Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Hender at en slik en ligger på tvers i Østerelva (FR.STAD), men ser ikke ut som denne er der eller?

Kambo

Skipet, er det slagentangen ?

Jeg synes at øya rett foran skipet ligner på Eldøya i Rygge - dvs nordlige del av Larkollensundet. Logikken med båten der er at tankanlegget til Rygge Flystasjon har påfyllingskai der. Selv har jeg aldri sett det i bruk

:nonod::nonod::nonod::nonod:

Den ligger i et godt trafikkert område.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Er vi på Drammensida Astor. Det ligger en større båt rett nord for Svelvik?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jeg traffikkerer der rett som det er jeg :lol: Og Coronet 27 ligger rett ved i Årefjorden vet du -så da blir det fort trafikkert der

:nonod:

Er vi på Drammensida Astor. Det ligger en større båt rett nord for Svelvik?

Jeg tenkte plutselig på Storsand men der går neppe slike skip....

Helt riktig. Dvs at skipet svinger inn mot Sætre. Det kommer gjennom sundet mellom Håøya og Oscarsborg.

Forus? ..mulig Gansfjorden er smalere, men ligner litt

Utenfor Oscarsborg(Håøya)

Helt riktig!

Utenfor Norsk Spesial Olje på Kambo ????

Red: Astors nøtt

Jeg var heldig med den. Jeg var der for første gang på fredag.

Hvordan er det å komme dit med egen båt (om sommeren)? Det var mange plasser, men det meste så ut til å være reservert.

Gerhard

De har et antall gjesteplasser til rådighet. Som det nevnes så lager skipstrafikken til og fra Svelvikstrømmen mye bølger. De har en bølgedemper rundt anlegget som tar det meste. Ingen vits å ligge utenpå disse. Her må du legge deg inne i havna.

Vise seg fram-faktoren er nok tilstede, ja. Men hvem bryr seg? Ville heller ankommet med båt enn å ligge på hotellet. Det er deg som båtmann som skaper miljøet.

En kort stopp for deretter å legge baugen mot Holmsbu er tingen. Stedet oser av sjarm. Men de har få gjesteplasser. Det jobbes på spreng for å få utvidet havna med det dobbelte av kapasitet. Da hjelåer det. Også her er det mye å se på. Stedets "Privaten" har god mat og god pils. Vakert er det også der.

Holmsbu er vel verdt et sommerbesøk!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...