Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Hei.

På det første bildet lå Hangarskibet fortøyd lengst til venstre på kaien.
Nå har jeg jobbet i forsvaret i mange år, men dette hjelper meg ikke, - flere tips?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

"Hangarskibet" er populær(?)betegnelsen på Worses dieselslukende røklegger
OK, da forstår jeg, - beklager min noe enkle båtvinkling på innlegg her på dette båtforumet.

Men for å hjelpe litt mer til å finne ut hvor mine bilder er fra, så er de fra Nordmøre et sted.

fjord.2jpg.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg syns regel nummer 2 i trådstarters forslag var bra. Så lenge en uløst gåte ikke står uforklart i det uendelige. Jeg tror Lars H. har oversett denne.

Har jeg det? Gåten er vel nå "uforklart i det uendelige?"

Lars H.

(litt grinete iom. at jeg er midt inne i røykeslutt etter 49 år med røyk, :lol::lol::lol::lol: )

Redigert av Lars H. (see edit history)

Hmmm. Worse sitt bilde minner om Masfjorden en plass uten at jeg er helt sikker...

Risnes?

Knut'en serverer jo de flotteste rettene på kaien.....

Jeg slutter meg til det forslaget. Personene Skipper Worse refererer til, er nok Lars Tangedal, tidligere handelsmann, og Knut Tangedal, innehaver av Kafe Knuten. Ganske lett for en "innfødt", men jeg var nok litt sent på banen.

:flag::flag::flag:

Helt korrekt, mine herrer!!

... men at det skulle ta ti hint og to bilder ..... :nono:

Vær så god Lars H., din tur nå.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hei.

Men før det må vi å noen gode hint fra Lars H
Å, ja? Svigermor har landsted der. 90% av alle som bor i denne fjorden heter et eller annet på Bø . . . . Frorden er ikke langt fra Surnadal . .

Her noen andre bilder fra denne fjorden ikke langt nord for Kristiansund.

bo1.jpgbo2.jpg

bo3.jpgbo4jpg.jpg

bo5.jpg

Lars H.

Hei.

Helt riktig goggen, Bøfjorden er stedet. Skal legge ut flere bilder fra dette flotte stedet etter hvert. Har ikke vært der med egen båt, men har fartet litt rundt der med svigerfars 12 fots trebåt tidligere. Men nå er det natta, natta.

Stå på med "gåter" fra vestlandet, det er jo der kystkulturen finnes!

Lars H.

(ekta siddis fra Stavanger)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...