Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Og slik var situasjonen i dag med høylys sommerdag uten skyer.

Og her en av BåtPlassens mest berømte båter, bildet tatt 180 grader i forhold til det forrige. Jeg synes kapteinen gjør noen spretne sprell ombord med ferderarbeid. Bilet tatt ca 11.30 i dag.

 

trudelutt1.jpg

 

 

Husk Lars, at du er i den gruppen redningsfolkene finner i vannet, livløs, når uhellet først er ute. Husk å bruke vest når du er alene. Jeg hadde en uheldig opplevelse i sommer da jeg skled i en zaloflekk på dollbordet og datt mellom båt og brygge og slo meg stygt. Heldigvis var mannskapet på Escada tilstede og fikk holdt meg oppe etter armen. Etter denne opplevelsen har jeg forsøkt å være flink til å bruke vest når jeg alene ombord og ute på dekk.

I alle fall, et godt og velment råd fra meg. Stopp propellen når du er alene ute på dekk og dollbord. Faller man til vanns og snekka tøffer videre er man ikke særlig høy i hatten.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Lars hadde følgebåt - men poenget til Astor er selvfølgelig korrekt. Vi har nok lett for å tenke "skal bare" og da kan den minste zalo-flekk eller annet være skjebnesvangert. Det var forøvrig noen markerte bølger som kom sørfra da vi passerte Gullholmen - hørte at det blåste atskillig lenger sør. Kanskje var disse bølgene etterdønninger fra denne vinden?

Link to post
Share on other sites

Står oppe på Minnehallen og tar bilde østover med Stavernsodden i forgrunn og Svenner bak.

Zoomet meg inn på Færder i det andre bildet men det ble uskarpt da jeg ikke brukte stativ eller annen

støtte. Bildene ble tatt Langfredag i påsken 07 på den første overnattingsturen i år.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Jeg satt også og så lenge på bildet til Astor og klarer ikke å ta kameravinkelen.

He-he. Da er vi to, roaldbj.

Jeg synes ikke øya i bakgrunnen ligner på Gullholmen heller jeg. Men, jeg har tatt feil før, så det kan godt hende at det likevel er riktig, og at det er jeg som ser syner... :crazy:

Link to post
Share on other sites

Jeg står der det står Sagene. Ute på det som lokalt kalles Skjæra, og tar bildet med en 250 mm med mitt Nikon speilrefleks. Jeg står mao på land. Fuglene i forgrunn sitter på land, Ramvikholmen i forgrunn og Gullholmen som er i ferd med å forvinne i vannet lengst ute i horisnonten.

Var ute og testet min 4GB brikke og valgte denne gangen oppløsning FINE i stedet for STANDRARD.

Staken dere ser i forgrunnen står ganske nære land. Se kartet.

 

 

ramviksholmen_2.jpg


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det må være i Østfold, men eksakt hvor er jeg litt usikker på :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...