Lars H. Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 f.eks. Båtsfjord, men det er jeg langtifra sikker på da - jeg aldri har vært i Båtsfjord???? Lenger øst. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jma001 Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 (redigert) Bildet av byen i innlegg 47 er selvsagt Hammerfest. Redigert 18.Mai.2005 av jma001 (see edit history) Link to post
Krapyl Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Bildet av byen i innlegg 47 er selvsagt Hammerfest. <{POST_SNAPBACK}> Joda, jeg skjønte det. Etterhvert. Det jeg hintet til var myten om verdens nordligste by. Både Dikson, Sibir og Barrow, Alaska ligger lenger mot nord. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Baltic Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Lenger øst. Lars H. <{POST_SNAPBACK}> Ligger Berlevåg lengre øst? Kan det være der, Vardø eller Vadsø? Link to post
Lars H. Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 (redigert) Ligger Berlevåg lengre øst? Kan det være der, Vardø eller Vadsø? Siden du spør så pent, - ja, det er ett av dem, Vadsø. Bildet er tatt sommeren -61. Og her er kartet fra Nordkapp til russegrensen med mange kjente hurtigruta anløpssteder. Lars H. Redigert 18.Mai.2005 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjell E Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Vinteren 79/80 lå vi på Stord Verft for ombygging av "Henrik Ibsen". Reiste mellom Bergen og Leirvik med hydrofoil da, husker jeg. Mvh, Kjell. LA3939 har endret brukernavn Link to post
jma001 Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 (redigert) Joda, jeg skjønte det. Etterhvert. Det jeg hintet til var myten om verdens nordligste by. <{POST_SNAPBACK}> Altså Hammerfest, som VAR verdens nordligste by, ser du her: ...og her: Redigert 18.Mai.2005 av jma001 (see edit history) Link to post
JanB Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 (redigert) Dersom eg ikkje hugsar feil, gjekk hydrofoilen "Tyrving" nokre år i Flaggruten mellom Bergen og Stavanger, etter at dei to første ("Vingtor" og "Sleipner") var erstatta av westamaranar med same namn. Etter kvart blei "Tyrving" erstatta av "Draupner", men gjekk ei tid som reservebåt. Namna på flaggrute-båtane er framleis dei same på dagens katamaranar, - bortsett frå "Sleipner", som jo fekk ein ulukkeleg skjebne. Artige å sjå bildene av desse båtane igjen, Lars H. Elles var det fleire mindre hydrofoilar. HSD hadde vel både "Teisten" og "Tjelden", og i Ryfylke gjekk "Ekspress"(?). Redigert 18.Mai.2005 av janb (see edit history) Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Atco Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 Og hvor er så dette: Hint: En plass mellom Drøbak og Larvik...... Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
jma001 Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 Mange perler langs den Nord-Norske kyst... Hvor i Lofoten er dette? Link to post
Avmønstret4 Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 (redigert) Svolvær? Redigert 19.Mai.2005 av firefighter (see edit history) Link to post
jma001 Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 Svolvær? <{POST_SNAPBACK}> Dersom du tøffer litt lenger sør for Svolvær kommer du til denne plassen. Et tips: "...en ekte lofot-torsk jeg er, og jeg er født i ??? - faderullanlei faderullanlei...." Link to post
Baltic Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 Henningsvær selvfølgelig! Link to post
jma001 Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 Svolvær? <{POST_SNAPBACK}> Hvor tror du dette er i Lofoten? Link to post
jma001 Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 (redigert) Hvor tror du dette er i Lofoten? <{POST_SNAPBACK}> Slik ser hurtigruta ut når det er storm, før den treffer innløpet til stedet/havna/fiskeværet,som jeg er ute etter.. og slik fortoner det seg for fiskeren, som også er på vei inn.. Hva heter dette stedet/ fiskeværet i Lofoten: I hamneinnløpet langt der ute ser du fiskerkona, som engstelig står og speider etter mannen sin ute på havet. På nærmere hold ser ho sånn ut: Hva heter dette stedet/ fiskeværet i Lofoten Redigert 19.Mai.2005 av jma001 (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 Hvor tror du dette er i Lofoten? <{POST_SNAPBACK}> Dette er vel et bilde fra webkameraet ved Leknes? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Baltic Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 Hva heter dette stedet/ fiskeværet i Lofoten <{POST_SNAPBACK}> SVOLVÆR! Link to post
jma001 Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 (redigert) JA, DETTE ER SELVSAGT SVOLVÆR- (det 3. bildet er tatt fra webkamera i dag ) Slik ser hurtigruta ut når det er storm, før den treffer innløpet til stedet/havna/fiskeværet, som jeg er ute etter.. og slik fortoner det seg for fiskeren, som også er på vei inn.. Hva heter dette stedet/ fiskeværet i Lofoten: I hamneinnløpet langt der ute ser du fiskerkona, som engstelig står og speider etter mannen sin ute på havet. På nærmere hold ser ho sånn ut: Hva heter dette stedet/ fiskeværet i Lofoten <{POST_SNAPBACK}> Redigert 19.Mai.2005 av jma001 (see edit history) Link to post
jma001 Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 Langs vår vakre kyst i Nord-Norge - ikke langt sør for Lødingen - ser man dette fjellpartiet ute i havet. Hva ser vi her? Link to post
jma001 Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 (redigert) Langs vår vakre kyst i Nord-Norge - ikke langt sør for Lødingen - ser man dette fjellpartiet ute i havet. Hva ser vi her? <{POST_SNAPBACK}> Mens du lurer på hva som befinner seg langt ute i havet der ute- kan jeg vise to bilder fra en av de mange perlene, som befinner seg der ute............. Hva heter fjellområdet der ute? og Hva heter stedet/fiskerlandsbyen på bildet under? Redigert 19.Mai.2005 av jma001 (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 Hei jma001. Nå drar jeg på helgetur, så nå må du nok vente litt med svar på dine uutømmelige gåter på "hvor er dette". Det ser jo ikke ut til at det er så mange andre som svarer deg. Men for all del, - bare fortsett med dine vakre bilder fra det høye nord. Hilsen vestlendingen Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Baltic Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 (redigert) Mens du lurer på hva som befinner seg langt ute i havet der ute- kan jeg vise to bilder fra en av de mange perlene, som befinner seg der ute............. Hva heter fjellområdet der ute? og Hva heter stedet/fiskerlandsbyen på bildet under? Hei jma001! Du verden så mange flotte bilder du har. Jeg sitter nok ikke 'pal' foran pc'en hele tiden, men er nå innom av og til... Imponerende fine bilder Det er Lofot-veggen du har bildet av, langt der ute i havet, og så er det fiskeværet Nusfjord som er idyllen på det nederste bildet! Lofoten er vakker,- ikke sant?! Hvor kommer du i fra selv, jma001? God 'gutte'tur,- Lars H. Redigert 19.Mai.2005 av Baltic (see edit history) Link to post
Ternen32 Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 (redigert) Ser det er mye bilder fra nord her, dette er nok lenger ned, men hvor?? Redigert 19.Mai.2005 av celzeron (see edit history) Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Avmønstret4 Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 (redigert) Det øverste bildet er vel fra Akkerhaugen i Nordsjø på andre siden av campingplassen, og det neste bildet er vel litt lenger syd i Nordsjø fra Nordsjø golfbane på vestsiden av fjorden. Mens det nederste er vel fra samme sted som det øverste men på en annen årstid som viser hvor idyllisk det er her. Redigert 19.Mai.2005 av firefighter (see edit history) Link to post
jma001 Svart 19.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2005 (redigert) Jeg er forholdsvis godt kjent i Lofoten, men mest fra bilvei Jeg bodde i Lofoten i mine første 19 år, så 7 år 'borte' (Oslo), så nye 7 år hjemme i Lofoten før jeg/vi atter flyttet 'bort' tilbake til området jeg nå bor (Oslo-området). Du har fullstendig rett, Norge har utrolig mange flotte naturperler og Nord-Norge er absolutt intet unntak i så måte Naturen, lyset og været kan være overveldende, på både godt og vondt. Jeg er veldig glad i landsdelen og aller mest i Lofoten (ikke så unaturlig da jeg er derfra). <{POST_SNAPBACK}> Eg e - som du forstår - ækte nordlending og bor i Tromsø "Ishavsbyen". Båt har eg og - en SUN 33 - som bl.a. tar oss til Lofoten hvert år. Ja, det e nok ikke så mange søringa som har kjennskap til landet sitt langt oppe mot nord. Men vakkert kan alle jo se at det e. Det ser nok søringan og..... Fra denne vakre fjorden - lenger sørover i landet - kommer mormor fra.. Ser man hvor dette er? Redigert 19.Mai.2005 av jma001 (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn