Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Bilde

Jeg prøver meg jeg også. Ikke så mye å se av landskapet her, men allikevel. Hvor er fruen her?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Stedet heter Store Flateskjär og ligger like på baksiden (syd-øst om) Dannemark-Uløen. Det er alltid fullt på selve Dannemark-Uløen, umulig å få plass (hvis man liker litt stille natur).

Det var en vanskelig oppgave, fordi det ikke gir noen holdepunkter, naturmessig. Men flink har dere vært!  :yesnod:

Der inne har jeg faktisk aldri vært - bare seilt forbi. Men det ligger jo like nord for Alvø, som Gunga antydet.

Formasjonen passer ikke helt med Alvø, synes jeg, men jeg tror vi er veldig "nära ögat!"

Nejda helt enig.......men der borde man kunna ligge på svaj mellan öarna, det var det jag tenkte på!  skulle faktiskt kunna tenke meg noenstans vid Gluppö oxo !

svaret hann o komme medan jag skrev!

det var intressant det du skrev om Engelsmennen o Sörlandet, det hade jag ingen aning om!

ja det kansje er Kanalöarna!

Hirtshals er det ikke, der har jag varit med båt....inga berg, ingen ö !

S/Y Gunga Din

Jeg prøver meg jeg også. Ikke så mye å se av landskapet her, men allikevel. Hvor er fruen her?

Kan hun være en tur på Mølen, Breiangen?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kan hun være en tur på Mølen, Breiangen?

Lars H.

:yesnod: Imponerende Lars H. Det er Mølen ja. Men det er kanskje ikke så merkelig? Øya ligger jo rett babord når dere er på vei til yndlingsplassen deres i helgene. Dere har sikkert vært der mange ganger.

Det fine med Mølen er at til tross for at den ligger midt i den mest trafikerte leden i landet er den nærmest folketom i fellesferien. Vi tar gjerne ferieturen til Båhuslen tidlig på sommeren fra St.Hans og utover. Da er det stille og idyllisk på svenskekysten. Etterpå når fellesferien starter legger vi ofte turene innom Mølen

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

:yesnod: Imponerende Lars H. Det er Mølen ja. Men det er kanskje ikke så merkelig? Øya ligger jo rett babord når dere er på vei til yndlingsplassen deres i helgene. Dere har sikkert vært der mange ganger.

Har faktisk aldri vært på Mølen, men dette var litt juks. Husker du at du feilaktig sendte meg noen bilder fra Mølen? Derfor kjente jeg meg igjen!  :lol: :lol: Ellers er jeg enig med deg angående svenskekysten. Drar dit hver sommer, - i august. Stille og fredelig og stort sett varmt i vannet og bra vær.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Bilde

Dette blir vel for lett? Men allikevel; hvor er dette?

ad. planlegging:

Dersom du sier det er lett, vil jeg annta at det er tatt innenfra Sandspollen

Lars H.

Jepp. Sandspollen i august i år.

ad. planlegging:

SEBALDUS:

Burde vel ikke motsi en fra Bømlo, og det er lenge siden jeg var der. Men det ligner litt på Røyksund, helt øst før utløpet.

Tror nok det er i fra Romsa. Bildet er tatt ved en flytebrygge som ligger over en bukt.

Veldig spennende øy. Har kun vært der denne ene gangen men tenker meg tilbake ved første anledning.

Ny nøtt, denne gang skal jeg være mer sparsom med hintene.

Bilde

Nå ble det veldig mange bilder og innlegg, så jeg tok med bildet i sitatet.

Vi befinner oss i Danmark, og det er en øy - med stor radar, som står bak fotografens rygg. Mesteparten av øya er fredet, for den inneholder noe spesielt. Forøvrig en veldig fin øy, med mange båtturister, det lå over 200 lystbåter i havna da jeg var der...

Det kan forøvrig bekreftes at det er sandyner man ser.

Geir

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...