Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Skal også røpe en liten hemmelighet - det er ingen sak å brette ut info om norske fyr når man har funnet et så praktfullt nettsted som dette:

http://www.fyr.no/soer.html

Flotte bilder, eksemplarisk i tekst-info, en nytelse for båtfolk! :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Dette var et flott nettsted PanPan; rett inn som favoritter :wink:

Om ikke mange dagene ser jeg deg vel ombord i en 'bakveggbåt' i Sandvika :smiley:

Om ikke mange dagene ser jeg deg vel ombord i en 'bakveggbåt' i Sandvika  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Veien frem er lang, men et steg er man på vei: Admiralen (kona) har foreslått befaring på lørdag! Så da får vi håpe båtselgerne har vett på å håndtere henne som den meget kompetente båtfører hun er. Her dreier det seg ikke om å få "mor til å like fargene i salongen, speilet på badet, og det fantastiske utvalget i gardiner til 2006-modellene...." :lol::blush::eek::rolleyes:

Veien frem er lang, men et steg er man på vei: Admiralen (kona) har foreslått befaring på lørdag! Så da får vi håpe båtselgerne har vett på å håndtere henne som den meget kompetente båtfører hun er. Her dreier det seg ikke om å få "mor til å like fargene i salongen, speilet på badet, og det fantastiske utvalget i gardiner til 2006-modellene...." :lol:  :blush:  :eek:  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Langt fra alle selgere er dyktige,- noen ganger kan man bli sjokkert over manglende psykologisk sans og dømmekraft fra disse representantene for både båter og for såvidt mange andre ting. Personlig har jeg mange ganger møtt en arroganse og lite imøtekommenhet fra selgere som er 'skremmende'. Mange selgere burde ha funnet seg andre ting å gjøre,- det er helt sikkert! Kunne noen ganger være fristet til å 'gå over gata' å kjøpt bil/-båt eller hva det skulle være bare for å vise at jeg var potensiell kunde,- selv om jeg av den grunn ikke går med 'nesen i sky' eller har andre 'nykker'.

Dere får ha LYKKE TIL! :seeya:

Veien frem er lang, men et steg er man på vei: Admiralen (kona) har foreslått befaring på lørdag! Så da får vi håpe båtselgerne har vett på å håndtere henne som den meget kompetente båtfører hun er. Her dreier det seg ikke om å få "mor til å like fargene i salongen, speilet på badet, og det fantastiske utvalget i gardiner til 2006-modellene...." :lol:  :blush:  :eek:  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Langt fra alle selgere er dyktige,- noen ganger kan man bli sjokkert over manglende psykologisk sans og dømmekraft fra disse representantene for både båter og for såvidt mange andre ting. Personlig har jeg mange ganger møtt en arroganse og lite imøtekommenhet fra selgere som er 'skremmende'. Mange selgere burde ha funnet seg andre ting å gjøre,- det er helt sikkert! Kunne noen ganger være fristet til å 'gå over gata' å kjøpt bil/-båt eller hva det skulle være bare for å vise at jeg var potensiell kunde,- selv om jeg av den grunn ikke går med 'nesen i sky' eller har andre 'nykker'.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Aha, så dere er kommet så langt? Men så vidt jeg kjenner dere burde fruen i TILLEGG til å imponere som kompetent båtfører også kombinere med det mer kvinnelige om farger og innredning? Det kan vel ikke skade det?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tenker i så fall båt og Bastard30000. Er stedet Holmestrand?

<{POST_SNAPBACK}>

Nei det er ikke Holmestrand.

Men B3K er i spill.

Så hva har vi.

- Krydder. Det mest brukte, og vi er ikke på Læsø.

- Baatplassen.

- Flere Baatplassenmedlemmer har bevislig vært her.

- B3K.

- Fia er i spill, men var ikke her.

- Nytt stikkord: Astor the Organizer.

God kveld.

Store Norske Kullseilingskompani.

På ren refleks: Horten/Løvøya. Det stemmer med flere kriterier. Men hva det har med krydder å gjøre, vet jeg ikke...

<{POST_SNAPBACK}>

Men hva har man internett til:

Sælavika

Nevnes under Falkensten i 1755 (Selevigen), og under Skavli i 1791 (Sellvig). Her utvant man salt av sjøvann, og navnet betyr altså saltvika.

(http://borreminne.hive.no/aargangene/1992/16-stedsnavn.htm)

Jeg var jo ikke der, men jeg tenkte det hadde sammenheng med baatplassens treff i Horten? Ikke?

Neivel... :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Du er på rett spor Fenix.

Hadde du gransket Borreminne nærmere hadde du funnet den.

Bildet er av plassen Bakken under Falkensten hvor man kokte salt.

Det brant ned sent på 1800 tallet, og pensjonat Eiken ble reist på tuftene.

Denne var vel rimelig søkt men har kanskje moret noen.

Store Norske Kullseilingskompani.

Men hva med Baatplassen, B3K og Astor? Stemmer det?

<{POST_SNAPBACK}>

B3K=Bastard3000. Han rakk aldrig fram til Baatplassentreffet som Astor organiserte på Eiken med Fia, men måtte fyre opp mopeden så vidt jeg husker. Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

B3K?? For ordens skyld: Det skal vel være B30K - Bastard30000!??  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja der ser du, det er fler enn Karl I og Kristin Halvorsen som kan ha problemer med å få det til å gå opp med antall nuller etter komma. :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du er på rett spor Fenix.

Hadde du gransket Borreminne nærmere hadde du funnet den.

Bildet er av plassen Bakken under Falkensten hvor man kokte salt.

Det brant ned sent på 1800 tallet, og pensjonat Eiken ble reist på tuftene.

Denne var vel rimelig søkt men har kanskje moret noen.

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant.... :smiley:

själv var jag inne på Vallö/Tönsberg eller Langesund som båda har haft 'saltsyderier' som det

heter på dansk.... men fikk ikke ihop kopplingen med B30K eller Baatplassen.

fler sådana Krapyl........ :yesnod:

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...