jma001 Svart 26.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2005 (redigert) Mon tro om du kan se Norge på dette bildet? <{POST_SNAPBACK}> Livgivende er den og den slukker forhåpentligvis ikke enda.... Hvor? <{POST_SNAPBACK}> Ingen nordmenn våkne enda..... Nei, det er stort sett bare svensker og andre utlendinger som JOBBER i Norge. Altfor mange nordmenn er blitt bortskjemte og late, og går virksomhetsløse rundt omkring og klør seg og gjør ingenting... Staten betaler jo.... så lenge oljen varer.... ELLER? Redigert 26.Juli.2005 av jma001 (see edit history) Link to post
M/S Bastard Svart 26.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2005 Du har månen, sola og ja man kan se Norge på kloden Jeg er da våken selv om jeg har ferie Link to post
Krapyl Svart 26.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2005 Ehh,hva har dette med båt å gjøre? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Hulda Svart 26.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2005 Ehh,hva har dette med båt å gjøre? <{POST_SNAPBACK}> Koblingen er "romfartøy". Link to post
Fenix Svart 26.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2005 Koblingen er "romfartøy". <{POST_SNAPBACK}> Og der romfartøy flyte kan, der er vi ...? Link to post
Festina Lente IV Svart 27.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2005 (redigert) Ja, da har også jeg prøvet å få inn et bilde i et innlegg. Lykkes ikke helt, men, men. Bildet ligger nå der, om enn ikke i teksten. Kanskje noen kan fortelle meg hvordan jeg får det til. Jeg fant faktisk ut av det selv. Men, hvor er dette bildet tatt? Men, hvorfor blir mitt bilde såvidt uskarpt i forhold til andres bilder? Originalen er det ingenting å si på skarpheten til.... Redigert 27.Juli.2005 av Pirus (see edit history) Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
junern Svart 28.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2005 Jeg tipper det må være Svartisen i Nordland. Var fristet til å svare Okstindene omkranset av 11 av Nord-Norges største tinder med Oksskolten 1916 moh som den høyeste. Men de ligger litt lenger vest mot grensen til sverige, så de kan nok ikke stemme. Må være Svartisen. Link to post
junern Svart 28.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2005 uff, bomma på datoen som var i mai, og måtte lete etter hvor svaret lå....jeg er ganske fersk vet du... Link to post
FredT Svart 2.August.2005 Link til dette innlegget Svart 2.August.2005 (redigert) Og hvor er dette da hm... og hvorfor ser jeg bare et rødt kryss tro? Ser andre her bildet? Redigert: OK Baltic - prøver med linken da... https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2351/Hvor1.jpg mvh FredT Redigert 2.August.2005 av FredT (see edit history) Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Baltic Svart 2.August.2005 Link til dette innlegget Svart 2.August.2005 Nei,- jeg ser intet annet enn et rødt kryss jeg heller... Intet bilde! Link to post
bliss X Svart 2.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2005 Og hvor er dette da hm... og hvorfor ser jeg bare et rødt kryss tro? Ser andre her bildet? Redigert: OK Baltic - prøver med linken da... https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2351/Hvor1.jpg mvh FredT Beklager så mye Fred. Min feil. Kan du legge inn bildet på nytt? Lasse Link to post
FredT Svart 2.August.2005 Link til dette innlegget Svart 2.August.2005 Beklager så mye Fred. Min feil. Kan du legge inn bildet på nytt? Lasse <{POST_SNAPBACK}> Gjort - og da virker jo alt ;-)) FredT Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Gerhard Svart 2.August.2005 Link til dette innlegget Svart 2.August.2005 Men, hvor er dette bildet tatt? <{POST_SNAPBACK}> Jeg kjenner meg ikke igjen, men nå har det gått 6 dager uten at noen har forsøkt, så her må vi få i gang en diskusjon. Mange lave holmer... Koster ? Link to post
bliss X Svart 2.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2005 Og hvor er dette da Florida ? Link to post
FredT Svart 2.August.2005 Link til dette innlegget Svart 2.August.2005 Ikke så langt borte som Florida nei..... bare ser slik ut! FredT Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
M/S Bastard Svart 3.August.2005 Link til dette innlegget Svart 3.August.2005 Ikke så langt borte som Florida nei..... bare ser slik ut! FredT <{POST_SNAPBACK}> Skal vi kanskje ned på sørlandet, til palmekysten! Er det ikke en by der nede ett sted som satt opp plamer og greier Link to post
Festina Lente IV Svart 3.August.2005 Link til dette innlegget Svart 3.August.2005 Jeg kjenner meg ikke igjen, men nå har det gått 6 dager uten at noen har forsøkt, så her må vi få i gang en diskusjon. Mange lave holmer... Koster ? <{POST_SNAPBACK}> Det er nok ikke Koster, men lenger syd på Bohuslän kysten. "Motorveien" som de fleste følger ligger bak båtene mot de øyene som ligger der. Er man litt uvant med trange partier i leden, og har en stor båt, er vel hjertefrekvensen godt på vei nedover igjen idet man passerer bak båtene fra venstere mot høyre i bildet. Hvor kan vi være da? Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Bitteliten Svart 3.August.2005 Link til dette innlegget Svart 3.August.2005 (redigert) Men, hvorfor blir mitt bilde såvidt uskarpt i forhold til andres bilder? Originalen er det ingenting å si på skarpheten til.... <{POST_SNAPBACK}> Fordi oppløsningen reduseres når du laster opp bildet. Og det er oppløsningen som bestemmer størrelsen på filen (max 50KB her) Det er nok ikke Koster, men lenger syd på Bohuslän kysten. "Motorveien" som de fleste følger ligger bak båtene mot de øyene som ligger der. Er man litt uvant med trange partier i leden, og har en stor båt, er vel hjertefrekvensen godt på vei nedover igjen idet man passerer bak båtene fra venstere mot høyre i bildet. Hvor kan vi være da? <{POST_SNAPBACK}> Jeg lurer på om bildet er tatt et sted nord for Humparna (åpent strekk nord for Hunnebostrand) - før du kommer inn mot Hamburgsund. Men jeg er neimen ikke sikker. Det er ikke så mange smale strekk i "motorveien" i Bohuslän Mulig også at dere befinner dere på strekket mellom Smögen og Bohus Malmön. Der er det en del populære viker, det er ikke så langt fra Soten kanalen, og øyene der er omtrent så høye som på bildet. På den andre siden ser jeg jo at dere ligger ved en øy som har et hvidt merke på seg. Er ikke så mange steder det er som jeg kjenner til. De fleste stedene er mellom Gule Humpen og Grebbestad. Redigert 3.August.2005 av Bitteliten (see edit history) Link to post
FredT Svart 3.August.2005 Link til dette innlegget Svart 3.August.2005 Skal vi kanskje ned på sørlandet, til palmekysten! Er det ikke en by der nede ett sted som satt opp plamer og greier <{POST_SNAPBACK}> Sørlandet er feil Bastard - til og med feil land ;.)) Du er likevel så rett på sporet at det bør kunne godkjennes. Palmekysten/Palmestranden nord for Frederikshavn - ved Rønnerhavn. En lokal gimmick som de markedsfører kraftig. Palmene står i (usynlige) store potter og tas inn om vinteren. FredT Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
jma001 Svart 3.August.2005 Link til dette innlegget Svart 3.August.2005 Og hvilket gammelt kjent sted er dette? Link to post
jma001 Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 Gamlebyen? <{POST_SNAPBACK}> Ja, bildet viser ei historisk og gammel bru over til Gamlebyen (Fredrikstad). Nedenfor ser du samme bru fra en annen vinkel: Link to post
jma001 Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 Og da skulle det vel ikke være vanskelig å se hvilket kjent sted og hvilken bru, som vises på dette bildet? Link to post
Geir Frode Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 Broen ser ut som Karmsund bru....men det var litt vel mye trær. 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
jma001 Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 (redigert) Broen ser ut som Karmsund bru....men det var litt vel mye trær. <{POST_SNAPBACK}> Nei, du skal fortsatt være i Østfold. Redigert 4.August.2005 av jma001 (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn