Intruder Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Han er vel på sydsiden av fjorden, du ser Norevikane, fjorden inn til Vaim og Høyangerfjorden øverst i bildet. Mvh, Kjell Ja da er du på rett side....... Da gjenstår navnet på plassen.... (Forøvrig en koselig plass med fin gjestebrygge og en liten sandstrand) Intruder Sitér dette innlegget Link to post
ptt Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Då skulle me vera klar for ein ny: Populær og vakker stad! , ser ut som kollevåg på askøy , Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Da gjenstår navnet på plassen Søreide? (fant den på kartet ... ) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Akult Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 , ser ut som kollevåg på askøy , Nei det er temmelig sikkert Økstrafjorden, se innlegg 88. Synd de som legger inn oppgaver ikke kan titte innom igjen og be-/avkrefte. Men denne gangen er jeg temmelig sikker. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Akult har heilt rett. Dessverre har eg ikkje hatt høve til å logga meg på før no. Difor har eg ikkje kunna stadfesta. Beklagar! Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Cutty Sark Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Søreide? (fant den på kartet ... ) Jepp!! Sitér dette innlegget Link to post
Cutty Sark Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Ok, nytt bilde. Hvor er dette. Hint 1: Hordaland. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Ok, nytt bilde. Hvor er dette. Litlebergen... Sitér dette innlegget Link to post
Cutty Sark Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Kjapt og korrekt!! Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Ok da har jeg en ny: Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Fensfjorden, sett N eller NE-over, fra omtrentlig Mongstad/Leirvaag eller deromkrings? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
o.b.lix Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Fensfjorden, sett N eller NE-over, fra omtrentlig Mongstad/Leirvaag eller deromkrings? Første del er rett Men jeg stod en del lenger vest enn mongstad, stod på Krossøy og tok bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Cutty Sark Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Litt nordover igjen. Kjent landemerke, men hvor? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 (redigert) Hornelen -- Nord-Europas høyeste sjøklippe? Redigert 27.Oktober.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Cutty Sark Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 (redigert) Nei, nå er du kommet for langt nord. Du bør ha sett den på din ferd mot Florø i sommer, men da fra den andre siden. Historisk tilleggsopplysning: Et fly kjørte rett inn i dette fjellet på 30-tallet en gang. Redigert 27.Oktober.2006 av Cutty Sark (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trond C Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Enda et vestlandsbilde, gjerne ikke så veldig uvanlige omgivelser, men mange har vel vært der. Vet at jeg ikke skal komme med et nytt bilde før det forrige er gjenkjent, men tar sjansen på at vi kan klare å holde to alternativer i luften samtidig, i alle fall denne gangen. Skal ikke prøve meg på bildet i innlegg # 111, men muligens mitt ikke er fra så langt unna, noe lenger sør? Sitér dette innlegget Link to post
Cutty Sark Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Enda et vestlandsbilde, gjerne ikke så veldig uvanlige omgivelser, men mange har vel vært der.Vet at jeg ikke skal komme med et nytt bilde før det forrige er gjenkjent, men tar sjansen på at vi kan klare å holde to alternativer i luften samtidig, i alle fall denne gangen. Skal ikke prøve meg på bildet i innlegg # 111, men muligens mitt ikke er fra så langt unna, noe lenger sør? Tja....kan det være Krakhellasundet???? Sitér dette innlegget Link to post
Trond C Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Det var bingo med en gang det - Krakhellasundet ja. En nydelig sensommerdag tidligere i år, før Dingja ble utforsket. Lurer på om bildet ditt er fjellet som ligger øst for det nordlige uløp av Krakhellasundet, men husker ikke navnet........... Sitér dette innlegget Link to post
Cutty Sark Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Du er på sporet .................... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Så vanskelig er vel ikke denne? Innenfor Steilene og ikke Malmøkalven. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Mens vi venter på svaret på ovenstående prøver jeg denne: Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Trond C Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Da satser jeg på Lihesten - svaret er avgitt, og litt til, fra Wikipedia: Lihesten er eit fjell i Hyllestad kommune på 777 moh. som og vert kalla Lifjellet. Fjellet stig bratt opp frå fjorden og grensar til Lifjorden, Losneosen, Storakersundet, Åfjorden og Hyllestadfjorden. Høgaste punktet er Risnesnipa, 777 moh., heilt til venstre på biletet. Det mest populære turmålet er Gygrekjeften, som ligg omtrent 714 moh., toppen midt på biletet. Yttarst på Gygrekjeften ligg «tanna», ein steinformasjon som heng utfor kanten av fjellet. Fjellet består av devonske avsetningsbergbergartar, m.a. kvarts, gneis og granitt og ulike skiferslag, kitta saman til hard og knudrete konglomerat som er særs motstandsdyktig mot nedbryting og vitring. Med klårt markert skilje kviler konglomeratet på underlag av sandstein frå kambro-silurisk tid. Lihesten var også åstad for Havørnulukka; den til då største flyulukka i Europa i 1936, då postflyet frå Bergen råka i fjellet under Risnesnipa og alle sju om bord omkom. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Så vanskelig er vel ikke denne? Innenfor Steilene og ikke Malmøkalven. er ikke så berest der inne i viken.......men jag får vel dra till med noe....... (det får bära eller brista! ) Middagsbukta Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Cutty Sark Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 (redigert) Hjelpe og trøste. Godkjent med knapp margin!! Du burde fått med at flyet var på vei til Tromsø. Redigert 27.Oktober.2006 av Cutty Sark (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 (redigert) Jaja. Ingen interesse for den.Da får vi avsløre hvilken ferge det er. Da vet vel de fleste på østlandet hvor den går. den enda Ropax'en jag känner till er Stena Jutlandica, o då er du på veg til Fhavn alt Gbg den der Colorline trailern er ett villospår....Colorline har vel inga Ropax'er??? Redigert 27.Oktober.2006 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.