Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Gir et lite hint.

Jeg befinner meg på sunnmøre, stadhavet skimtes i horisonten.

Om det er på Sunnmøre med Stadthavet i bakgrunnen må dette være fra Vanylven, Sande eller Herøy kommune. Bildet kan være tatt fra Moldtustranda i retning Skorpa, men kanskje det er lenger syd, rundt Larsnes, og at det er Voksa vi ser i bakgrunnen.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Det er rikig som du sier at det er i Herøy men vet du hvilken øy?

Tenker du da på hvilken øy vi ser i bakgrunnen, eller hvor bildet er tatt ifra? Den lave øya i bakgrunnen kan være Flåværet om bildet er tatt fra Moldtustranda.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

som du sier er det riktig at Flåvær ligger i bakgrunnen, bildet er tatt fra Bergsøya.

Da må bildet være tatt fra området rundt Eggesbønes. Lurer på det vi ser i horisonten bak Flåværet, er det Sandsøya eller ytterst på Stadlandet?

Skal ikke komme med navn på sted, men er ikke huset i bakgrunnen stedet der mange med båt svinger nært opptil for å ta personene rundt på knattene i litt nærmere øyesyn?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Om det er noen partybåt vet jeg ikke, men folkene på andre siden ved det gule huset er i hvert fall ikke kledd til fest. Vil vel heller si at de ikke rakk å få på seg festklærne eller noe slikt? Antrekket deres passer vel egentlig godt til å være ute i naturen! :wink:

Lars H. :sleep: :sleep:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...