Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Innlegget er endret av moderator, årsak:Bildet er slettet

 

Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden.

Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet.

 

Kan det være her mon tro? Ganske likt ikke sant?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Du verden :eek:

 

Ikke helt havgap, men fint likevel. Da blir det vel kanopadling heretter?

 

Innlegget er endret av moderator, årsak:Bildet er slettet

 

Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden.

Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Hva skjedde med mitt (og Oters) kritiske innlegg i denne tråden fra sist natt, er jeg blitt sensurert vekk uten begrunnelse eller melding :confused: , og det var da vitterlig også et kart inne i bildet i forbindelse med havgapets hus. Vel var det skrevet sent på natten men jeg var 100% edru og kan da ikke huske så feil ?

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Hva skjedde med mitt (og Oters) kritiske innlegg i denne tråden fra sist natt, er jeg blitt sensurert vekk uten begrunnelse eller melding :confused: , og det var da vitterlig også et kart inne i bildet i forbindelse med havgapets hus. Vel var det skrevet sent på natten men jeg var 100% edru og kan da ikke huske så feil ?

 

:yesnod: Kart med adresse!!

 

Tror rett og slett at rem, herr raaadsformann fikk kalde føtter. Men det må han svare på. Legge ut bilde/ kart av huset til en bruker av BP. Humor eller ?? Jeg ville satt lite pris på det.....

 

HVEM har fjernet mitt innlegg? Hvorfor? Hvem skal behandle eventuell klage i Skipsraadet? Rem? :lol:

Link to post
Share on other sites

Nå var det vel Havgaapet selv som la ut bilder av sitt nye hus på (-- reference to evil site removed --). Disse bildene var jo tydelig hentet fra en annonse og så "tok det ene ordet det andre", eller noe sånt?

 

Men et eller annet sted på Glommas bredder mellom Mysen og Sarpsborg er det vel stedet ligger?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Glemte å legge til at det er en fin øvelse å seile inn fra Oslofjorden nordfra og inn til Moss. Det er gode fyrlykter under veis. Det kompliserte er at det er svært sterke lykter/lys på land som sikrer god identifisering av fyrlyktene. Først oversikt over innseilingsleden.

 

motmoss1.jpg

 

Så mot Sauholmen, legg merke til lyskarakteristikken:

 

motmoss2.jpg

 

 

Deretter mot Klippenes med annen lyskarakteristikk.

 

motmoss3.jpg

 

 

Og sist mot Moss. Legg merke til at man her må korrigere fra fyrlykta aktenfra og identifisere havneområde med radar/visuell utkikk.

 

 

motmoss4.jpg

Link to post
Share on other sites

Her er sikkert et lettere sted å identifisere, bildet er tatt i dag i 12-tiden:

fyrlykt.jpg

 

Du har Kippens fyr mot styrbord. Roald. I gamle dager var det restauant der. Drevet av folk fra Askim gummivarefabrikk. De hadde feriehjem der. (Ikke i fyret, men rett bak.) Nå et det blitt et ferieparadis av de skjeldne.

 

Det er brådypt helt inn til fjellet ved fyret. Vi kjørte motorbåtregatta i Moss i gamle dager og barberte kanten ved Kippenes på utgående og inngående. Vi rundet helt ute ved Bevøykrakken. mente å huske vi målte 12 kvartmil den gangen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...