Amorosa Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Andre siden av Oslofjorden. Hadde ikke tenkt å hjelpe så mye.... Er du i nærheten av Tjurholmen fyr. Like ved sekken. Har kartene i båten så jeg får ikke satt navnet på noen holme. Link to post
KOB Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Er du i nærheten av Tjurholmen fyr. Like ved sekken. Har kartene i båten så jeg får ikke satt navnet på noen holme. Vi får si at det er rett, Amorøsa. Vi er jo på dine hjemtrakter - ikke langt fra Skjærhalden. Jeg finner ikke Tjurholmen fyr. Derimot er rikitg svar Tjurholmen, kanskje sikter du til fyret syd for holmen? Bildet er tatt mot bukta slik den røde pila viser. Men jeg beklager at jeg sa gamlelandet. Vi er fortsatt i Sverige, såvidt det er. Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
KOB Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Prøver en til. Dette er vel i letteste laget for en del av dere? Men skyen på bildet er ganske fin, ikke sant? Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Solo Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Prøver en til. Dette er vel i letteste laget for en del av dere? Men skyen på bildet er ganske fin, ikke sant? Vassholmen? Link to post
Gunga Din Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Er du i nærheten av Tjurholmen fyr. Like ved sekken. Har kartene i båten så jeg får ikke satt navnet på noen holme. var det på Tjurholmen som Rökke körde opp med sin båt ? det var der någonstans, tror jag ! S/Y Gunga Din Link to post
Amorosa Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 var det på Tjurholmen som Rökke körde opp med sin båt ? det var der någonstans, tror jag ! Ikke langt i fra. Lenger inn mot Dynekilen. Den støtta heter nå Røkkestøtta :lol: Han var jo selv ikke ombord. Link to post
Gunga Din Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Ikke langt i fra. Lenger inn mot Dynekilen. Den støtta heter nå Røkkestøtta :lol: Han var jo selv ikke ombord. Någon hämtades med helikopter under natten....... skrev tidningarna! S/Y Gunga Din Link to post
Amorosa Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Någon hämtades med helikopter under natten....... skrev tidningarna! Husker ikke helt om hva som skjedde med de ombord, men båten ble pakket inn etter alle kunstens regler for ikke å bli gjenkjent, fraktet til Strømstad. Saken her ifra Demokraten Link to post
jonol Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 :flag:Helt riktig! Du var nesten på hjemmebane nå! Var i Bodø å så kampen mellom B/G og KIL på lørdag. Gratulerer med seieren! Takk. Joda, jeg har bodd i Bodø en tid og er innom der flere ganger i året, og da må man jo selvfølgelig en tur ned i havna. Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
KOB Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Vassholmen?Vassholmen er korrekt. Litt for enkelt kanskje for de lokalkjente, men jeg syntes det var et koselig bilde. Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Fenix Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Her er et bidrag fra meg - det bør være kjent for mange, men kanskje ikke for alle. Ligger som en avstikker fra hovedleia. Denne var nok sabla vanskelig, så her kommer veiledning - dette er i området utafor Glommas utløp... Link to post
Amorosa Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Denne var nok sabla vanskelig, så her kommer veiledning - dette er i området utafor Glommas utløp... Er vi ved området på Vesterøy. Kuvauen Link to post
Fenix Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Nei, men du er ikke langt unna. Litt lenger nord. Link to post
Amorosa Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Nei, men du er ikke langt unna. Litt lenger nord. Har ikke vært så ofte i dette området med egen båt , men satser på Seilø/Papperhavn Link to post
Suzuki Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Tror det er bensinstasjonen ved Papperbukta handel.. Suzuki No boat needed.. Link to post
Fenix Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Tror det er bensinstasjonen ved Papperbukta handel.. Suzuki Nei, det er altså ikke Hvaler - men likevel ved Glommas utløp... Hvilken kommune kan det være da, mon tro...? Link to post
Amorosa Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Nei, det er altså ikke Hvaler - men likevel ved Glommas utløp... Hvilken kommune kan det være da, mon tro...? Kommunen må jo da være Fredrikstad. Vi er i området Kråkerøy/Kjøkøy, men får ikke denne kilen helt til å passe inn. Legger også merke til at fortøyningssirkelen er sort. Den skal være hvit. Link to post
Fenix Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Kommunen må jo da være Fredrikstad. Vi er i området Kråkerøy/Kjøkøy Det vil si Kråkerøy - mnjaaaei - men Kjøkøy - nei. Link to post
Amorosa Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Det vil si Kråkerøy - mnjaaaei - men Kjøkøy - nei. Strømtangen fyr, der mener jeg det er en kile inn. Da er vi i Vesterelva. Link to post
Amorosa Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Strømtangen fyr, der mener jeg det er en kile inn. Da er vi i Vesterelva. Yesssss Bua er Fyrbua, som ble brukt til å ta i land bøyer og andre sjømerker for rengjøring.Strømtangen Fyr her med mulighet for å kjøpe seg Onsøybevis. Link to post
Fenix Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Strømtangen fyr, der mener jeg det er en kile inn. Da er vi i Vesterelva. Strømtangen fyr! Heter vel Strømsund der - fullt mulig å gå hvis man ikke stikker for dypt eller rager for høyt. Brygga disponeres av fyrets venneforening og er vel verdt et besøk. Det er vel sikkert vekslende grad av ferskvann i dette området - men det er vel ikke i Vesterelva? Link to post
Amorosa Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Det er vel sikkert vekslende grad av ferskvann i dette området - men det er vel ikke i Vesterelva? Utløpet av Vesterelva. Ble så ivrig. Ting dukket opp mens jeg skrev innlegget. Link to post
Fenix Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Utløpet av Vesterelva. Ble så ivrig. Ting dukket opp mens jeg skrev innlegget. Du er tilgitt! Link to post
Astor Svart 20.November.2004 Link til dette innlegget Svart 20.November.2004 I disse vinterlige tider, legger jeg ut en sommerbilde. Men hvor er dette? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Walter_S Svart 20.November.2004 Link til dette innlegget Svart 20.November.2004 I disse vinterlige tider, legger jeg ut en sommerbilde. Men hvor er dette?Kolsåstoppen i bakgrunnen? Kan det være sundet mellom Nesøya og Xxxx? (Nesøya til høyre) - mener at det heter Hestsundet? Ell. noe lignende? Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn