JanB Svart 26.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2005 Sidan det blei mykje kunst-snakk, når det gjaldt Laholms bilde, så kan det leggast til, som endå eit hint, at ein landhandel med eige galleri finst like i nærleiken. Blanco: Er du inne i Lindåspollen, innanfor slusene? Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
REM Svart 26.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2005 (redigert) Jeg er imponert over detaljkunnskapen til enkelte. Er det noen som vet hvor dette er?Ligger du sør for Hamburgsundkanalen, rett innenfor Danemark? Redigert 26.Desember.2005 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Blanco Svart 26.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2005 Sidan det blei mykje kunst-snakk, når det gjaldt Laholms bilde, så kan det leggast til, som endå eit hint, at ein landhandel med eige galleri finst like i nærleiken. Blanco: Er du inne i Lindåspollen, innanfor slusene? Nei, men tampen brenner. Ellers er vel ditt bilde fra Nordreneset? Galleriet er på Vedholmen. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Blanco Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 (redigert) Blanco: Er du inne i Lindåspollen, innanfor slusene? Ikke langt unna. Stedet er kjent fordi det har vært med i nyhets- og kulturreportasjer i TV. Mottar b.a. off. støtte til driften. Like ved hovedleden. Redigert 27.Desember.2005 av Blanco (see edit history) Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Lillefix Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Ikke langt unna. Stedet er kjent fordi det har vært med i nyhets- og kulturreportasjer i TV. Mottar b.a. off. støtte til driften. Like ved hovedleden. Nærmer vi oss lyngheisenteret? Sitér dette innlegget Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post
JanB Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Mottar b.a. off. støtte til driften. Gjer dei det lenger? Men eg trur ikkje dette er den "offisielle" brygga til Lyngheisenteret. Det tronge innløpet i bakgrunnen gjer meg usikker. Kan det vera bukta sør-aust på Lygra? Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Blanco Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Nærmer vi oss lyngheisenteret? Det er korrekt. Vi ligger på bryggen på Kalven rett nord for selve senteret som ligger på Lygra. Sundet i bakgrunnen er Kalvsundet. Det er såpass grunt hele veien igjennom, at man bør være lokalkjent for å gå igjennom. Man må gjøre noen svinger underveis for å unngå grunnstøting. De flest velger å gå nord for Kalven og inn Seimsfjorden for å komme inn hit. Fin og lun plass. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
o.b.lix Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 På tide med et nytt fra Vestlandet Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 min umiddelbare reaksjon er Hjellestad, Sandringham? Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Skipper Worse Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 min umiddelbare reaksjon er Hjellestad, Sandringham? Kan nok ikke være noe annet, nei. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Laholm Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Bare for å gjøre det helt klart: Havfruen står på Lepsøy, tvers over sundet for Strøno, og rett over fjorden for Askvik. I Askvik lages de fleste Askeladden-båtene. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Blanco Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 med andre ord på Nordreneset rett over Kattaneset. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Laholm Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 (redigert) Og da går vi videre til turen fra i dag: [ Redigert 27.Desember.2005 av Laholm (see edit history) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
JanB Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Har du vore ute ved Marsteinen? Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
o.b.lix Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 min umiddelbare reaksjon er Hjellestad, Sandringham? Kan nok ikke være noe annet, nei. Var vel lett den da... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Hvor er dette? Drar fram denne igjen. Tror ingen klarte denne. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
prin435 Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Ligger du sør for Hamburgsundkanalen, rett innenfor Danemark? Til Rem Skal ikke trekke den så langt. Det er folkets brygge ved innseilinga til Grebbestad. Med andre ord på nordsiden av Otteron N58.39.848 Ø11.13.572. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Bitteliten Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 (redigert) Drar fram denne igjen. Tror ingen klarte denne. Ser ut som Moss-Larkollen i bakgrunnen på andre siden av fjorden. Så da er du vel et sted mellom Vallø og Vrengen? Til Rem Skal ikke trekke den så langt. Det er folkets brygge ved innseilinga til Grebbestad. Med andre ord på nordsiden av Otteron N58.39.848 Ø11.13.572. Der har jeg nok gått forbi uten å vite om brygga. Er det Grebbestad lenger inn i "fjorden"? Er brygga åpen for allmuen? Redigert 27.Desember.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Jamb: Ja. Jeg bryter sammen og tilstår: Jeg har vært ved Marsteinen, og der har jeg tatt bilde! I morgen drar jeg til samme sted, i håp om at jeg kan vise mine afrikanske venner hvordan man fanger middag her i landet. Noen av dem har såvidt vært i båt før, men ingen av dem har fisket. Det kan bli en fin opplevelse. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
o.b.lix Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 OK da skal jeg prøve en ny: Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 27.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2005 Drar fram denne igjen. Tror ingen klarte denne. Tror du er på Vëttnet, Nord Koster. Sitér dette innlegget /per Link to post
Blanco Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 OK da skal jeg prøve en ny:Ikke helt lett den der. Men med de tre mastene langt der ned, går det an å tippe på Skjersholmane? Med Bømlofjorden og Sveio i bakgrunnen? Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Slagskibet Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Ikke vet jeg men for et vakkert bilde du har funnet Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Ikke helt lett den der. Men med de tre mastene langt der ned, går det an å tippe på Skjersholmane? Med Bømlofjorden og Sveio i bakgrunnen?Du er inne på noe (med bakgrunnen), men det er ikke Skjersholmane. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Ikke vet jeg men for et vakkert bilde du har funnet Takk. Tok det av alle ting med en mobil! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.