Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Enig. Hasseløsund, eller hva det nå heter der.........

Fenix og Geir Frode

Stemmer Hasseløsund med brua over til smøgen

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Bilde

Skjønner at jeg må heve nivået en del. Denne tror jeg selv Gunga for problemer med.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Eftersom det er förste December idag skall ni få en liten julenött

lite julestämning............ :smiley:

Det her stellet har anknytning til ett annat stelle !  (maritim anknytning!)

Bilde

vilken er den her andre plassen jag tenker på  :confused:

(ingen hjelp kommer att ges, så får vi se om noen lurer ut det!,

förmodligen går det ganske snabbt!  :smiley:)

S/Y Gunga Din

Tilbake til øya vår. Dere er på feil side av Kanalen i Moss - dvs. gå nordover. Er et flott område som må regnes for nærområde både for mossinger som er utflytta til Hurum og de som fotsatt bor i byen. Rekefiskere lå her og kokte reker og solgte over rekka for 25 år siden

Får gi dere et tips til da

Bilde

Øya sees i høyre billedkant. Dvs øy er litt feil - for øya har navn ...holmen

Fant ikke at noen hadde løst denne. Får prøve å sirkle det inn. Er det sør for Bergen?

Synes det minner om Os/Lysefjorden, men det er nokså vill gjetning, for jeg er lite kjent i det området.

Dette er nok en plass mange har besøkt. Ikke sør, men litt nord for Bergen. Ligger inn et nytt bilde fra samme plassen, men nå utover fra land. En koselig plass og overnatte..... (blir vel for lett nå??)

Bilde

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Sauholmen...

Det er mye på gang her nå Fenix så du må referere til hva du svarer på

ad. planlegging:

Nordkoster ?

Nei Gunga :nonod: Selv om det ligner en del må du lenger sør mot din hjemmehavn.

ad. planlegging:

Skjønner at jeg må heve nivået en del. Denne tror jeg selv Gunga for problemer med.

Prøver meg med at du har gått 101 trapper opp og er på et fjell som heter Valfjäll på Syd Koster.

Kan passe med høyden som det ser ut at du er på, men......... andre småting som ikke stemmer.

Eftersom det er förste December idag skall ni få en liten julenött

lite julestämning............ :smiley:

Det her stellet har anknytning til ett annat stelle !  (maritim anknytning!)

Bilde

vilken er den her andre plassen jag tenker på  :confused:

(ingen hjelp kommer att ges, så får vi se om noen lurer ut det!,

förmodligen går det ganske snabbt!  :smiley:)

Siden det er 1 desember hadde det jo vært naturlig med Skomakergata en populær adventskalender på norsk fjernsyn, med reprise hvert 3 år. Ikke maritimt.

Hadde et annet forslag fra der vi møttes i sommer med gata opp til sentrum, men....... bare gule hus.... nei ikke der heller.

Det var snakk om nattesøvn i et annet innlegg her, den er iallefall ødelagt nå hvis jeg skal ligge å gruble på denne i natt. :wink::lol:

Nei Gunga :nonod: Selv om det ligner en del må du lenger sør mot din hjemmehavn.

ja denne var svår...först tenkte jag på en ö utanför Tjörn.....men då skulle det legat fler

öar norrut...för jag antar att du kikar västerut !

så jag får det ikke til o stämma!

S/Y Gunga Din

ja denne var svår...först tenkte jag på en ö utanför Tjörn.....men då skulle det legat fler

Du er på sporet Gunga, bortsett at jeg ikke ser mot Vest, men Øst.

Tips: "Det finns en frodig hage"

ad. planlegging:

Næra øget Gunga, bortsett at jeg ikke ser mot Vest, men mot Øst.

Tips: "Det finns en frodig hage"

ad. planlegging:

Hvor er dette?

Bilde

Falkensten/Lauøya N for Horten?

ad. planlegging:

Står du på Härön's  sydspets?

:nonod:

Alle som besøkte øya i gamle dager, samt fatboende som var på besøk på fastlandet måtte ta med seg en sekk jord når de returnerte. Sånn sett ble lesiden av øya etterhvert ganske så fruktbar. Viden kjent ble prestens hage, som også idag er verdt et besøk. Mange anla også etterhvert badeanstalter på øya.

Jeg står på sydsiden etter en kort spasertur fra der jeg måtte sette fra meg sykkelen.

ad. planlegging:

Alle som besøkte øya i gamle dager, samt fatboende som var på besøk på fastlandet måtte ta med seg en sekk jord når de returnerte. Sånn sett ble lesiden av øya etterhvert ganske så fruktbar. Viden kjent ble prestens hage, som også idag er verdt et besøk. Mange anla også etterhvert badeanstalter på øya.

Jeg står på sydsiden etter en kort spasertur fra der jeg måtte sette fra meg sykkelen.

Ja ja du er på Käringön.........Pastor Simson......

Det var även så att Pastorn kallade til seg Kaptenerna på Ångbåtarna o förhörde dem på

'lilla katekesen', kunde dom ikke den, så fikk dom ikke förtöja på Käringön!

(dom har en hage i Kyrkesund oxo...........därför gissade jag på Härön)

S/Y Gunga Din

Det der høres ut som om du er på Kärringøn. Denne øya er vel kjent for sin prest og damer.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...