Lars H. Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Sitat Et sund det er koslig å dra i gjennom. Om det er grunt eller dypt. For store eller små farkoster, det sies intet om. Om sommeren pleier det å ligge en velstelt snekke på styrbord side i bildets retning.Dette minner da om Kreppa? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Sitat Dette minner da om Kreppa? Lars H. Vet ikke hvor Kreppa er?! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Sitat Vet ikke hvor Kreppa er?!Det er der den røde streken går. Eller mer spesifikt, inne i den røde sirkelen. (som påpekt i et innlegg lenger nede) Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
KOB Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Sitat Dette minner da om Kreppa? Lars H. Ikke at jeg klarer å plassere dette, men det kan ikke være Kreppa, Lars. I tilfelle må bildet være tatt mot NØ. Kreppa er smalere i den nordøstre innseilingen enn hva bildet viser, og det stemmer ikke med den høyre skogkledte åsen bak (den er for tett på, dekker hele innseilingen, og det er ikke bebyggelse oppe i åsen). På bildet ser det også ut som om det er et fjell bak åsen igjen. Se forøvrig mer om Kreppa og Langårsund Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Sebaldus Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Denne er kanskje litt enkel.... Link to post
Amorosa Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Sitat Et sund det er koslig å dra i gjennom. Om det er grunt eller dypt. For store eller små farkoster, det sies intet om. Om sommeren pleier det å ligge en velstelt snekke på styrbord side i bildets retning. Er vi ved Oscarsborg og ser mot Sætre, holmen på babord side er fortsatt ikke frigitt for almenheten. Alle kart ligger i båten så jeg har ikke noen navn å komme med. Link to post
Sigurd Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Sitat Det er der den røde streken går. Lars H. Hei! Ikke for å være pirkete men den røde streken heter vel Langøysund om jeg ikke er helt på jordet. Kreppa er kun navnet på den korte trange passasjen oppe i NØ. Sigurd Link to post
Vanisian Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Sitat Denne er kanskje litt enkel.... Hei. Kan det vera Lindesnes? Steinar Link to post
Sebaldus Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Sitat Kan det vera Lindesnes? Lindesnes var trygt pasert når jeg i sommer gikk forbi dette stedet, men du er ikke så veldig langt unna. Er ute etter hvor vi er og navnet på berget i bakgrunnen. Link to post
Vanisian Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Sitat Lindesnes var trygt pasert når jeg i sommer gikk forbi dette stedet, men du er ikke så veldig langt unna. Er ute etter hvor vi er og navnet på berget i bakgrunnen. Hei. Er det tillatt å spørre om plassen ligg øst for Lindesnes? Steinar Link to post
jada Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Vil jo tro at det er fastlandet til venstre i bildet, så dette bør være vest for Lindesnes, i og med at Lindesnes var passert da bildet ble tatt (ifølge fotografen) Link to post
Sebaldus Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Sitat Vil jo tro at det er fastlandet til venstre i bildet, så dette bør være vest for Lindesnes, i og med at Lindesnes var passert da bildet ble tatt (ifølge fotografen) Link to post
jada Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Men noe nærmere kommer jeg ikke. Er overhode ikke kjent på de traktene Link to post
Lars H. Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Sitat Et sund det er koslig å dra i gjennom. Om det er grunt eller dypt. For store eller små farkoster, det sies intet om. Om sommeren pleier det å ligge en velstelt snekke på styrbord side i bildets retning.Ikke så langt fra dine trakter? Bevøysundet? Grunt eller dypt med 1m på styrbord side sydover? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
JanB Svart 11.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2004 Sitat Lindesnes var trygt pasert når jeg i sommer gikk forbi dette stedet, men du er ikke så veldig langt unna. Er det i nærleiken av Lista? Og kan det me ser vera eit tidlegare fort? Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
GeirFrode Svart 12.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2004 Sitat Ikke så langt fra dine trakter? Bevøysundet? Grunt eller dypt med 1m på styrbord side sydover? Lars H. Tror ikke det er Bevøysundet... Kan ikke huske å ha sett noen velstelt snekke ligge i sundet der. Den åskammen i bakgrunnen er for nærme, tror jeg. De høye og skogkledde skråningene ligner området rundt Drøbak/Håøya, men kan ikke skjønne hvor.............Er for dårlig kjent der. Link to post
Amorosa Svart 12.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2004 Sitat Er vi ved Oscarsborg og ser mot Sætre, holmen på babord side er fortsatt ikke frigitt for almenheten. Alle kart ligger i båten så jeg har ikke noen navn å komme med. Da er vi nærme hverandre da GeirKS. Mange innlegg og min har kommet bak i leksa. Regner med at Inge er her snart Link to post
Sebaldus Svart 12.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2004 Sitat Er det i nærleiken av Lista? Og kan det me ser vera eit tidlegare fort? Vi har passert Lista også og vært en tur innom en større øy og drukket kaffe før ferden fortsatte. Om det har vært et fort i området vet jeg faktisk ikke. Link to post
Vanisian Svart 12.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2004 Hei. Det kan vera Hidra utfor Flekkefjord?? Steinar Link to post
Sebaldus Svart 12.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2004 Sitat Hei. Det kan vera Hidra utfor Flekkefjord?? Steinar Vi drakk kaffe på Hidra ja.... Men nå nærmer vi oss Egersund. Dermed er i grunnen stedet røpet, spørsmålet blir da hva steinen i bakgrunnen heter.... Link to post
Vanisian Svart 12.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2004 Hei igjenn. Prøver igjenn, Foksteinen utfor Jøssingfjorden???????? Steinar Link to post
Sebaldus Svart 12.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2004 Sitat Prøver igjenn, Foksteinen utfor Jøssingfjorden???????? Du nærmer deg.... Link to post
Gunga Din Svart 12.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2004 Hej Baat Guru ! sitter her o leter för fullt på ett sjökart, skall erkänna att jag aldrig varit med båt der borte på dine kanter, kansje neste sommer, jag bearbetar admiralinnen just nu! leter på kartet efter ett stelle med flekk den der fjelltaggen stikker ju ut o er vitmålad flekk men jag finner ingen flekk, iallafall ikke der jag leter jag finner ett navn som kansje skulle kunna passe - Hådyret !?!! (eller möjligen Hadyret) S/Y Gunga Din Link to post
Divemaster Svart 12.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2004 Sitat ........jag finner ett navn som kansje skulle kunna passe - Hådyret !?!! (eller möjligen Hadyret) Over 15 år siden jeg var der, så hadde glemt navnet ... er ganske sikker på at du har rett Gunga Din .... su slo meg med en halv time da jeg har nettopp kommet hjem og skulle til å begynne å lete.... Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Sebaldus Svart 12.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2004 Sitat jag finner ett navn som kansje skulle kunna passe - Hådyret !?!! (eller möjligen Hadyret) Riktig!!! Har hørt at den vite flekken bærer det navnet siden rådyret muligens har en hvit flekk bak? Dette landemerket finner vi mellom Søndregapet på vei inn til Egersund og Åna-Sira. Som det fremgår av bildet holdt vi oss ganske nærme land på turen fra Kr.Sand og hjem i sommer. Det var noen drøye strekk i 6 knops fart oppover langs denne kysten. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn