Skipper Worse Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Jau, jau, skeivheten på fjellet i # 111 lurte meg til å tru at det var Hornelen ... selv om vinkelen var litt uvanlig, ja. Tok forresten Krakhellasundet og ... har et par nyyyydelige hekksjøbilder derifra som jeg ser på når kveldende blir for kalde Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Hva med denne: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Cutty Sark Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Jau, jau, skeivheten på fjellet i # 111 lurte meg til å tru at det var Hornelen ... selv om vinkelen var litt uvanlig, ja. Tok forresten Krakhellasundet og ... har et par nyyyydelige hekksjøbilder derifra som jeg ser på når kveldende blir for kalde Det kan ha sine likheter...... Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 (det får bära eller brista! Middagsbukta Jeg tror du er på sporet, Gunga Din. Men jeg er rimelig sikker på at det ikke er Middagsbukta. Det er noe kjent med den holmen, og jeg lurer på om jeg har t.o.m. har vært i land der en gang for mange år siden. Det er helt sikkert i nærheten av Middagsbukta, men klarer ikke å komme på navnet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 har oxo bare vart der en gang för 20 år sedan, o då var det så mye båt att man kunde gå torrskodd fra en side til den andre......... det kansje er sundet norr om....Vendelsundet ... (sitter o kikar i ett kart her ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Middagsbukta Vi er i alle fall på rett side av fjorden........., men... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ronald Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Det er jo minst 8-10 år siden jeg hadde båten innerst i oslofjorden og tøffa rundt i de områder. Den gang kunne jeg holme-navnene ganske bra, nå er jeg mer usikker. Men jeg mener at Borøya var en av øyene med fjellformasjoner som vist på bildet. Imidlertid husker jeg også at andre (noen få?) holmer var av samme type. Så jeg er slett ikke sikker... Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Bildet er tatt fra Hurtigruta. I bakgrunnen er det stor byggeaktivitet med masse kraner og anleggsarbeid. Dessuten et meget spesielt skip som ligger der. Er det nok ledetråer...? Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Skipper Worse Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Hint nr 1: Laksepark. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Jan-Erik Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Nyhamna på Aukra Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 (redigert) Om du mente #121 Hint nr. 2: Navnet likner på navnet på en vestlandsk båtprodusent. Redigert 27.Oktober.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
sumo Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Ænes Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 (redigert) Denne kan være litt vrien?? Redigert 27.Oktober.2006 av sumo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Ænes Pilen viser omtrentlig retning bildet er tatt fra: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Denne kan være litt vrien?? Hmmmmm....... det ser ut til å være "langt inne" siden skogen vokser like ned til sjøkanten. Her behøves en del hint ... Er det brakkvann, f. eks.?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
roesok Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Nyhamna på Aukra Svaret er korrekt! Jan-Erik er kanskje romsdaling som svarte så kjapt og presist...? For mer info om Nyhamna og Ormen Lange se denne linken: http://www.hydro.com/ormenlange/no/ Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
sumo Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Hmmmmm....... det ser ut til å være "langt inne" siden skogen vokser like ned til sjøkanten. Her behøves en del hint ... Er det brakkvann, f. eks.?? Nei, ikke brakkvann. Lita bygd ved stor fjord Sitér dette innlegget Link to post
Lillefix Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Nærheten av Jondal? Sitér dette innlegget Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post
sumo Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Større fjord Sitér dette innlegget Link to post
Lillefix Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Sognefjorden? Sitér dette innlegget Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post
sumo Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Yup Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Nordsiden? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
sumo Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Nei. Vegen man skimter er RV 57 Sitér dette innlegget Link to post
Cutty Sark Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Sognefjorden, RV 57 og sørsiden...... Rutledal, men er det så mye skog der da?? Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Gjorde det litt lett med 57, men godt jobba likevel. Bildet er vel 2 år gammelt, så det er ennå mer skog nå, som mange steder på Vestlandet dessverre! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.