B-P-Nimbus 350C Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 Nå er vel Gamlebyen fortsatt i Fredrikstad og Østfold og ikke i Vestfold heldigvis Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 Forøvrig ligner brua på den gamle E6 brua i Fredrikstad Hilsen Vestfolding Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
jma001 Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 Nå er vel Gamlebyen fortsatt i Fredrikstad og Østfold og ikke i Vestfold heldigvis <{POST_SNAPBACK}> Ja, du har helt rett i at svaret er Fredrikstad og at byen ligger i Østfold. Jeg sovnet visst et lite øyeblikk. Neste bilde er fortsatt ikke i Vestfold, men hvor? Link to post
Allan E Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 Dette tror jeg er Halden. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 Er dette festningen i Halden ? Aldri hvert der ,men mener å kjenne meg igjen fra tidligere bilder du har lagt ut i denne tråden. Forøvrig må jeg få lov å skryte av bildene dine. Flotte komposisjoner og utrolig bra dybdeskarphet og fargegjengivelse. Er det digitalt eller analog. Jeg ville tippe det siste Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
jma001 Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 (redigert) Dette tror jeg er Halden. <{POST_SNAPBACK}> Ja, Halden er riktig med Fredriksten festning i bakgrunnen. Altså fortsatt IKKE i Vestfold, menhvor er dette bildet hentet fra og hva heter fjorden? Redigert 4.August.2005 av jma001 (see edit history) Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 mmmm Østfold må jeg be :nono: Nå er vi vell ved Iddefjorden Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
jma001 Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 (redigert) mmmm Østfold må jeg be :nono: Nå er vi vell ved Iddefjorden <{POST_SNAPBACK}> Altså, fortsatt IKKE i Vestfold, men "mmmm Østfold må jeg be.... " Redigert 4.August.2005 av jma001 (see edit history) Link to post
jma001 Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 Forøvrig ligner brua på den gamle E6 brua i Fredrikstad Hilsen Vestfolding <{POST_SNAPBACK}> Dette er også fra Fredrikstad Link to post
FredT Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 Ja, Halden er riktig med Fredriksten festning i bakgrunnen. Altså fortsatt IKKE i Vestfold, men hvor er dette bildet hentet fra og hva heter fjorden? <{POST_SNAPBACK}> Ringdalsfjorden ligner dette på. Bildet kanskje tatt fra den nye Svinesundsbrua. I tilfelle er det den "alle" tror heter Iddefjorden. FredT Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
jma001 Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 Ringdalsfjorden ligner dette på. Bildet kanskje tatt fra den nye Svinesundsbrua. I tilfelle er det den "alle" tror heter Iddefjorden. FredT <{POST_SNAPBACK}> Ja! Bildet viser Iddefjorden (tatt fra Svinesundbrua) Link to post
jma001 Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 (redigert) Nei, nå er det på tide å pakke kofferten - slik at vi i morgen tidlig når. Har tenkt oss til "der det spilles god blues".... Og plassen heter??? Redigert 4.August.2005 av jma001 (see edit history) Link to post
Allan E Svart 4.August.2005 Link til dette innlegget Svart 4.August.2005 Plassen besøkes til Lørdagen tenker jeg, og heter Notodden. Link to post
Victora III Svart 5.August.2005 Link til dette innlegget Svart 5.August.2005 Prøver meg her inne med en som burde være enkel for de som har fartet litt på Sørlandet... Link to post
Victora III Svart 5.August.2005 Link til dette innlegget Svart 5.August.2005 Her er en til i samme slengen. Ikke for vanskelig den heller Link to post
Victora III Svart 5.August.2005 Link til dette innlegget Svart 5.August.2005 Enda en når jeg først er i farta: Link to post
Batdilla Svart 5.August.2005 Link til dette innlegget Svart 5.August.2005 Her er en til i samme slengen. Ikke for vanskelig den heller Hmm - lurer på om jeg for en gangs skyld har en liten mulighet til å svare. Det ligner ihvertfall veldig på starten av Blindleia v/Lillesand, like etter at man har passert brua ut til Brekkestø. Der laffen har signaturen på fjellveggen. Link to post
Victora III Svart 6.August.2005 Link til dette innlegget Svart 6.August.2005 Hmm - lurer på om jeg for en gangs skyld har en liten mulighet til å svare. Det ligner ihvertfall veldig på starten av Blindleia v/Lillesand, like etter at man har passert brua ut til Brekkestø. Der laffen har signaturen på fjellveggen. <{POST_SNAPBACK}> Helt riktig, Batdilla! Gullskrift av Olav`en og Harald`en på berget! Link to post
jada Svart 6.August.2005 Link til dette innlegget Svart 6.August.2005 Helt riktig, Batdilla! Gullskrift av Olav`en og Harald`en på berget! <{POST_SNAPBACK}> Og Sonja'en. Link to post
bliss X Svart 6.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2005 Hvor er dette ? Link to post
PanPan Svart 6.August.2005 Link til dette innlegget Svart 6.August.2005 Hvor er dette ? <{POST_SNAPBACK}> Kan det være et fotografi av den danske øya Hven i Kattegatt? I så fall: Landet mot sjøen til venstre heter "Bakkafall", eller på svensk "Backafall". Det stedsnavnet er sannsynligvis mere kjent enn navnet på øya fra visen som egentlig heter "Vid vakten" eller som den ofte kalles etter førstestrofen: "Flicka från Backafall....." Det hører med til historien at forfatteren Göran Bengtsson som skrev denne visen, fikk større innkomster fra royalties på denne ene teksten enn hva han tjente på resten av sitt livslange forfatterskap. Link to post
bliss X Svart 6.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2005 Nei desverre. Det er nok ikke Hven Link to post
PanPan Svart 6.August.2005 Link til dette innlegget Svart 6.August.2005 Får dokumentere min "research" som altså ga feil svar! http://www.wenliden.com/docs/hven.htm Synes det i alle fall er utrolig likt i form! Link to post
bliss X Svart 6.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2005 Får dokumentere min "research" som altså ga feil svar! http://www.wenliden.com/docs/hven.htm Synes det i alle fall er utrolig likt i form! Ja, den var veldig lik i form, men Hven ser ut til å ha mye landbruk. Den øya jeg spør etter er som du ser kledd med skog. Link to post
PanPan Svart 6.August.2005 Link til dette innlegget Svart 6.August.2005 (redigert) Den øya jeg spør etter er som du ser kledd med skog. <{POST_SNAPBACK}> Kledd med skog?? Tok det for "fotografisk grums" jeg!! Redigert 6.August.2005 av PanPan (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn