Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Bilde

Vi prøver oss på eliminasjonsmetoden!

Er vi i det Danske Kongeriget, Geir_K? Engelsmenn har jo prøvd å innta Danmark (København) en gang, men om det var i 1809 - nei det vet ikke jeg! Kanskje litt mye "fjell" der, for å være Danmark? Men, det kan jo også være "svære" sanddyner, vi ser. Hede-landskapet kunne passe. Og så var det selene da. Det kryr av sel i Danmark.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Vi prøver oss på eliminasjonsmetoden!

Er vi i det Danske Kongeriget, Geir_K? Engelsmenn har jo prøvd å innta Danmark (København) en gang, men om det var i 1809 - nei det vet ikke jeg! Kanskje litt mye "fjell" der, for å være Danmark? Men, det kan jo også være "svære" sanddyner, vi ser. Hede-landskapet kunne passe. Og så var det selene da. Det kryr av sel i Danmark.

vi får slå våre kloke huvuden ihop.........

Enda stellet i Danmark som har fjell er Bornholm/Christiansö.....o jag vet ikke om dom varit

intagna av engelsmenn ?! men det tror jag ikke...det var rysser som var her på desse kanter o härjade!

Jag tror mer på Bretagne, men jag fikk ingen kommentar på den, .......kansje Irland,

1809...  det var vel Napoleonkrigen....

S/Y Gunga Din

Mens vi venter på Godot (Geir_KS), kan jeg legge ut en til....

Bilde

Hvor er det? Her er så mange "kloke hoder" at vi ikke gir noe hint! Forresten en kjempefin uthavn - en av mine "faste" favoritter.

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Kan det vare någonstans i Kosterskärgården?   :nonod:  :nonod:

Riktig land!  :lol:

Men, én dagsreise lenger sør....Fenix har vært der, Gunga Din har sikkert vært der.....

I 1809 kjempet britiske og franske skip om La Coruna, men det er jo ikke i Nord-Europa og heller ingen øy.

Britene blokkerte sørlandskysten under store deler av krigen (ref. Terje Vigen) og i 1807 var de inne på Flekkerøy havn - men det var jo ikke 1809, og ikke er det vel der heller...

Nei...denne var "svår"...!

I 1809 kjempet britiske og franske skip om La Coruna, men det er jo ikke i Nord-Europa og heller ingen øy.

Britene blokkerte sørlandskysten under store deler av krigen (ref. Terje Vigen) og i 1807 var de inne på Flekkerøy havn - men det var jo ikke 1809, og ikke er det vel der heller...

...........men vi blir utrolig gode i historie, og utrolig flinke til å bruke søkemotorer på nett :yesnod: :yesnod:

Enig! Bildet minner meg litt om "The Needle" på Englands sørkyst, med fyrtårnet langt ute på en odde - men det skulle jo være en øy og Engelskmennene skulle ha vært der i 1809. I Sørengland har dem jo vært hele tiden!  :headbang:

...England er jo strengt tatt en øy - men tilhører vel ikke Nord-Europa?

... rundt Vassholmarna utenfor Grundsund?

Nå spør du vanskelig, Gunga Din! Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet hvor hverken det ene eller det andre er....... :blush:

Nå spør du vanskelig, Gunga Din! Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet hvor hverken det ene eller det andre er....... :blush:

OK, da prøver vi litt lenger nord. Jeg synes denne også er ganske svår - mange steder ligner hverandre på denne kysten - men det er vel antagelig på strekningen Hunnnebostrand-Gluppø. Rett nord for Hunnebostrand ligger det et par øyer som heter indre og yttre Huø; det kan ligne ganske mye..?

Det kan jo være på Færøyene eller Grønland? Disse er jo også danske og har fjell.

vi får slå våre kloke huvuden ihop.........

Enda stellet i Danmark som har fjell er Bornholm/Christiansö.....o jag vet ikke om dom varit

intagna av engelsmenn ?! men det tror jag ikke...det var rysser som var her på desse kanter o härjade!

Jag tror mer på Bretagne, men jag fikk ingen kommentar på den, .......kansje Irland,

Kan det være i farvannet rundt Vassholmarna utenfor Grundsund?

Var oxo inne på Vassholmarna ellere Stenskär !

men jag har inget minne av att det er plass til ankarligger der!

jag tror istellet lengre nordover, runt Fjällbacka...........

(när Valter skriver en dagsreise, så er det nog en 'feriedagsreise' i lungt tempo runt 20-30 M !)

S/Y Gunga Din

Det kan jo være på Færøyene eller Grønland? Disse er jo også danske og har fjell.

Jada det er sant,  :headbang:  !  ( iallfall administreras av Köpenhamn!)

Har aldrig varit der men bilder fra Färöerne/Shetland det finns vel veldi lite träd där,

bare hedar o gräs o får............

o Grönland, har engelsmennen varit der 1809 ??

S/Y Gunga Din

....Shetland det finns vel veldi lite träd där....  

Har vært på Shetland og det finnes ikke et eneste tre der!  :lol:

Litt OT i denne tråden også

Tråden ved siden av heter "stille på baatplassen" :rolleyes: passer ikke helt på denne tråden her, nå går den så varm at det er nesten svimerker i skjermen her.

og Walter den plassen du har gitt oss har jeg passert mange ganger, men har ikke noe navn.

Da ble det ikke så mye OT alikkevel.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...