Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Mon tro om du kan se Norge på dette bildet?

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Livgivende er den og den slukker forhåpentligvis ikke enda.... :yesnod:

Hvor?

Bilde

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen nordmenn våkne enda.....

Nei, det er stort sett bare svensker og andre utlendinger som JOBBER i Norge. Altfor mange nordmenn er blitt bortskjemte og late, og går virksomhetsløse rundt omkring og

klør seg og gjør ingenting...

Staten betaler jo.... så lenge oljen varer....

ELLER?

Redigert av jma001 (see edit history)

Ja, da har også jeg prøvet å få inn et bilde i et innlegg. Lykkes ikke helt, men, men. Bildet ligger nå der, om enn ikke i teksten. Kanskje noen kan fortelle meg hvordan jeg får det til.

Jeg fant faktisk ut av det selv.

Bilde

Men, hvor er dette bildet tatt?

Men, hvorfor blir mitt bilde såvidt uskarpt i forhold til andres bilder? Originalen er det ingenting å si på skarpheten til....

Redigert av Pirus (see edit history)

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Jeg tipper det må være Svartisen i Nordland.

Var fristet til å svare Okstindene omkranset av 11 av Nord-Norges største tinder med Oksskolten 1916 moh som den høyeste. Men de ligger litt lenger vest mot grensen til sverige, så de kan nok ikke stemme.

Må være Svartisen.

Jeg kjenner meg ikke igjen, men nå har det gått 6 dager uten at noen har forsøkt, så her må vi få i gang en diskusjon. Mange lave holmer... Koster ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nok ikke Koster, men lenger syd på Bohuslän kysten. "Motorveien" som de fleste følger ligger bak båtene mot de øyene som ligger der. Er man litt uvant med trange partier i leden, og har en stor båt, er vel hjertefrekvensen godt på vei nedover igjen idet man passerer bak båtene fra venstere mot høyre i bildet.

Hvor kan vi være da?

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Men, hvorfor blir mitt bilde såvidt uskarpt i forhold til andres bilder? Originalen er det ingenting å si på skarpheten til....

<{POST_SNAPBACK}>

Fordi oppløsningen reduseres når du laster opp bildet. Og det er oppløsningen som bestemmer størrelsen på filen (max 50KB her)

Det er nok ikke Koster, men lenger syd på Bohuslän kysten. "Motorveien" som de fleste følger ligger bak båtene mot de øyene som ligger der.  Er man litt uvant med trange partier i leden, og har en stor båt, er vel hjertefrekvensen godt på vei nedover igjen idet man passerer bak båtene fra venstere mot høyre i bildet.

Hvor kan vi være  da?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg lurer på om bildet er tatt et sted nord for Humparna (åpent strekk nord for Hunnebostrand) - før du kommer inn mot Hamburgsund. Men jeg er neimen ikke sikker. Det er ikke så mange smale strekk i "motorveien" i Bohuslän

Mulig også at dere befinner dere på strekket mellom Smögen og Bohus Malmön. Der er det en del populære viker, det er ikke så langt fra Soten kanalen, og øyene der er omtrent så høye som på bildet. På den andre siden ser jeg jo at dere ligger ved en øy som har et hvidt merke på seg. Er ikke så mange steder det er som jeg kjenner til. De fleste stedene er mellom Gule Humpen og Grebbestad.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Skal vi kanskje ned på sørlandet, til palmekysten!

Er det ikke en by der nede ett sted som satt opp plamer og greier

<{POST_SNAPBACK}>

Sørlandet er feil Bastard - til og med feil land ;.))

Du er likevel så rett på sporet at det bør kunne godkjennes. Palmekysten/Palmestranden nord for

Frederikshavn - ved Rønnerhavn. En lokal gimmick som de markedsfører kraftig. Palmene står i (usynlige) store potter og tas inn om vinteren.

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...