Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Bilde

Vakker ikke sant, men hvor er vi? Tips:

Beskrevet i "3 vackor i båhuslan"

Sør for Gullholmen, Nord for Kjerringøy

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Har bladd litt i mitt gamle fotoarkiv og funnet dette:

Bilde

Små hint:

Stedet ligger vestvendt.

H. Sørensen Museum

Kunstgallerier

OBS: Pass opp for "..........Steinane"

Innenfor Færder.

Bildet er tatt for ca. 20 år siden da Colin Arcer-klubben hadde pinsestevne der.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Men hvor er dette bildet tatt ? Kjent landemerke. Lurer på om elgen er jaget til sjøs av båtutleiere i området som hovedsaklig leier ut til tyske turister  :wink:  De må jo ha den norske elgen med i ferie opplevelsene sine. Bildet ble tatt en "smeige" dag i juli 2003.

Hmm...Kunne ligne Kneblingen ved Mandal men jeg får liksom ikke helt den elgen til å stemme :lol:

I så fall viser bildet minnesmerket etter Savonmaa forliset.

Redigert av Sebaldus (see edit history)

:flag:

Helt riktig!

Holmsbu, en perle ytterst i Drammensfjorden, som mange fler burde avlegge en visitt.

Kommer du først til Holmsbu, som nå står fram i ny prakt rundt bryggetorget, må du besøke stedets pub, Privaten eller Lille Juno. To koslige steder som oser av atmosfære.

Legger med et bilde fra Holmsbu fra gamle dager da de hadde fast skipsanløp mot Holmestrand, Drammen og Oslo.

Bilde

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Dette bildet har jeg stjælt fra en svensk havneguide

De fleste går vel forbi dette stedet og går rett til Hunnebostrand, men det er faktisk et riktig trivelig sted. Og det er altså Bovallstrand det er snakk om.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeppjepp. Altfor enkelt, selvfølgelig.

Joda, for meg som har vært der og har link til denne havneguiden på hjemmesiden min ble det enkelt. Adressen til Maringuiden (bra guide!) er forøvrig: http://www.maringuiden.se/gasthamnar

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

En til fra gamle dager:

Bilde

Tja, er det gamle fergekaia på Vollen. Synes jeg ser Steilerne i bakgrunn eller er det Fagerstrand?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

synes jeg drar kjensel på horisonten fra Pilgrimen ved Gullholmen ....

:lol::lol: Stemmer Escada. Pilgrimen ja. Vi var der sist i sommer husker du.

ad. planlegging:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...