Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Bilder av hus med skilt på er visst populært, så her kommer et av en gammel skole.

Men hvor? Bilde nummer to er fra samme sted.

 

hvor_skolan.jpg

 

hvor_faar2.jpg

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fårgården heter nok Töllås, men ikke stedet nei. Navnet består av to ord.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

:nonod: Bildet er fra Sverige, en øy. Her et bildet like ved havnen, samme sted.

 

hvor_havnen.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

:nonod: Syd for Hunnebostrand, nord for Lysekil. Fler bilder samme sted:

 

hvor_havnen2.jpghvor_havnen3.jpg

 

Lars H.

:sleep: :sleep:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ganske riktig. Fotografert fra terassen.

 

 

Når vi først er på Hurum (Klokkarstua) og står å ser mot Svelvik kan jeg vise dere et bilde litt lenger syd i Svelvikstrømmen:

 

svelvik_syd.jpg

 

Og her et bilde som viser nordsiden:

 

 

 

For en som er lidenskaplig båtintressert følger jeg skipstrafikken hver dag fra stuevinduet.

Livet er herlig.....

 

Ja Astor, du har en nydelig utsiktsplass mot Svelvik. Det var jo der du skulle hatt båtplass , så kunne du fulgt med båten ved hjelp av kikkerten.

Hadde båtplass på Batteriøya for noen år siden, ligger nå på Bokerøya. :flag:

Redigert av chagall (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hej Mariell

jag missade stanga :smiley: ........i "Hvor er dette anno 2004"

hvorfred_2.jpg

 

Jeg tillater meg å komme med svaret. Bildet er tatt ikke langt fra kl 12 om formiddagen. Skyggen i forkant av bildet er trolig fra mottagertårnet på Storö, som står like ved den karakteristiske losutkikken. Maaange har tilbrakt kveldstimer der for å se sola rulle ned over horisonten om kvelden. Det er ikke så mange steder man har slik utkikk. Men noe tilsvarende er på Ursholmen og på Anholt. Bryggene ser ikke slik ut nå lenger. Ungdomsherberget har oker farge i forkant. I midten i bakkant er badstua til Brannkorpset i Gøteborg.

Link to post
Share on other sites

Stora Kornön var det ja, en perle på denne delen av svenskekysten. Dette er et sted for "freden og roden" uten butikker eller

biler, i hvert fall i august. Sauene det ble henvist til tidligere må være vandt til folk og hunder. De kom helt frem til gjerdet

og lot skipshunden vår snuse på seg. Og av alle ting, har de en gammel engelsk park som var under restaurering da vi sist

var der for 3 år siden. Fler bilder fra dette fine stedet finnes under "Båtbilder" på min hjemmeside trudelutt.com.

 

hvor_japp.jpghvor_park.jpg

 

Lars H. :flag_sw:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...