B-P-Nimbus 350C Svart 5.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2006 Ingar : Du må bevege deg litt lenger hjemmefra. Dette må være Våre utenfor Spangereid med Utvår i nedre høyre hjørne Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Ingar Svart 5.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2006 Ingar : Du må bevege deg litt lenger hjemmefra.Ok... Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 5.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2006 innerst i Størnfjorden??, gjetter bare Stemmer bra det, bildet er tatt omtrent hvor pila ender ogi retning nord-øst. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 5.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2006 nordfra mot Kastrup. Mnei. La meg snu på flisa. La meg si det slik. Jeg har, med min Long E-Z, tatt av fra runway 27 på flyplassen som skulle trygge ruta fra Torslanda til Fornebu. Så har jeg flydd sørover i 3-4 minutter, og gått tilbake på kurs. Ligger i ca 1500'. Og, W-945, Fenix og Gunga Din har garantert vært her. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 (redigert) Mnei. La meg snu på flisa. La meg si det slik. Jeg har, med min Long E-Z, tatt av fra runway 27 på flyplassen som skulle trygge ruta fra Torslanda til Fornebu. Så har jeg flydd sørover i 3-4 minutter, og gått tilbake på kurs. Ligger i ca 1500'. Og, W-945, Fenix og Gunga Din har garantert vært her. Jag tror vi får hjelpe varandre her med denne "Jeg har, med min Long E-Z, tatt av fra runway 27 på flyplassen som skulle trygge ruta fra Torslanda til Fornebu" lurer litt var Krapylen startade............ Sandefjord; Runway 18/36 Säve; Runway; 17/35 Landvetter; Runway 03/21 Rygge; Runway 12/30 finner ingen med runway 270 grader ???? help her er en bild på en Long E-Z, det kan vare ett liten flyplass gräsbane el dyl Redigert 6.Januar.2006 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 (redigert) kan det vare Jarlsberg???? stripen ligger ju nesten rakt sör...... finner ikke runway der fann den nu den har runway 18 / 36 !!!! var startade Krapylen ?????? Redigert 6.Januar.2006 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Tji, tji. Den flyplassen som ble anlagt for å ha et nødlandingsted på ruta fra Torslanda til Fornebu har vel egentlig ikke en runway som sådan, men den er i bruk i dag. Men dersom du tar av fra 27, hvor peker nesa? Hadde jeg brukt nedovervendt kamera hadde jeg sett en fin golfbane par 71. To land. Et svært populært sted å kaste sitt anker. Stikkord: Geistligheten i Grenland, 1648 og allment brukt båtbetegnelse. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Fenix Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 (redigert) Tji, tji. Stikkord: Geistligheten i Grenland, 1648 og allment brukt båtbetegnelse. Jeg hakke peiling på runways og denslags, men geistligheten i Grenland kan vel oppsummeres i Gimsøy kloster - eller Gjemsø som vi sier, vi som er fra den kanten. Og Gimsøy er en snekketype. I 1648 sluttet 30-årskrigen, i Danmark-Norge kom Fredrik III på tronen, uten at jeg helt ser sammenhengen. I SKien finnes flyplassen Geiteryggen - har du tatt utgangspunkt i den? Redigert 6.Januar.2006 av Fenix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 (redigert) Hvor går Krapylet inn for landing? Jeg har litt problemer med å forstå bildet, simpelthen. Er det blå land, og det svarte sjø? Hva er det som ser ut som fjell i feltet øverst? Redigert 6.Januar.2006 av Fenix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Jeg har litt problemer med å forstå bildet Begynner å få dårlig samvittighet for denne. Det er et LandSat 7 pseudocolor image som jeg har lagt ned i perspektiv og overdrevet elevasjoner ganske grovt. Det blå er land, og det svarte er sjø. Det som ser ut som fjell i bakgrunnen er fjell. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
REM Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Begynner å få dårlig samvittighet for denne. Det er et LandSat 7 pseudocolor image som jeg har lagt ned i perspektiv og overdrevet elevasjoner ganske grovt. Det blå er land, og det svarte er sjø. Det som ser ut som fjell i bakgrunnen er fjell. Koster Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Krapyl Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Koster Det er faktisk helt riktig. Det er Nord-Koster og Kostersundet med Tjøme og Vestfold i bakgrunnen. Øygruppen tilhørte engang bispesetet i Skien, og ble svenske i 1648. Flyplassen jeg hintet til er Näsinge, og golfbanen er da selvfølgelig Strömstad Golfklubb. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Fenix Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Det er faktisk helt riktig. Det er Nord-Koster og Kostersundet med Tjøme og Vestfold i bakgrunnen. Øygruppen tilhørte engang bispesetet i Skien, og ble svenske i 1648. Flyplassen jeg hintet til er Näsinge, og golfbanen er da selvfølgelig Strömstad Golfklubb. Jeg var inne på Koster og Gimsøy, ja. Men freden i Roskilde, min gode Krapyl, inntraff i 1658,så der ga du oss en litt forvirrende pekepinn! Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 så der ga du oss en litt forvirrende pekepinn! Som jeg har sagt før; jeg er viden kjent for å ta kolossalt feil Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Det er faktisk helt riktig. Det er Nord-Koster og Kostersundet med Tjøme og Vestfold i bakgrunnen. Øygruppen tilhørte engang bispesetet i Skien, og ble svenske i 1648. Flyplassen jeg hintet til er Näsinge, og golfbanen er da selvfølgelig Strömstad Golfklubb. Fan oxo...... jag var inne på Näsinge.... tror den flyplassen blev anlagd strax före kriget somsom du säger som nödlandningsplass mellan Torslanda o Fornebu! Flygplassen syns her alldeles til höger om det bruna feltet. "Strömstad International Airport" her finns lite flygbilder fra området http://oslo.flyklubb.org/osloflyklubb/article.php?id=386 litt info om Koster...............1658...veldi viktigt årtal för oss Bohuslänningar ! http://www.baat.aller.no/baatweb/bm.nsf/0/...Document&Click= har du flugit en sådan der Long E-Z, Krapyl ? har du några bilder? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 litt info om Koster...............1658...veldi viktigt årtal för oss Bohuslänningar ! http://www.baat.aller.no/baatweb/bm.nsf/0/...Document&Click= Ja, freden i Roskilde (26.2. 1658) er vel verdt å feire for nordiske båtfolk! Med fare for å opptre unasjonalt, er vel det dansk-norske nederlaget noe av det gledeligste som har inntruffet i historien. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 har du flugit en sådan der Long E-Z, Krapyl ? har du några bilder? Nei, jeg har ikke det. En urealisert drøm. Det står en slik Long E-Z på Torp som en kar har bygget hjemme i stua. Canard prinsippet til Rutan er så lurt (som alt Burt Rutan lager forresten) at jeg begynner å fundere på om ikke seilbåter har roret i feil ende. Det har vært skrevet noe i STNB om oppgradering av Strömstad International til fast dekke og mere permanente installasjoner, men jeg vet ikke hvor langt man har kommet. Ja, freden i Roskilde (26.2. 1658) er vel verdt å feire for nordiske båtfolk! Med fare for å opptre unasjonalt, er vel det dansk-norske nederlaget noe av det gledeligste som har inntruffet i historien. Yepp, hvis ikke hatt det stått PRIVAT langs etter hele Bohuslän. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Den var MEGET BRA, Krapyl. Virklig noe å bryne seg på. Og når REM kom med svaret så er det jo soleklart. Du må ikke være beskjeden med tanke på vansklighetsgraden på oppgavene dine, for som du ser er det ikke den ting som ikke blir løst her på baatplassen. Flere oppgaver takk ! Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
goggen Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Vanskelig skal det være! Noen som vet hva øya med gul ring heter? (Bilde fra Norge i Bilder) Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Faxen Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Jomfruland Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 (redigert) Goggen: Her har jeg faktisk vert en gang for mange år siden Oppe i venstre hjørne ser vi litt av Nidelvens utløp Holmen ved siden heter Tjuvholmen Og da er vi på Jerkholmen. Lagt til: Utenfor Arendal Redigert 6.Januar.2006 av W-945 (see edit history) Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
goggen Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Goggen: Her har jeg faktisk vert en gang for mange år siden Oppe i venstre hjørne ser vi litt av Nidelvens utløp Holmen ved siden heter Tjuvholmen Og da er vi på Jerkholmen. Lagt til: Utenfor Arendal Alt stemmer på en prikk! Jeg var mye på Jerkholmen som barn. Øya er ganske spesiell - består kun av løsmasser avsatt etter istiden. I tillegg er det flere gravhauger fra bronsealderen på øya. Øya har en svært spesiell vegetasjon, bla med flere hagtorntrær. Øya har brygge for besøkende, og er absolutt verdt et besøk - mer her. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Nå har det vært mye fra åven, så jeg prøver med en fra bakkenivå Hvor er dette ? Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Fenix Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Nå har det vært mye fra åven, så jeg prøver med en fra bakkenivå Hvor er dette ? Fjällbacka. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 W-945, du er her.......................(oops nu kansje det blir för lett ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.