index Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Du er inne på noe (med bakgrunnen), men det er ikke Skjersholmane. Langevåg??? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
o.b.lix Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Langevåg???Der var det full innertier. Det er moloen ved innløpet til Langevåg. Var der med bil, men frister å ta båten ned neste gang... Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Der var det full innertier. Det er moloen ved innløpet til Langevåg. Var der med bil, men frister å ta båten ned neste gang... Bømla-landet kan absolutt anbefales med båt. Trange kanaler og en haug med idylliske øyer å "rusle rundt" i. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
bjoris Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 (redigert) Bømla-landet kan absolutt anbefales med båt. Trange kanaler og en haug med idylliske øyer å "rusle rundt" i. OG dårlige kart Flere som har prøvd seg på den svært så umerkede grunna ved Goddo? Gikk etter kartet, men det ble dyrt. Holdt 9 knop med faderens Kragerø 26 og det smalt noe inn i h... Både båt og mannskap overlevde og vi gikk videre for egen maskin, men dagen etter så vi at kjølen var sprekt (gode 2 cm laminat) og det kom inn vann. Vel, det ble den sesongen. Faderen fiksa selv (hadde jo støpt dækelskapen i sin tid så det gikk greit)... Meldte feilen til Kartverket, men ser det fortsatt er feil i dagens kart som selges... Redigert 28.Desember.2005 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
index Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Det er moloen ved innløpet til Langevåg. Var der med bil, men frister å ta båten ned neste gang... Var der i sommer, gikk opp vestsiden av Bømlo til Espevær, Meling, Brandasund, østover til Fitjarrøyene og sørover til Sagvåg, Røyksundkanalen, Leirvik og siste stopp Langevåg før turen gikk hjem over Sletta igjen. En flott tur, totalt en uke (forøvrig den eneste uken med bra vær i ferien). Men jeg ble ikke noe videre imponert over Langevåg da... Lå der fra Lørdag til søndag, og det var trafikk hele natta, ungdommer med moped som festet på gjestebrygga, pissing på kaien m.m. Anbefaler å ligge på båtforeningens brygge heller enn enn gjestebrygga, da det virker roligere. Men det passet godt med kort vei hjem over sletta da det var meldt frisk bris på hjemveien. Så vi startet tidlig og rakk frem før sjøen ble for ille. Alt i alt en veldig flott tur! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
index Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Flere som har prøvd seg på den svært så umerkede grunna ved Goddo? Gikk klar jeg da...Litt flaks skal man ha! Hvor er den grunna du nevner? Greit å vite til neste til neste gang! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bjoris Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Gikk klar jeg da...Litt flaks skal man ha! Hvor er den grunna du nevner? Greit å vite til neste til neste gang! Ja, den ligger på innsiden. Skal sjekke i kartet så jeg får angitt nøyaktig posisjon... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Astor Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Ser ut som Moss-Larkollen i bakgrunnen på andre siden av fjorden. Så da er du vel et sted mellom Vallø og Vrengen? Der har jeg nok gått forbi uten å vite om brygga. Er det Grebbestad lenger inn i "fjorden"? Er brygga åpen for allmuen? Å nei du, Astor er på langtur! Tror du er på Vëttnet, Nord Koster. Meget bra! Og helt riktig! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Hei. Er det noen som kjenner seg igjen på dette gamle bildet? Det er garantert mange som har vært her og som burde kjenne igjen ett eller annet. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Fjelbakka??? det ligner iallefall på fjellet Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Bitteliten Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Hei. Er det noen som kjenner seg igjen på dette gamle bildet? Det er garantert mange som har vært her og som burde kjenne igjen ett eller annet. Lars H. fjellet og kirken er vel de samme? Fjällbacka Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Hei. Den var rask, og svaret er selvfølgelig Fjällbacka. Her sammen med et bilde fra vår tid. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Hei. Lenge siden jeg har lagt inn noe nå, men hvor ligger denne tyskeren med sin parabolantenne i solnedgangen? (Elg i solnedgang/parabol i solnedgang) Tips, her finnes det et Systembolag. Lars H. Men denne da, Lars - fikk vi noe svar her? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Men denne da, Lars - fikk vi noe svar her? Nei, det ble det sannelig dårlig med. Her 2 bilder til fra samme sted. Tyskeren med parabolen ligger langs oss på vår styrbord side. Her var det forresten ypperlig landstrømanlegg. Oversiktsbildet er hentet fra et heller semmert webkamera. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Den var lett när du skiftade bild Lars_H ! (men jag avstår, även om ikke Astor-regeln er tillämplig, jag har några mil dit, tror många har varit der spes en helg i augusti !) vad döpte du om parabolbilden till för navn, jag satt o förberedde ett nytt emne, der jag tenkte använda din bild! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 En sviptur innom Trudelutt.com, så fant jeg den. Men det må jeg innrømme at der trodde jeg det ikke var. Tengte først på Grebbestad. Så på Tjørn og det var den siste jeg prøvde av de svenske webcameraene Henåen Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Lars H. Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 (redigert) vad döpte du om parabolbilden till för navn, jag satt o förberedde ett nytt emne, der jag tenkte använda din bild!Det var absolutt ikke meningen med noen "voksendåp", det var en stygg feil av meg ved navnevalg slik at bildet ble overskrevet. Hadde heldigvis en (bedre) kopi liggende. Det skal være rettet opp nå og skulle ligge på http://home.no/baatplassen/parabol.jpg Og for å gjøre det klart, Henån er selvfølgelig rett. I tillegg til Systembolag, er det også Webcafe der, - på biblioteket. Lars H. Redigert 28.Desember.2005 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Henån er selvfølgelig rett. I tillegg til Systembolag, er det også Webcafe der, - på biblioteket. Lars H. Var i Henån for halvannet år siden. Fint sted, men kan ikke huske noe systembolag? Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 Jo, forresten...! Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 28.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2005 (redigert) Men jeg ble ikke noe videre imponert over Langevåg da...Nei, det er ikkje eg heller. Har lege der fleire døgn og venta på ver til å gå over Sletta. Og då opplevde eg det som ein kjedeleg forblåst plass... Men det finst eit godt alternativ, ikkje så langt unna... Kva hamn er dette? Og kva fartøy er bildet tatt frå? Redigert 28.Desember.2005 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
index Svart 29.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2005 Espevær! Var der også i sommer! Det var en fornøyelse å komme i land der etter mye rulling over Sletta! Og bildet er nok tatt fra kabelferja, en heller ustabil affære på 1,5x2 meter sånn ca som forbinder to av øyene der. Gøy for ungene, og praktisk for de voksne. Ubetjent og med myntinnkast. En severdighet i seg selv... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Krapyl Svart 29.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2005 (redigert) Hvor er dette mon tro? Trønderen vår lusker, perifert, i bakgrunnen. Redigert 29.Desember.2005 av Krapyl (see edit history) Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Herman Svart 29.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2005 (redigert) Er ikke det ytterst på nordspissen av Danmark da? Nord for Skagen. Redigert 29.Desember.2005 av Lars_Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Krapyl Svart 29.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2005 Sikker? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Laholm Svart 29.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2005 Grenen er nord for Skagen, men jeg trodde det var svært grunt rundt hele den odden (ville i alle fall ikke drømme om å tenke på å gå inn der med båten min!) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.