fjordbuss Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 Det må være nye gjestehavna på Bokn! Stemmer.... Vært der, eller bare tippet du ut i fra hjemmehavn...... Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 Fedje ! Stemmer det. Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
alidal Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 Vært der, eller bare tippet du ut i fra hjemmehavn...... Ja, jeg har vært innom Link to post
fjordbuss Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 Blitt ganske bra der..... Imponerende av handelslaget at de satser såpass på båtfolket..... Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 Hint, Gunga, hint. Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Gunga Din Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 go west, go west S/Y Gunga Din Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 Rent gjett, men kan det være det nye akvarie i Nordvestjylland? Det som brendte ned for noen år siden. Det er jo veldig stiligt. Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Gunga Din Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 det er nordjylland o det låg ett akvarie som nabo men ikke i samme hus....... nu skall jag bort några dager.....så det blir ikke fler 'hinter' på ett tag S/Y Gunga Din Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 Da må det enten være i Thyborøn eller Nørre-Vorupøre. Jeg tipper Thyborøn. Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
SF Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 Mye lettere de du har fra Irland, SF mvh tuffff Ja verden er ikke stor 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
roaldbj Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 I mellomtiden, et kveldsbilde med karakteristisk kjennetegn: Link to post
Mare Nostrum Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Endelig en lett en, Horten Gjestehavn!!!! Link to post
roaldbj Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Bra, bildet ble tatt i går ettermiddag. Lett vestlig vind. Få båter i gjestehavna. Plass til flere. Link to post
GeirFrode Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 På en av våre spaserturer i ferien, kom jeg over dette veiskiltet her. Ganske kreativ stedsangivelse i grunnen.. (Noe sier meg at dette har vært vist før, men klarer ikke å huske sikkert. Så derfor prøver jeg.) Er det noen andre som har sett hvor dette står hen? Link to post
SF Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Da prøver vi en til, hvilken bro står SF på her? 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Frøken Fryd Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 (redigert) Dette er vel stamplassen til Janb når han skal på fest Helgøysundbroen Redigert 1.September.2007 av Frøken Fryd (see edit history) Link to post
SF Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 He, he.stemmer nok det. Det er broen mellom Helgøy og Talgje på Stjernerøyane. Lav partyfaktor da jeg var her tidligere i uka. Den dagen bildet ble tatt var det to båter i marinaen. 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
roaldbj Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Jeg klarer ikke å tyde ordene på skiltet, må nok få mer info om land og del av landet før tips fra meg kommer. Her er et annet bilde med skilt-tegn som mange har sett likheter med tidligere. Men, hvor er bildet tatt i sommer, og sommeren før det, og sommeren før det? Her er det flere delspørsmål: Hvilken type båt er dette hentet fra? Hvor i båten befinner vi oss? Noen som kjenner båttypen? Hvilket land "eier" båten? Hvor ligger båten i dag? Link to post
Jawik Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Ubåt. Torpedorør - forut. Russisk. The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Mulligan Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Tre dingser som heter Igor, Olga og Sonya. Sovjet-style ubåt. Link to post
TideRace Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 (redigert) Et russisk, marint destillasjonsapparat ? Fra spøk til alvor; Kan det være den russiske ubåten U-194 i Whiskey-klassen som ligger til salgs Nörrkjøping? Hvis overnevnte er riktig, er eieren en finne.. altså er den finsk (privateid) og ikke russisk.. Redigert 1.September.2007 av Phoebe (see edit history) Link to post
roaldbj Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Da har vi følgende korrekte opplysninger: Båt: ubåt Sted: forut Gjenstander: torpedorør (dette har jeg ikke så mye greie på) Så gjenstår: Hvilken ubåt, gjerne bare med landstilhørighet - den som løser det vet kanskje også hvor den i dag ligger. Til de som ofte beveger seg i nHorten, og marinemuseet i Horten kan jeg opplyse at det IKKE er: Sommeren 1998 fikk museet en verdifull tilvekst til utstillingen i form av en Kobben-klasse undervannsbåt, MMU Utstein, som er tilrettelagt for publikum og montert utenfor muset Link to post
Bergen Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Med tanke på hvor du ferierer kan u-995 være et forslag, denne er eks tysk, så norsk for så å bli tysk igjen. Men siden skriften er russisk har jeg merer tro på at det er en Whiskey klasse. Link to post
Jawik Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Whiskey The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
roaldbj Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Nå mister jeg oversikten. For det første er bildene er tatt i Danmark, i Aalborg, på det flotte marinemuseet. Her er noen bilder. Først av ubåten: Dernest noe informasjon: Litt om de fire torpedoene: Like bak ubåten i Aalborg ligger en MTB - mye lik den som ligger i Horten - med mine ufaglige øyne... Jeg har mange andre bilder fra marinemuseet, men det vet jeg at også andre her på BP innehar. Hadde vart hyggelig å ha en tråd fra marinemuseer rundt omkring? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn