Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

:flag:

Riktig!!!

Har hørt at den vite flekken bærer det navnet siden rådyret muligens har en hvit flekk bak?

Dette landemerket finner vi mellom Søndregapet på vei inn til Egersund og Åna-Sira. Som det fremgår av bildet holdt vi oss ganske nærme land på turen fra Kr.Sand og hjem i sommer. Det var noen drøye strekk i 6 knops fart oppover langs denne kysten.

skall jobbe på övertalningen med admiralinnen så att jag får se rådyret i verkligheten!

Her kommer en riktigt svår en, förmodligen kjempe svår......................

man måste nog ha varit her för o knekke denne! men ledtråden finns i bilden  :yesnod:

og jag har aldrig sett något sådant förrut!

Bilde

S/Y Gunga Din

skall jobbe på övertalningen med admiralinnen så att jag får se rådyret i verkligheten!

Burde være lett å overtale! Det er jo en spennende kyst vi snakker om her. På øyen Hidra litt sørøst for Hådyret finnes en gourmetrestaurant med bare 3 bord. Kanskje du skal nevne dette for admiralinnen? Har ikke vært der selv men det skal visst være verdt et besøk!

Hmm...Er dette bildet tatt på dine kanter eller mine kanter mon tro? :confused:

Her kommer en riktigt svår en, förmodligen kjempe svår......................

man måste nog ha varit her för o knekke denne! men ledtråden finns i bilden  :yesnod:

og jag har aldrig sett något sådant förrut!

Er du i ferd med å forlate Danmark, med Sæby i bakgrunn.

Du dro jo tidlig om morgenen :wink:

Burde være lett å overtale! Det er jo en spennende kyst vi snakker om her. På øyen Hidra litt sørøst for Hådyret finnes en gourmetrestaurant med bare 3 bord. Kanskje du skal nevne dette for admiralinnen? Har ikke vært der selv men det skal visst være verdt et besøk!

Hmm...Er dette bildet tatt på dine kanter eller mine kanter mon tro? :confused:

jobber hart med övertalning..... :yesnod:

det er varken tatt på dine eller mine kanter.............så mye kan jag säga!  :smiley:

S/Y Gunga Din

Da er vi nærme hverandre da GeirKS. Mange innlegg og min har kommet bak i leksa.

Regner med at Inge er her snart :yesnod:

Har vært uten bredbåndlinje i et par dager. Uff!!

Svaret ditt er korrekt!  :flag:

Bergholmen om babord. Håyas sydlige del om styrbord. Langt i det fjerne Sætre-landet og Dyno.

Bilde

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

.. men ledtråden finns i bilden

Ledetråden kan ikke være i forgrunnen, for det er vel bensintanken på en påhengsmotor? Da må det være bakgrunnen: Hva ser vi? Forholdsvis flat landmasse - en eller to høye master (omtrent kl. 11) - noen mystiske lysfenomener kl 12 (men det kan være en refleks i kameralinsen?) - og så var det en UFO (også denne kl. 12) som svever over lysrefleksen......noe mer som vi har oversett? Jo, en bøye omtrent kl. 13:00 - men det er jo ikke noe ledetråd i den?

Du snakker om oppgående sol om morningen, og du styrer tydeligvis VNV-over, langs med land, da har vi gamle Sverige på styrbord - jeg tar en råsjanse - Barsebæk? - og ikke spør hvorfor....   :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

- Barsebæk? - og ikke spør hvorfor....   :o)

:lol: :lol: :lol: det var en råchans, men jag har ju sagt att vi er i Danmark !

- noen mystiske lysfenomener kl 12 (men det kan være en refleks i kameralinsen?) - og så var det en UFO (også denne kl. 12) som svever over lysrefleksen......noe mer som vi har oversett?

her er du inne på noe.........dom er ikke mystiske og ingen refleks.....og jag själv har aldrig

sett dette förrut.................(tror att det er ganske ovanligt!)

S/Y Gunga Din

:lol: :lol: :lol: det var en råchans, men jag har ju sagt att vi er i Danmark !

her er du inne på noe.........dom er ikke mystiske og ingen refleks.....og jag själv har aldrig

Ser ut som det er 3 lysende punkter som et slags overett merkesystem. Den svarte prikken over er et fly?  Kan det da være markering for innflyging til en flyplass?

Retning kunne passe med Kastrup?

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Da er det altså et eller annet lyssignal, enten fra land, eller fra et skip/fly. Siden det skulle være en ledetråd må det vel være fra land. Det rare er at de er såpass kraftige, og likevel ser ut som de er langt unna. Kanskje de er fra en båt likevel, men da kan de jo ikke være en ledetråd til et bestemt sted - eller? Det ser ut som at de står litt på skeive, og at forlengelsen av dem treffer den svarte "ufoen". Er det oppsendelse av en værballong? Men det er jo ikke så spesielt.

Et sted i Danmark. Jeg får det til at Gunga har solen inn litt aktenfor tvers på babord, da styrer han isåfall sydover hvis det er om morgenen. Duggen på motoren tyder på at det er morgen og ikke kveld.

Jeg gir opp!

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Det kan jo til forveksling se ut som fire megastore statuer. Er det en lokal svensk variant av de fire store amerikanske presidenthoder som er hugget ut i en eller annen fjellside i USA. Men finnes det forresten så mange som 4 berømte svensker  :rolleyes:

:blush:De står i Danmark har Gunga opplyst om, så ikke noe mobbing av broderfolket :wink::lol:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...