Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Bømla-landet kan absolutt anbefales med båt. Trange kanaler og en haug med idylliske øyer å "rusle rundt" i.

OG dårlige kart :headbang: Flere som har prøvd seg på den svært så umerkede grunna ved Goddo? Gikk etter kartet, men det ble dyrt. Holdt 9 knop med faderens Kragerø 26 og det smalt noe inn i h... Både båt og mannskap overlevde og vi gikk videre for egen maskin, men dagen etter så vi at kjølen var sprekt (gode 2 cm laminat) og det kom inn vann. Vel, det ble den sesongen. Faderen fiksa selv (hadde jo støpt dækelskapen i sin tid så det gikk greit)... Meldte feilen til Kartverket, men ser det fortsatt er feil i dagens kart som selges...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Det er moloen ved innløpet til Langevåg. Var der med bil, men frister å ta båten ned neste gang...

Var der i sommer, gikk opp vestsiden av Bømlo til Espevær, Meling, Brandasund, østover til Fitjarrøyene og sørover til Sagvåg, Røyksundkanalen, Leirvik og siste stopp Langevåg før turen gikk hjem over Sletta igjen. En flott tur, totalt en uke (forøvrig den eneste uken med bra vær i ferien). Men jeg ble ikke noe videre imponert over Langevåg da... Lå der fra Lørdag til søndag, og det var trafikk hele natta, ungdommer med moped som festet på gjestebrygga, pissing på kaien m.m. Anbefaler å ligge på båtforeningens brygge heller enn enn gjestebrygga, da det virker roligere. Men det passet godt med kort vei hjem over sletta da det var meldt frisk bris på hjemveien. Så vi startet tidlig og rakk frem før sjøen ble for ille. Alt i alt en veldig flott tur!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ser ut som Moss-Larkollen i bakgrunnen på andre siden av fjorden. Så da er du vel et sted mellom Vallø og Vrengen?

Der har jeg nok gått forbi uten å vite om brygga. Er det Grebbestad lenger inn i "fjorden"? Er brygga åpen for allmuen?

Å nei du, Astor er på langtur! :cool:

Tror du er på Vëttnet, Nord Koster.

Meget bra! Og helt riktig!

:flag:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hei.

Er det noen som kjenner seg igjen på dette gamle bildet? Det er garantert mange som har vært her og som burde kjenne igjen ett eller annet.

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Men denne da, Lars - fikk vi noe svar her?

Nei, det ble det sannelig dårlig med. Her 2 bilder til fra samme sted. Tyskeren med parabolen ligger langs oss på vår styrbord side. Her var det forresten ypperlig landstrømanlegg. Oversiktsbildet er hentet fra et heller semmert webkamera.

BildeBilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

En sviptur innom Trudelutt.com, så fant jeg den. Men det må jeg innrømme at der trodde jeg det ikke var. Tengte først på Grebbestad. Så på Tjørn og det var den siste jeg prøvde av de svenske webcameraene

Henåen

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

vad döpte du om parabolbilden till för navn, jag satt o förberedde ett nytt emne, der jag tenkte använda din bild!

Det var absolutt ikke meningen med noen "voksendåp", det var en stygg feil av meg ved navnevalg slik at bildet ble overskrevet. Hadde heldigvis en (bedre) kopi liggende. Det skal være rettet opp nå og skulle ligge på http://home.no/baatplassen/parabol.jpg

Og for å gjøre det klart, Henån er selvfølgelig rett. I tillegg til Systembolag, er det også Webcafe der, - på biblioteket.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Men jeg ble ikke noe videre imponert over Langevåg da...

Nei, det er ikkje eg heller. Har lege der fleire døgn og venta på ver til å gå over Sletta. Og då opplevde eg det som ein kjedeleg forblåst plass...

Men det finst eit godt alternativ, ikkje så langt unna...

Bilde

Kva hamn er dette? Og kva fartøy er bildet tatt frå?

Redigert av janb (see edit history)

Espevær! Var der også i sommer! Det var en fornøyelse å komme i land der etter mye rulling over Sletta! Og bildet er nok tatt fra kabelferja, en heller ustabil affære på 1,5x2 meter sånn ca som forbinder to av øyene der. Gøy for ungene, og praktisk for de voksne. Ubetjent og med myntinnkast. En severdighet i seg selv...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...