Mulligan Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Æsj. Jeg har vært ombord i den ubåten. Den MTB'en som ligger der er hyperrask. Gassturbindreven. Link to post
GeirFrode Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Jeg klarer ikke å tyde ordene på skiltet, må nok få mer info om land og del av landet før tips fra meg kommer. Der står følgende på skiltet: Fra toppen og nedover: 1: UPPIGENOM 2: RAMIGENOM...(Hva nå det måtte bety????) 3: UTIGENOM 4: BORTIGENOM Og språket er jo selfølgelig svensk. Det regner jeg med at alle har fått med seg. Er denne såpass vanskelig da tro? Jeg hadde regnet med at rett svar kom ganske fort. Trodde mange hadde sett dette skiltet før meg.... Men nå logger jeg av for i kveld. Er tilbake i morgen formiddag. Link to post
roaldbj Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 (redigert) Jeg antok først at vi var i Bohuslen, klan du avkrefte dette? Redigert 2.September.2007 av roaldbj (see edit history) Link to post
Bergen Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Æsj.Jeg har vært ombord i den ubåten. Jeg også, men koblet ikke den til bildet jeg heller! Husker vi var invitert på "morgenpils" på museet av en marineklubb som hadde tilhold på museet. Link to post
GeirFrode Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Jeg antok først at vi var i Bohuslen, klan du avkrefte dette,, Kan ikk avkrefte det nei. Vi ER i Bohuslän! Link to post
roaldbj Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Jeg trodde først jeg hadde sett noe tilsvarende på Syd-Koster, men heller nå mer til at vi er på fastlandet, og på ett av de stedene som mangedobler innbyggertallet om sommeren. Link to post
GeirFrode Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Fastlandet er det ikke, men innbyggertallet er nok mangedoblet her også om sommeren........ Link to post
Mulligan Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Er du på Gullholmen? Link to post
GeirFrode Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Gullholmen er det ikke.... Link to post
Astor Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 På vår ferd, langs vår langstrakte kyst traff vi på denne. Hvor ligger denne vakre Grand Banks oppankret her? Astor-reglen gjelder her! Bringer denne opp igjen da den står uløst. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Du må nok oppgi litt flere opplysninger Astor, ikke kan jeg se skiltene på bilene bak, det synes ikke å være mange karakteristsike kjennetegn på bildet. Flagget på BGen har rødt oh hvitt i seg. Kan både være det norske og det danske flagget? I mellomtiden en lettere oppgave. Over denne brua har nok mange av medlemmene på BP spassert. Kanskje noen kjenner historioen til partiet brua forserer. Link to post
REM Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Njaa? Kanalen ble vel anlagt i sin tid for å kunne gå rundt og angripe fienden på vei nordover fra to flanger. Nemlig forfra ved Vealøs og bakfra via utløpet i Horten. Knipetangmanøver kalte vel militærstrategene en slik manøver. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
roaldbj Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Vet at du har vandret mye i miljøet rem. Da tar du eller andre kanskje også hva dette er for noe: Og dette i nær tilknytning til det første bildet: I samme "miljø" kan vi lese følgende fra gamle dager: Link to post
Jawik Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Innlegg # 992: Første bilde kan det ha noe med "iskutting". Andre bilde ser ut til å være pluggen til en propell. Tredje bilde bør vi holde oss unna da straffen kan bli voldsom . The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Astor Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Da får jeg vide ut bildet litt, men da blir det vel alt for lett...... Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Jawik Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Det MÅ jo være Horten ..... The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Astor Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Det MÅ jo være Horten ..... Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Det andre bildet er "pluggen" til en propell med sinkanode integrert. Den sitter bak denne propellen: Det første bildet fremgår her: Først en litt større detalj: (Taggene var vel for å hindre "synging" fra propellen?) Så den bakre del av båten: Og den fremre delen: Og så navneplata. Båten ligger på Marinemuseet i Horten, et sted jeg helst må innom flere ganger i året. Mange flotte detaljer inne i båten Link to post
roaldbj Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Er det biler i nordvestsiden av pollen Astor? Link to post
Avmønstret4 Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Kan j svare Astor? Jeg er jo fra Drammen så det er vel langt nok unna Link to post
Astor Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Er det biler i nordvestsiden av pollen Astor? Nei Kan j svare Astor?Jeg er jo fra Drammen så det er vel langt nok unna Svar i vei....... Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Da må det enten være i Thyborøn eller Nørre-Vorupøre. Jeg tipper Thyborøn. Du har rett Jensen_fra-Vest...restaurangen ligger i Thyborön....skall legge til en bild senare, hur det ser ut fra utsiden, men jag er ikke hjemme förrän onsdag.....sitter på hotell just nu S/Y Gunga Din Link to post
Avmønstret4 Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Da får jeg vide ut bildet litt, men da blir det vel alt for lett...... Tipper sundet mellom torvøya og sætre ved det stedet som heter Skogsborg, rett syd for lagahølet og nord for Sætre Link to post
SveinHa Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Her er en liten nøtt: Hvor kan dette være... Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
TideRace Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 (redigert) Noen som klarer denne tro?? Dersom du har sans for detaljer og de "små ting" er det ikke umulig at du har lagt merke til dette skiltet i denne koselige havnen. Men hvor er vi? Redigert 2.September.2007 av Phoebe (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn