Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Var kanskje litt for nært ja :wink: !

Leste forresten en artig historie om hvordan kanalen ble gjort farbar sent på attenhundretallet en gang: Et damplokomotiv på ca 30 tonn ble fraktet ut og dratt påland omtrent der hvor sjøhuset ligger til høyre i bildet. Dette ble koplet til en stor vannpumpe. Så ble det laget demninger i begge ender av kanalen, og alt vannet ble pumpet ut slik at man kunne grave og sprenge ut en skikkelig renne.Så man fikk det til på den tiden også!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Siste er Skjærbuda på Silda i Sildegapet nord for Måløy.

Koselig pub og restaurant. Utrolig nok står den i alle vinterstormene ved Stadt-

K

Dette er selvfølgelig riktig! Var også litt skeptisk første gang eg gikk inn i huset. Kan ikke si at gulvet er helt i vater!

Hei.

Har litt dårlig med bilder hjemme fra Vestlandet, så jeg låner et bilde fra en annen Saga 27 eier sin hjemmeside.

Hvor ligger Albert med sin Saga 27?

alberts_saga27.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...