Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Jeg tror nok at bliss X må gi noen stikkord. Jeg er enig i at det er noe sørnorsk over bildet. Fjellpartiet har runde former og er godt bevokst med lautrær. Båthus ser vi ike så ofte på Østlandet, men hyppig på sørlanget. Båthuset er så godt velikeholdt, i likhet med de øvrige husene at i tillegg til bygningsstil vil jeg tro at vi er i Norge. Tenkte litt på øya Hidra utenfor Flekkefjord - men har ingen holdepunkter for det tipset. Jeg ville tro at vi er øst for Åna Sira ut fra tendens til øydannelse. Fiskeskøyta til venstre i bildet kan gi indikasjon om fiskebåttype jeg mener å ha observert flere steder på det blide sørlandet. Men det skal ikke forundre meg om vi også kan være på vestlandet.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok at bliss X må gi noen stikkord.

 

Vi skal veldig langt sør i landet, men har man ikke vært der, så er det selvsagt umulig å si hva bildet viser. :smiley:

Bildet tok jeg for snart 10 år siden, og det store huset i midten var da ganske nytt.

Der huset ligger lå det tildligere en butikk som ble revet.

Jeg hadde den motorseileren som ligger rett foran det store huset.

 

hvor_3e.jpg

 

På innsiden av den seilbåten som ligger med baugen mot bildet (en X 36 fot) ligger det en Colin Acher kopi med sort skrog som hadde fast tilhold der, og som jeg tror er ganske kjent. Vet ikke om den fortsatt ligger der, men jeg tror det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...