Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Får vel gi fasit da. Det er ikke ekstra vanslelig dette. Men vi befinner oss ganske  langt til havs. Stedet heter Hysvær. 20-25 nm nord og vest for Brønnøysund.

Hysvær ligger i Vega kommune. På nordvestsiden av "fast-Vega". Fjellet med TV-sender på i bilde 1 er Vegtinden på Vega. Fra Hurtigrutelia ser en denne i et par timer, både sør for og nord for Brønnøysund.

Fjellet med himmelkontur i venstre billedkant er øya Søla.

Bildet med sol på er tatt nordøstover, der sola står opp. Til strybord for sola badre Alsten, med sine  verdenskjente Syv Søstre. Men jeg skal medgi at de er uvante å ta ut fra denne retningen .

I motlyset skimtes kloss i sola til babord for denne Træna, og ut for denne igjen Lovunden.

Bildet av Torghatten er tatt fra etter passring av Sandværsundet. Sandvær ligger i Sømna kommune, mens torghatten ligger i Brønnøy.

Nordland er drømmen for en båteier. Men denne forbannede jobben som krever at jeg nesten all tid er andre steder!  

Fint! Jeg søkte ikke på Vega, fordi jeg fikk det for meg at bildene dine var tatt nær ved kysten! Du må ikke henge deg opp i at jeg sutrer med at dette er vanskelig! Det er nå bare jeg som mangler lokalkunnskap!

Men disse Syv Søstrene på bildet ditt var jo ikke så lette å kjenne igjen da... :smiley:

PS: Du har vel flere nøtter å by på?

Den høgste av disse tre er et kjent landemerke for kysttrafikanter i dette strøket. Den er synlig og lett å ta ut på svært lang avstand til sjøs. Her er jeg på ganske nært hold. Hva heter fjellet og hvor seiler fotografen?

Bilde

Er dette Børvasstinn i Norland?

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Vi må MYE lengre nordover,  til Oslofjorden.

Bilde

FLID sendte meg et IM og hadde rett svar.  :flag:

Vi venter med svaret. Lars H burde vel kjenne seg igjen her. Og mange  av dere andre også. Men vinkelen er noe uvanlig.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Lars H burde vel kjenne seg igjen her.

Vi vet jo at Lars frekventerer strekningen Son - Kommers. Jeg synes terrenget og steinene kan ligne på Jeløya ?

Forresten, -ASTOR- (uten P),  Hva er du redd for at vi tror ?

Pastor ?

aPstor ?

asPtor ?

astPor ?

astoPr ?

astorP ?

Gerhard

Vi vet jo at Lars frekventerer strekningen Son - Kommers. Jeg synes terrenget og steinene kan ligne på Jeløya ?

Forresten, -ASTOR- (uten P),  Hva er du redd for at vi tror ?

Pastor ?

aPstor ?

asPtor ?

astPor ?

astoPr ?

astorP ?

Gerhard

Når det gjelder bildet så er vi ganske så nære.

Når det gjelder ASTOR (uten P)

'Det var vel naboen som begynte med dette. (Kirketjeneren)

Ettehvert så har det ballet seg på.

Det hele har blitt noe tullete rent lokalt.

Det får være som det er, uskyldig morro. :lol:

Jeg synes terrenget og steinene kan ligne på Jeløya ?

Gerhard

Det synes jeg også, og har tenkt på det lenge, men får det ikke til å passe noe sted. Jeg synes det ser ut som om det er et lite hus på land rett over der båtene ligger. Men hvis det er synsbedrag, så må dette være Bevøysundet. Inge sitter på Jeløya og ser utover mot Bilø omtrent. Er sjelden det ligger båter for anker på det stedet isåfall, men det hender vel.........kanskje..

Det synes jeg også, og har tenkt på det lenge, men får det ikke til å passe noe sted. Jeg synes det ser ut som om det er et lite hus på land rett over der båtene ligger. Men hvis det er synsbedrag, så må dette være Bevøysundet. Inge sitter på Jeløya og ser utover mot Bilø omtrent. Er sjelden det ligger båter for anker på det stedet isåfall, men det hender vel.........kanskje..

Topp svar!  :flag:

Det er første gangen jeg har ligget for anker akkurat her. Og aldri har jeg sett noen andre ligget her eller.

Naboen Leoh og undertengende var på en aller tiders båttur. Han med sin Hanto og jeg med min Saga 27.

Jeg sitter å skuer utover mot Bile. Jeg sitter ikke langt unna Munkestein. Den store steinen som er påmalt et (ansikt?).

Hej OLPI

tror du har tagit bilden på sydsidan av Marstrand !!!!   :smiley:   veldi likt

(alternativt Krabi, Thailand!)

Ikke langt unna det... .

Ko Phi Phi  (Phi Phi öarna)  Der filmen " the beach" ble innspilt.

Bladde litt i bilder fra i fjor. Ikke så veldig bra kvalitet på bildet, men det er jo båter på det.  Stedet er det i hvertfall ikke noe å klage på. Måtte bare "dele" litt med dere. Skal en tur nedover til Thailand i desember.

Gleder meg!

Hei.

Når en først er inne på sydligere breddegrader med sol og varme mens Trudelutt ligger i havnen og fryser, - hvor er dette tatt?

Et av enkeltbildene er fra en av havnene på stedet, og et er av hotellet vårt. De to andre er fra et sted vi dro til med en 15 fots leiebåt. Dro båten opp på en ensom strand og solte oss. Da jeg ikke tar sjansen på at admiralinnen skulle ta en titt her, er bildet av henne ved siden av båten sladdet!

Men hvor er dette? Noen har sikkert vært der.

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

.....Men hvor er dette? Noen har sikkert vært der......

Det første som slo meg var Hellas (p.g.a. stranden), men har ikke sett sååå store hotell i Hellas. Så tenkte jeg Tyrkia. Men selve bybildet viser jo en helt annen arkitektur. Sannelig finnes det også en kirke (basilika) der - og dermed er vi i et katolsk land - tipper

1. - Italia

2. - Spania

...og så kan vi sirkle inn mere etterhvert, Lars H! :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hei.

Når en først er inne på sydligere breddegrader med sol og varme mens Trudelutt ligger i havnen og fryser, - hvor er dette tatt?

Et av enkeltbildene er fra en av havnene på stedet, og et er av hotellet vårt. De to andre er fra et sted vi dro til med en 15 fots leiebåt. Dro båten opp på en ensom strand og solte oss. Da jeg ikke tar sjansen på at admiralinnen skulle ta en titt her, er bildet av henne ved siden av båten sladdet!

Men hvor er dette? Noen har sikkert vært der.

Lars H.

Kan minne meg litt om spanskekysten. Altea eller Calpe

Hei.

Vi er på en spansk øy, - lillebroren til en meget kjent sådan. Havnebildet er så vidt jeg husker fra Mahon (tror jeg det skrives).

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Er ikke dette kanalen på baksiden av Hjelp ved tvers over Sætre da Lars?

Mjaa, men hva heter øyen til venstre, og hva kalles stedet på folkemunne?

Lars H.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...