Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Et sund det er koslig å dra i gjennom. Om det er grunt eller dypt. For store eller små farkoster, det sies intet om. Om sommeren pleier det å ligge en velstelt snekke på styrbord side i bildets retning.

Dette minner da om Kreppa?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

:nonod: Vet ikke hvor Kreppa er?!

Det er der den røde streken går.

Eller mer spesifikt, inne i den røde sirkelen. (som påpekt i et innlegg lenger nede)

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Dette minner da om Kreppa?

Lars H.

Ikke at jeg klarer å plassere dette, men det kan ikke være Kreppa, Lars. I tilfelle må bildet være tatt mot NØ. Kreppa er smalere i den nordøstre innseilingen enn hva bildet viser, og det stemmer ikke med den høyre skogkledte åsen bak (den er for tett på, dekker hele innseilingen, og det er ikke bebyggelse oppe i åsen). På bildet ser det også ut som om det er et fjell bak åsen igjen.  :smiley:

Se forøvrig mer om Kreppa og Langårsund

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Et sund det er koslig å dra i gjennom. Om det er grunt eller dypt. For store eller små farkoster, det sies intet om. Om sommeren pleier det å ligge en velstelt snekke på styrbord side i bildets retning.

Er vi ved Oscarsborg og ser mot Sætre, holmen på babord side er fortsatt ikke frigitt for almenheten. Alle kart ligger i båten så jeg har ikke noen navn å komme med.

Ikke så langt fra dine trakter? Bevøysundet? Grunt eller dypt med 1m på styrbord side sydover?

Bilde

Lars H.

Ikke så langt fra dine trakter? Bevøysundet? Grunt eller dypt med 1m på styrbord side sydover?

Lars H.

Tror ikke det er Bevøysundet... Kan ikke huske å ha sett noen velstelt snekke ligge i sundet der.

Den åskammen i bakgrunnen er for nærme, tror jeg. De høye og skogkledde skråningene ligner området rundt Drøbak/Håøya, men kan ikke skjønne  hvor.............Er for dårlig kjent der.

Er vi ved Oscarsborg og ser mot Sætre, holmen på babord side er fortsatt ikke frigitt for almenheten. Alle kart ligger i båten så jeg har ikke noen navn å komme med.

Da er vi nærme hverandre da GeirKS. Mange innlegg og min har kommet bak i leksa.

Regner med at Inge er her snart :yesnod:

Hej Baat Guru !

sitter her o leter för fullt på ett sjökart, skall erkänna att jag aldrig varit med båt der

borte på dine kanter, kansje neste sommer, jag bearbetar admiralinnen just nu!

leter på kartet efter ett stelle med flekk den der fjelltaggen stikker ju ut o er vitmålad flekk

men jag finner ingen flekk, iallafall ikke der jag leter  :headbang:

jag finner ett navn som kansje skulle kunna passe   -  Hådyret  !?!!   (eller möjligen Hadyret)        

S/Y Gunga Din

........jag finner ett navn som kansje skulle kunna passe   -  Hådyret  !?!!   (eller möjligen Hadyret)        

Over 15 år siden jeg var der, så hadde glemt navnet ... er ganske sikker på at du har rett Gunga Din .... su slo meg med en halv time da jeg har nettopp kommet hjem og skulle til å begynne å lete....  :yesnod:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

jag finner ett navn som kansje skulle kunna passe   -  Hådyret  !?!!   (eller möjligen Hadyret)        

:flag:

Riktig!!!

Har hørt at den vite flekken bærer det navnet siden rådyret muligens har en hvit flekk bak?

Dette landemerket finner vi mellom Søndregapet på vei inn til Egersund og Åna-Sira. Som det fremgår av bildet holdt vi oss ganske nærme land på turen fra Kr.Sand og hjem i sommer. Det var noen drøye strekk i 6 knops fart oppover langs denne kysten.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...