Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Sverige er korrekt, men litt lenger nordover. Bildet er tatt med tele fra en kjent øy med stasjon for redningstjenesten. Legg merke til de to røde overrettmerkene i bakgrunnen til høyre. Ikke så dumt å følge disse sydover mot Kråksundgapet i dårlig vær! Så hvilket fyr?

Lars H.

Jeg har ikke kartet her, men antar at neste merke som skimtes inne under land er leden inn til Grebbestad.

Redigert av Hulda (see edit history)

Hei.

Ja visst er det Oxskär som en får på styrbord side like før en svinger inn til gjestehavnen på Käringön nordfra.

Lars H.

nettopp tilbake fra båthavnen etter å ha pakket inn Trudelutt for vinteren

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Noen som vet hvor sjekta ligger fortøyd??

17102009862.jpg

har ikke fått eksakt navn på holme?? er det for vanskelig.... :confused:

astorregel gjelder ikke :smash:

Har fått noen hint... det er jerken på utsiden... og holmen ligger noe øst for asperholmen... :yesnod::flag:

Endelig ble det Bobåt

Dette lurer jeg også på hver gang vi passerer. Vil tro det ligger en historie bak?

Mener skjæret heter hundeskjæret, hunden ble, etter sigende, satt opp av en ansatt i kraftlaget.

Kraftlaget hadde kontor/verksted like ved.

Mener hunden hadde belysning til å begynne med, men dette krevde kystverket fjernet...

Nå er hunden fornyet og kystverket har sørget for belysning...

Ærnte detta nere hos han Walther a?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...