Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Rogalendingene liker ikke å tituleres som sørlendinger. Men er de ekte vestlendinger eller er de bare rogalendinger? Jeg er litt usikker, men vil velge å tro at også de kan bli betegnet som vestlendinger... :smiley:

Hva med en fra Egersund? Sørlending eller rogalending? Eller vestlending?

Møre & Romsdal ligger vist inn under midtnorge hva nå det er for noe. Vestlande stopper ved Stad. Hvor Vestlande begynner der sør er det nok fortsatt delte meninger om. En får nøye seg med at Ryfylke ligger som en del av Vestlandet. Nå stiger vel pulsen hos Westlendingene (med W. Fint skal det være, som kokken sa, da han rullet kjøttkaker på ett hårete bryst) :wink:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Jeg holder med o.b.lix her. Det er også min oppfatning av inndelingen...men likevel: Egersund ligger i Rogaland, men hva mener de selv: Er de vestlendinger, sørlendinger, sørvestlendinger eller er de bare rogalendinger?

Ellers er vel inndelingen av landet vårt slik:

østlandet

sørlandet

innlandet

vestlandet

og...

midtnorge

nordland - nordnorge

Hva med nordlendinger? Hvem er ikke det nord for midtnorge?

Bildene er helt riktig som sailor sier: Sandshamn! Min føde- og oppvekstøy...

Beklager min store glipp Jawik, ved å si at Sandshamn lå SV for Vanylven...jeg plasserte i min hukommelse Vanylven feil. Det riktige må være nord for Vanylven.

Redigert av nimbuster (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...