Dreamer Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Forsiktig nå. Gjorde den feilen å legge Møre inn under Vestlandet og ble nesten hudflettet her inne Du kan ta det helt med ro. Vestlandet består av fire fylker, deriblant Møre og Romsdal. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Alle er vist ikke enig i dette. Gikk ut fra dette jeg også, men det var ikke noen hyggelig opplevelse. Ble veldig usikker på hvor jeg hadde bosatt meg Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
nimbuster Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Rogalendingene liker ikke å tituleres som sørlendinger. Men er de ekte vestlendinger eller er de bare rogalendinger? Jeg er litt usikker, men vil velge å tro at også de kan bli betegnet som vestlendinger... Hva med en fra Egersund? Sørlending eller rogalending? Eller vestlending? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Møre & Romsdal ligger vist inn under midtnorge hva nå det er for noe. Vestlande stopper ved Stad. Hvor Vestlande begynner der sør er det nok fortsatt delte meninger om. En får nøye seg med at Ryfylke ligger som en del av Vestlandet. Nå stiger vel pulsen hos Westlendingene (med W. Fint skal det være, som kokken sa, da han rullet kjøttkaker på ett hårete bryst) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
lnjk Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Liker nimbuster sin inndeling. Møringer fra nordvestlandet, ryger fra sørvestlandet og vi andre bosatt i sentrum er ekte westlendinger. Byen er Bergen og.... Men hvor er bildet fra? Sitér dette innlegget Link to post
sailor Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Sandshamn? Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Møre & Romsdal ligger vist inn under midtnorge hva nå det er for noe. Vestlande stopper ved Stad. Neida, dette er ikke riktig. Vestlandet består av Rogalnd, Hordaland, Sogn & Fjordane og Møre & Romsdal. Store Norske Leksikon Wikipedia Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Denne var kinkig. Nimbuster nevner SV av Vanylven. Ei øy. Mellom Måløy og Molde. Det vil jo da si ei øy mellom Vanylvsgapet og Måløy. Ikke mye å velge mellom. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
nimbuster Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 (redigert) Jeg holder med o.b.lix her. Det er også min oppfatning av inndelingen...men likevel: Egersund ligger i Rogaland, men hva mener de selv: Er de vestlendinger, sørlendinger, sørvestlendinger eller er de bare rogalendinger? Ellers er vel inndelingen av landet vårt slik: østlandet sørlandet innlandet vestlandet og... midtnorge nordland - nordnorge Hva med nordlendinger? Hvem er ikke det nord for midtnorge? Bildene er helt riktig som sailor sier: Sandshamn! Min føde- og oppvekstøy... Beklager min store glipp Jawik, ved å si at Sandshamn lå SV for Vanylven...jeg plasserte i min hukommelse Vanylven feil. Det riktige må være nord for Vanylven. Redigert 6.Desember.2009 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sailor Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Hvor er dette vakre bilde tatt ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
nimbuster Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Karmøy? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Er det ferskvann ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Bjørkedalen? Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Jawik Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 (redigert) Bjørkedalen på Nordvestlandet Skjælø tok denne Her er litt mere om disse fine båtene. Til venstre ligger Embla og så Tor. Den tredje gikk meg hus forbi. Redigert 6.Desember.2009 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
alfb Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Karmøy? Karmøy er nesten flat som danmark Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Gikk skikkelig i baret der...har ikke vært på Karmøy, men har hørt om Vikingfestivalen der. KUnne like gjerne vært fjellformasjoner der for min del. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 (redigert) Prøver en jeg også fra sommerens båtferie Hvor er vi her: På vegen opp til der hvor det første bildet ble tatt, gikk vi forbi dette skiltet: Redigert 6.Desember.2009 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Siden det øverste skiltet vi ser Gjelsa så må det jo være et besøk hos Gjelsapresten Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
alfb Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Siden det øverste skiltet vi ser Gjelsa så må det jo være et besøk hos Gjelsapresten er ikke lokalkjent, men så ikke noe til ham... Sitér dette innlegget Link to post
Rune2222 Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Gjelsa på Bulandet. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Gjelsa på Bulandet. Var vist for enkel den, men jeg syntes den var for vanskelig med bare det første bildet Sitér dette innlegget Link to post
Rune2222 Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Hvor er dette? På vei ut fra et innelukket område/pollen. Her i innløpet som kan ha en kraftig tidevannsstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Gå du mot nordøst? Sitér dette innlegget Link to post
Rune2222 Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 Gå du mot nordøst? Går ca. NØ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.