Intruder Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Litt usikker, slutter navnet på fjord?? Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Då er det vel strengt tatt ikkje på Vestlandet, men i Midtnorge! Da er spørsmålet hva er definisjonen på Vestlandet? Stopper Vestlandet f.eks. ved Stadt? Møre og Romsdal er ofte nevnt som Nordvestlandet. Nå må det innrømmes at det er store avstander, både geografisk, språklig og kulturelt, mellom Sunnmøre, Romsdal og Nordmøre. En sunnmøring er nok vestlending, men når en kommer til nordre Nordmøre og områder som Bøfjorden så er de mye mer orientert mot Trøndelag og vil neppe kalle seg vestlendinger... Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Skipper Worse Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Er ikke det bare artig da, o.b.lix, at det fremdeles finnes steder verd å utforske, rett i ditt eget nærmiljø? Det er jo bare EN av så uendelig mange fordeler ved å bo her vest ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
JanB Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 En sunnmøring er nok vestlending, men når en kommer til nordre Nordmøre og områder som Bøfjorden så er de mye mer orientert mot Trøndelag og vil neppe kalle seg vestlendinger... Det var akkurat det som var poenget. Den vanlegaste definisjonen på Vestlandet er no Rogaland, Hordaland, Sogn og Fjordane og Sunnmøre. Akkurat i dag kom faktisk "Vestlandets historie" ut, eit praktverk i tre bind som er Norges første regionhistorie. Sentralt i bøkene er spørsmålet om vestlandsk identitet. Også her har ein definert det moderne Vestlandet frå Rogaland til Sunnmøre. Les meir her. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Goddis77 Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Burde ringt noen bjeller når jeg så disse navnene. Leste i havneboken fra NSSR igår når jeg var i båten, og her var akkurat dette stedet omtalt Jaja, renser hodet før neste prøvelse. Sitér dette innlegget Link to post
gruff Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Hvor er så dette da?https://baatplassen.no/bildearkiv/0/983/HVOR_1.jpg Intruder Her må du hoste opp noen ledetråder, dette kan jo være hvor som helst innenfor det geografiske området tråden skal dekke! Mitt første forslag er på veg inn Flekkefjorden mot Haugland - eller på veg ut Aurlandsfjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Øyene utenfor Risnes hører til våre favoritter når vi farter nordom Bergen. Dette området goir meg alltid en følelse av å være mer innlands på et vann enn på sjøen. Anbefales. På varme sommerdager skal man være obs på sterke vinder som kan oppstå på ettermiddagen pga de høye fjellene innenfor. De er dog heldigvis kortvarige. Men en ekstra dregg er ikke å forrakte. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Intruder Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Her må du hoste opp noen ledetråder, dette kan jo være hvor som helst innenfor det geografiske området tråden skal dekke! Mitt første forslag er på veg inn Flekkefjorden mot Haugland - eller på veg ut Aurlandsfjorden. Det er i mitt nærområde...... Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Fjærlandsfjorden ? Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Fjærlandsfjorden ? Nei lenger ut...... Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Hint: Stedet har vært i et kjent TV program på NRK......... Og er vel verdt et besøk! Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Finnafjorden? Med gårdene Finden og Finnabotn? Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Finnen ? / Finnafjorden ? Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 YESS!!!! Er her på vei inn til Finnabotn, skal på blues festival må vite....... Anbefaler en tur hit.... Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Geir Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Dette da? Samme sted, annen vinkel. Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Er det Fensfjorden vi ser på nederste bildet? I tilfellet er dette........... Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Geir Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Er det Fensfjorden vi ser på nederste bildet? I tilfellet er dette........... Er faktisk ikke sikker på akkurat det, men det er ett sund....... Geir Sitér dette innlegget Link to post
RITS Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Ulvsundet i Øygarden? Vest mot havet øverst, aust mot Hjeltefjorden nederst. Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP Link to post
Geir Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Ulvsundet i Øygarden?Vest mot havet øverst, aust mot Hjeltefjorden nederst. Ja, det stemmer. Bildene tatt fra brua en dag jeg var på jobb uti der. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Selv om det er ubesvarte spørsmål i tråden, drister jeg meg frempå med en for fergeentusiaster. Hvor er vi på vei? Ganske spesiell ferge i og med at den har helidekk. Jaja. Ingen interesse for den. Da får vi avsløre hvilken ferge det er. Da vet vel de fleste på østlandet hvor den går. Sitér dette innlegget Link to post
Front Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Kan det være M/S Color Traveller et sted mellom Larvik og Hirtshals? Da spørsmålet er "hvor vi er på vei", tipper jeg Hirtshals! Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Ja, hvor på vestlandet er dette...????? Denne står «i rest». Det er vel Bjoris' landsted uti Bømlo et sted, men hvor? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Kaba Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Rebus fra Astor, kan det være Malmøkalven Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Rebus fra Astor, kan det være Malmøkalven Det er pent der også! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mulligan Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Kan det være M/S Color Traveller Har den helidekk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.