Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Er dette festningen i Halden ? Aldri hvert der ,men mener å kjenne meg igjen fra tidligere bilder du har lagt ut i denne tråden.

Forøvrig må jeg få lov å skryte av bildene dine. Flotte komposisjoner og utrolig bra dybdeskarphet og fargegjengivelse.

Er det digitalt eller analog. Jeg ville tippe det siste

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Ja, Halden er riktig med Fredriksten festning i bakgrunnen. Altså fortsatt IKKE i Vestfold, men

hvor er dette  bildet hentet fra og

hva heter fjorden?

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Ringdalsfjorden ligner dette på. Bildet kanskje tatt fra den nye Svinesundsbrua.

I tilfelle er det den "alle" tror heter Iddefjorden.

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Her er en til i samme slengen. Ikke for vanskelig den heller :wink:

Hmm - lurer på om jeg for en gangs skyld har en liten mulighet til å svare. Det ligner ihvertfall veldig på starten av Blindleia v/Lillesand, like etter at man har passert brua ut til Brekkestø. Der laffen har signaturen på fjellveggen.

Hvor er dette ?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan det være et fotografi av den danske øya Hven i Kattegatt?

I så fall: Landet mot sjøen til venstre heter "Bakkafall", eller på svensk "Backafall".

Det stedsnavnet er sannsynligvis mere kjent enn navnet på øya fra visen som egentlig heter "Vid vakten" eller som den ofte kalles etter førstestrofen: "Flicka från Backafall....."

Det hører med til historien at forfatteren Göran Bengtsson som skrev denne visen, fikk større innkomster fra royalties på denne ene teksten enn hva han tjente på resten av sitt livslange forfatterskap.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...