Krapyl Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 (redigert) Det første som slo meg var engelsk og gipsy et eller annet? <{POST_SNAPBACK}> Flere stikkord : Våpen og Vestfold Redigert 21.September.2005 av Krapyl (see edit history) Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 For å snu litt på flisa; Hvilken båt er dette? Hvem er konstruktøren? Hvilken skjebne led eieren? HVOR er båten nå? <{POST_SNAPBACK}> Asgard, seglade 900 Mauser gevär från Hamburg til Irland o frihetskampen der. Colin Archer "Executed" Kilmainham Gaol Museum http://www.angelfire.com/ab7/issmemorials/...gard/asgard.htm efter litt googlande........ S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Det må jeg si. Trodde denne var vanskelig. Det er ganske riktig "Asgard" (Åsgård) som Colin Archer bygget i 1905 til forfatteren Erskine Childers. Han , og hans kone, smuglet våpen til de irske frigjøringstyrkene i en rekke år med "Asgard". Han ble henrettet ved skyting for å bære våpen. Overbygget er ikke Mester Colins skyld. Det er den irske marinen som har satt det på når båten var treningskip. Båten står, som du sier, på Kilmainham Gaol Museum og er nasjonalmonument. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Det må jeg si. Trodde denne var vanskelig. <{POST_SNAPBACK}> med PC o google finner man mycket...o ganska lärorikt oxo, visste att han gjorde några'lystbåter' den gode Colin........tyckte linjerna i fören påminde om Colins linjer, så jag gick igenom Colin registret.....byggår 1905....Åsgård....... S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 (redigert) Det er Mandag igjen, og jeg spør. Hvor er skipet nå, hvilken verdensrekord er det vi ser og hvilken forbindelse har det med Bækkelaget? Skulle være lett. Redigert 3.Oktober.2005 av Krapyl (see edit history) Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Denne klarer dere aldri! <{POST_SNAPBACK}> Hva er da vitsen? M/Y Ellen Marie . www.g-mt.no Link to post
Gunga Din Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Det er Mandag igjen, og jeg spør. Hvor er skipet nå, hvilken verdensrekord er det vi ser og hvilken forbindelse har det med Bækkelaget? Skulle være lett. <{POST_SNAPBACK}> Thermopylae (og Cutty Sark) Kap Aghulas 119 dager fra Shanghai til England, hun slog Cutty Sark på den traden o var kommer då Bækkelaget in i bilden jag tror det er så enkelt att dom er glade i Whisky, dom oxo S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Ingen korte skjørt her, og drikkevanene på Bækkelaget kjenner jeg ikke til. Stikkord? Tja. Ljubomir Vranjes. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
jma001 Svart 4.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2005 Og hvor er dette? Link to post
Gunga Din Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Ingen korte skjørt her..................... <{POST_SNAPBACK}> tror att vi behöver något mer stikkord........ Handboll??!! S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 tror att vi behöver något mer stikkord........ Handboll??!! <{POST_SNAPBACK}> Tja. Hva har vi. Kanskje skipet er rekorden. Stikkord Slagelse. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Fenix Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Tja. Hva har vi. Kanskje skipet er rekorden. <{POST_SNAPBACK}> Fregatten Jylland? Verdens største treskip. Link to post
Gunga Din Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Fregatten Jylland? Verdens største treskip. <{POST_SNAPBACK}> Ok om det er Jylland, er det slaget om Helgoland ?! S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Og så var det med Bækkelaget da? Tredelt spørsmål så vidt jeg husker. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Og så var det med Bækkelaget da? Tredelt spørsmål så vidt jeg husker. <{POST_SNAPBACK}> du husker så mycket, trodde du hade glemt så her dags! S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 på Fregatten Jylland I 1886 deltog den 14-årige prins Carl som frivilling lærling i et togt til Vestindien. Prins Carl blev senere Håkon 7. af Norge. kansje han spelade handboll i Baekkelaget ! S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 er för dålig på norsk jentehandboll, men er det ikke någon av jenterna som er dansk fra Ebeltoft da, der Jylland ligger nu!? S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Nå vet hvilken båt. Fregatten Jylland. Vi vet hvor den er. Ebeltoft. Vi vet rekorden. Verdens største (eike)treskip. Hva annet er Ebeltoft kjent for? (Nå begynner det å bli søkt) Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Amorosa Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Og så var det med Bækkelaget da? <{POST_SNAPBACK}> Vår alles kjære Anja Andersen kanskje? Link to post
Krapyl Svart 5.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2005 Vår alles kjære Anja Andersen kanskje? <{POST_SNAPBACK}> Bingo! Anja er fra Ebeltoft. Verdens beste spiller noensinne. Spilte på Norges nest beste kvinnelag. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 28.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2005 Har ikke et eget bilde å vise her, men spørsmålet er : Hvor er bildet tatt som preger forsiden på bladet til Redningsselskapet, Redningsskøyta nr. 3/05 .Septemberutgivelsen. Fotografen er Red. Ingvar Johannesen. Jeg vet ikke svaret og det står ikke noe i bladet hvor bildet er tatt. Jeg har diskutert det med en del båtvenner og vi er enig om at det må være et sted på Sørlandskysten. Tips går på Tonerleia og holmene utenfor Sandøya ved Tvedestrand. Kan noen hjelpe? Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Goddis77 Svart 4.November.2005 Link til dette innlegget Svart 4.November.2005 Nå har ikke jeg så mye peiling på hvor dette er, men det hadde vært kjekt å se noen flere bilder der ute. Har hverken kamera, eller båt som går for øyeblikket så... Link to post
880 Svart 4.November.2005 Link til dette innlegget Svart 4.November.2005 (redigert) Og hvor er dette? Dette er nord for Stadtlandet, Lofoten, en eller annen plass.. Mitt tildelskommet og aldrende minne mener å finne noe rusk bak i gjernebarken om å ha sett den snøtoppen til høyre etter en del turer nordover i hine hårde dager.. (leses som ung sjømann, er jeg på gjordet eller har fylla skjylda..den gang.........) Redigert 4.November.2005 av bmo (see edit history) Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
GeirFrode Svart 4.November.2005 Link til dette innlegget Svart 4.November.2005 Siden denne tråden kom opp igjen, og jeg sitter her og kjeder meg, kan jeg jo alltids legge ut et bilde. Muligens litt for lett kanskje.... Link to post
Mini Svart 4.November.2005 Link til dette innlegget Svart 4.November.2005 Siden denne tråden kom opp igjen, og jeg sitter her og kjeder meg, kan jeg jo alltids legge ut et bilde. Muligens litt for lett kanskje.... Er det sundet mellom Hermannø og Gullholmen?? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn