Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Nå er det rent så en får tårer i øynene av alle disse gamle damene. Husker godt at vi dro ned til kaien og så når "Amerikabåtene" kom til Stavanger. Og det var selvfølgelig Stavangerfjord som var skipet med stor S!.

Lars H.

Leste en intressant arikkel om Stavangerfjord......en resa der hun går hjem til Norge utan roder!

hun tappade rodret någonstans ute i Atlanten, men grejjade seg hjem med hjelp av proppellrarna..

...det er strongt ! :yesnod:

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Nok en fra 2003 og Vestlandet .... skulle heller ikke bli for vanskelig...

Skudeneshavn? Har aldri vært der med båt men det ligner veldig.....

Uffda, la ikke merke til at der allerede var kommet et riktig svar :blush::blush::blush:

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Leste en intressant arikkel om Stavangerfjord......en resa der hun går hjem til Norge utan roder!

hun tappade rodret någonstans ute i Atlanten, men grejjade seg hjem med hjelp av proppellrarna..

...det er strongt !  :yesnod:

Ja, og som et apropos til diskusjonene som går her fra tid til annet om en kontra to motorer. Med to motorer trenger du egentlig ikke ror i det hele tatt :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Litt OT her men kan du Divemaster ge tips på lite linker om segling i Skotska vatten!

det blir ikke Scotland til sommaren men någon gang i framtiden kansje!

Skal finne noe for deg, og legge inn senere i uken under egen tittel...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

fotograferade på samme plass........Hvor er dette ?

Kan det være utenfor København med Kronborg i bakgrunnen? Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Kan det være utenfor København med Kronborg i bakgrunnen?

Kronborg i bakgrunnen er rett.........men för o vara lite mer 'precis' så ligger det i Helsingör !

men du var tillräckligt snabb SveinHa !

tyckte det var lite kul att båda båtarna var fotograferade på samma stelle!

Tycker meg oxo kunna se fra Hasog förste bild att det måste vara Oslofjord på den bilden!

S/Y Gunga Din

Hei.

Mitt fyrste forsøk på å legge inn bilete :cheers:

Bilde

Kvar i alle dager er dette? :eek:

Eit tips: Det er ikkje i indre oslofjord :lol:

Siden du ikke har fått noe svar hittil, får nok lokalkjente trå til ... :wink:

Seilerhytta (som tilhører Ålesunds Seilforening) på Gåsholmen i Borgundfjorden, Sulafjellet bak :sailing:

Her har du link til et bilde på nettet, tatt PÅ samme holme, men motsatt retning, mot Hessa, Sukkertoppen, Godøya lenger bak ...

http://www.eurofoto.no/show_image.php?bid=10882477

Redigert av Skvulpen (see edit history)

Siden du ikke har fått noe svar hittil, får nok lokalkjente trå til ...  :wink:

Seilerhytta (som tilhører Ålesunds Seilforening) på Gåsholmen i Borgundfjorden, Sulafjellet bak  :sailing:

Her har du link til et bilde på nettet, tatt PÅ samme holme, men motsatt retning, mot Hessa, Sukkertoppen, Godøya lenger bak ...

http://www.eurofoto.no/show_image.php?bid=10882477

Naturlegvis 100% riktig. Flott bygg med nydeleg utsikt over fjell og fjord :flag:

Kan det vera Amerikabåten på veg inn Kobbeleia?  På motsett side ligg Lerøy, og bildet er teke frå Klokkarvik på Sotra?

Kan ikke dy meg for å pirke litt! Båten befinner seg i Lerøyosen. Lerøy ligger som nevnt av andre i bakgrunnen. Kobbeleia ligger lenger nord, mellom Bjorøy/Tyssøy og Sotra.

Bergensfjord gikk for øvrig neppe gjennom Kobbeleia, men gjennom Vatlestraumen, øst for Bjorøy og Tyssøy.

På bildet har båten for øvrig nettopp passert huset mitt!

Redigert av Cand. noe (see edit history)

Hei der ute er det ingen som finner ut hvor dette er

Kona foreslo Torsdagsøy, uten at jeg helt kjente meg igjen.....

Nå er det rent så en får tårer i øynene av alle disse gamle damene. Husker godt at vi dro ned til kaien og så når "Amerikabåtene" kom til Stavanger. Og det var selvfølgelig Stavangerfjord som var skipet med stor S!.

Lars H.

Kom over en artig bok i en bokhandel i dag - Den store boken om amerikabåtene av Yngvar Holm. Hadde bare tid til å bla så vidt, men den så interessant ut for "kjennere".

Hvor befinner fruen seg nå?

Bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Nu har hun hamnat i Mollösund !  ,  tror jag  :smiley:

Just presis Gunga. Møllesund og ser sørover mot Skarhamn og videre mot Marstrand. Med kikkert kan man faktisk se helt til borgen i Marstrand

Redigert av rem (see edit history)

ad. planlegging:

Just presis Gunga.  Møllesund og ser sørover mot Skarhamn og videre mot Marstrand. Med kikkert kan man faktisk se helt til borgen i Marstrand

Du glömde Kyrkesund ! kommer först innan Skärhamn !

Skärhamn förresten, uttales Skaerhamn med ett hårt 'k' ungefer som i 'skare' utav dom som bor der...

alle andre i Sverige uttallar Skärhamn som Sjärhamn !! (samme lyd som i Sjaer-halden!)

S/Y Gunga Din

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...