, Askholmene, Aspond, Søndre Langåra samt en god del av Vestfjorden i indre Oslofjord?? :smiley:

Flytter svaret mitt hit fra # 136 da BEG ikke må då dø i synden!

:smiley: I BEG your pardon! (kunne ikke dy meg). Gluppö-bassenget er temmelig nøyaktig rett øst for Storö i Väderö-arkipelaget. Så sier du at jeg er for langt syd!

Til Surprise i ditt innlegg #134 sier du: Nei, men du kan skimte Väder-öarna mot nordvest fra denne plassen. Plassen har også et folkelig navn, som oppstod i en svunnen tid da ikke alt drikkelig var like lovlig.

Nordvest fra denne plassen? Men da må i tilfelle Gluppö-bassenget  ligge nord for, ikke syd for dette stedet?! :wink:

Litt for tett mellom ankerdrammene her?? :lol: :lol: :lol:

Prøver meg igjen: Plassen heter Länsmanshålet og Sopmajan vi ser på bildet ligger på Lill Tocken. Båtene ligger fortøyd mot St. Flatskär.

BEG: Håper vi kan utveksle ankerdrammer en dag! :smiley:

Hei Pan-Pan;

Det er  flaut at jeg klarte å forvirre dere med feil info om himmelretningene  :sad:

Ditt svar er korrekt, det er Länsmanshålet. For øvrig et sted vi har kjørt forbi i mange år, inntil jeg i år kjøpte "3 väckor i Bohuslän". Virkelig en fin plass.

Ankerdram, ja takk. Foreslår Sandspollen, den fine bukta litt nord for Oslo som du sikkert vet.  :lol:

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

...du er jo på hjemmebane, og jeg tok med Väcker fyr som en "led-tråd", men trodde den satt litt lenger inne!

Men så, denne varden og holmen???

Det her er mer Er hjemmebane, ni som kommer nordifra, jag tror ni passerar betydligt oftare her!

leter efter varden på ett kart her men finner den ikke !

du har ikke faket bilden med paintshop eller noe  :rolleyes:

S/Y Gunga Din

du har ikke faket bilden med paintshop eller noe  :rolleyes:

Har ikke tilført eller fjernet "objekter" i bildet. Har brukt Photoshop for å gjøre bildet mere klart, at detaljene står bedre frem!

Hvis jeg noensinne (tror ikke det men) fjerner noe så vil jeg si fra at noe mangler. Men oppgaven er vel litt for viderekommende.....

Når du først ser Väcker fyr her (og Ulsholmen), hva med rentningen her.....  :yesnod:

Hei.

Sidan oppgava er for "viderekommende", og landets egne innbyggere ikkje klarer

og stadfeste plassen, hiver eg meg med. :rolleyes:

Skjæret der varden står heiter Ulsholmskalven. Pos. 58gr.43,164 N 11gr.08,722E

Retningen til Vaecker fyr er 123gr. :yesnod::sad:

Steinar

Skjæret der varden står heiter Ulsholmskalven. Pos. 58gr.43,164 N 11gr.08,722E

Retningen til Vaecker fyr er 123gr. :yesnod::sad:

Tappert forsøk som du skal ha ros for.

Men du må gå ca. 1,5 nm lenger nord, til posisjon N 58 45 035 E 11 08 053, der finner du Märrepannan. Det er et godt ledmerke man ser på  lang lei om du går nord- eller sydover i leden på vestsiden av Lindön-Kalvön. Snarveien forbi Havstensund, spesielt i fellesferien! :rolleyes:

Et sund det er koslig å dra i gjennom. Om det er grunt eller dypt. For store eller små farkoster, det sies intet om. Om sommeren pleier det å ligge en velstelt snekke på styrbord side i bildets retning.

Lykke til :flag:

Bilde

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...