Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Er det ikke Marstrand da? Ser jo festningen til høyre der

:yesnod:

 

Det kan se ut som om han står på Carlsten med renna mot Gbg. i bakgrunnen.

Men jeg får ikke flytebryggene til å stemme.

:yesnod:

 

Bildet er tatt for noen år siden. Har blitt flere brygger der nå. Du ser kastellet litt til høyre for midten av bildet. Bildet ar tatt fra tårnet på festningen.

Link to post
Share on other sites

:yesnod:

:yesnod:

 

ser kastellet litt til høyre for midten av bildet. Bildet ar tatt fra tårnet på festningen.

det du kallar kastellet som det er (minifestning) heter Södra Strandverket o byggdes i mitten av 1800 talet för att försvara Albrektssunds kanal o södra infarten

till hamnen

 

her er en bild fra 1870, notera kanonerna på taket

Strandverket%20fr%20Hedvigsholmen%20ca1870%20500-326.jpg

 

her finns fler bilder både innifra o fra utsiden

 

http://www.strandverket.se/

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

det du kallar kastellet som det er (minifestning) heter Södra Strandverket o byggdes i mitten av 1800 talet för att försvara Albrektssunds kanal o södra infarten till hamnen

her er en bild fra 1870, notera kanonerna på taket

 

Jeg vet. Jeg har vært på taket der og drukket bøttevis med sponset :drink: etter regattaer... :cheers:

Link to post
Share on other sites

Hvor er detta da........

Oscarsborg?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

du synes rett roaldbj......

 

hun ligger på marine museet i Aalborg

 

hun er en sådan strandlivräddningsbåt som winchas opp på stranden

 

ursprungligen hade hun 17 Hk (tror jag det var!) hun kjörde maskin/roddes/seglades samtidigt ut til haveristen...innan hun fikk större maskin

 

rddningbaat.jpg

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

For å dra oss tilbake til Norge igjen, bildet er tatt 16. juli 08:30 ifjor. Hvor er vi?

Bildet tatt fra Sekken? Mot starten på norskerenna mot Strømstad?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det minner styggelig mye om et fyr jeg passerer på min ferd ut av fjorden.... men dog tatt fra en side jeg sjelden bruker..... bildet er tatt fra "Gamle Langesund" mot Tangen og viser Langøytagen fyr

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...