Astor Svart 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2004 (redigert) Har bladd litt i mitt gamle fotoarkiv og funnet dette: Redigert 5.Desember.2004 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2004 (redigert) Et lite hint! Stedet ligger vestvendt. Redigert 5.Desember.2004 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
`MINA' Svart 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2004 Må prøve med en enkel fra det blide sørland igjen. GeV Mvh `MINA` Link to post
jada Svart 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2004 GeV, her er du nok i Nidelva, Arendal. Link to post
`MINA' Svart 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2004 jada skrev: GeV, her er du nok i Nidelva, Arendal.Jeg sa den var enkel Mvh `MINA` Link to post
REM Svart 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2004 (redigert) rem skrev: Vakker ikke sant, men hvor er vi? Tips: Beskrevet i "3 vackor i båhuslan" Sør for Gullholmen, Nord for Kjerringøy Redigert 5.Desember.2004 av rem (see edit history) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
`MINA' Svart 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2004 (redigert) Men hvor er dette bildet tatt ? Kjent landemerke. Lurer på om elgen er jaget til sjøs av båtutleiere i området som hovedsaklig leier ut til tyske turister De må jo ha den norske elgen med i ferie opplevelsene sine. Bildet ble tatt en "smeige" dag i juli 2003. Redigert 5.Desember.2004 av GeV (see edit history) Mvh `MINA` Link to post
Astor Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 (redigert) Astor skrev: Har bladd litt i mitt gamle fotoarkiv og funnet dette: Små hint: Stedet ligger vestvendt. H. Sørensen Museum Kunstgallerier OBS: Pass opp for "..........Steinane" Innenfor Færder. Bildet er tatt for ca. 20 år siden da Colin Arcer-klubben hadde pinsestevne der. Redigert 6.Desember.2004 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Rem.: Kan det vere nord på Råøen i sundet der??? Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Sebaldus Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 (redigert) GeV skrev: Men hvor er dette bildet tatt ? Kjent landemerke. Lurer på om elgen er jaget til sjøs av båtutleiere i området som hovedsaklig leier ut til tyske turister De må jo ha den norske elgen med i ferie opplevelsene sine. Bildet ble tatt en "smeige" dag i juli 2003. Hmm...Kunne ligne Kneblingen ved Mandal men jeg får liksom ikke helt den elgen til å stemme I så fall viser bildet minnesmerket etter Savonmaa forliset. Redigert 6.Desember.2004 av Sebaldus (see edit history) Link to post
Fenix Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Astor skrev: Små hint: Stedet ligger vestvendt. H. Sørensen Museum Kunstgallerier OBS: Pass opp for "..........Steinane" Innenfor Færder. Bildet er tatt for ca. 20 år siden da Colin Arcer-klubben hadde pinsestevne der. Holmsbu! Link to post
Astor Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Helt riktig! Holmsbu, en perle ytterst i Drammensfjorden, som mange fler burde avlegge en visitt. Kommer du først til Holmsbu, som nå står fram i ny prakt rundt bryggetorget, må du besøke stedets pub, Privaten eller Lille Juno. To koslige steder som oser av atmosfære. Legger med et bilde fra Holmsbu fra gamle dager da de hadde fast skipsanløp mot Holmestrand, Drammen og Oslo. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
`MINA' Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Sebaldus skrev: Hmm...Kunne ligne Kneblingen ved Mandal men jeg får liksom ikke helt den elgen til å stemme I så fall viser bildet minnesmerket etter Savonmaa forliset. Stemmer Mvh `MINA` Link to post
Gunga Din Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 (redigert) Astor skrev: Legger med et bilde fra Holmsbu fra gamle dager da de hadde fast skipsanløp mot Holmestrand, Drammen og Oslo. Hej Astor ! vet du navnet på Ångbåten/Dampskipet på bilden......kan det vare D/S Jarlsberg ? Redigert 6.Desember.2004 av Gunga Din (see edit history) S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 (redigert) En til fra gamle dager: Redigert 6.Desember.2004 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fenix Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Dette bildet har jeg stjælt fra en svensk havneguide, bare så det er sagt, men jeg tviler på om de har så mye i mot det. Men hvor er det? Link to post
Lars H. Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Fenix skrev: Dette bildet har jeg stjælt fra en svensk havneguideDe fleste går vel forbi dette stedet og går rett til Hunnebostrand, men det er faktisk et riktig trivelig sted. Og det er altså Bovallstrand det er snakk om. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 (redigert) Lars H. skrev: De fleste går vel forbi dette stedet og går rett til Hunnebostrand, men det er faktisk et riktig trivelig sted. Og det er altså Bovallstrand det er snakk om. Lars H. Jeppjepp. Altfor enkelt, selvfølgelig. Men et trivelig sted, det er det! Anbefaler havneguiden, forøvrig: www.maringuiden.se Redigert 6.Desember.2004 av Fenix (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Fenix skrev: Jeppjepp. Altfor enkelt, selvfølgelig.Joda, for meg som har vært der og har link til denne havneguiden på hjemmesiden min ble det enkelt. Adressen til Maringuiden (bra guide!) er forøvrig: http://www.maringuiden.se/gasthamnar Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Escada Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Astor skrev: En til fra gamle dager: dette må være en varm sommerdag på Nærsnes med utsikt mot Nesoddlandet Link to post
Escada Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 rem skrev: synes jeg drar kjensel på horisonten fra Pilgrimen ved Gullholmen .... Link to post
Astor Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Escada skrev: dette må være en varm sommerdag på Nærsnes med utsikt mot Nesoddlandet Du har nok havnet i et tåketeppe! Det kan ligne, men du er nok noen kvartmil galt. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Astor skrev: En til fra gamle dager: Tja, er det gamle fergekaia på Vollen. Synes jeg ser Steilerne i bakgrunn eller er det Fagerstrand? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Divemaster Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Denne burde jo ikke bli for vanskelig.... og er fra en tur vi hadde i 2003.. Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
REM Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Escada skrev: synes jeg drar kjensel på horisonten fra Pilgrimen ved Gullholmen .... Stemmer Escada. Pilgrimen ja. Vi var der sist i sommer husker du. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn