lano2 Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Nope .... Hint: Hvor langt syd er det mulig å komme ? Link to post
Sebaldus Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Vi er vel ute ved Odd? Link to post
gimi Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Nope .... Hint: Hvor langt syd er det mulig å komme ? Det er vel Sydpolen - jeg ante ikke at den globale oppvarmingen var kommet så langt. Link to post
Ben Sin Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Rett ut for Skjærnøy? Vet ikke navnet på de ubetydelige øyene der.... Ben Sin Link to post
gimi Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Vi er sikkert nærme nok til å ha funnet et svar på Lano's siste.....Så vi kan gå over til neste Dette er lenger nord - Hvor? Link to post
SiA Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 Til Gimi: Tror det må være Kambo? Hilsen Sindre Link to post
evenR4u Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 Vi er sikkert nærme nok til å ha funnet et svar på Lano's siste.....Så vi kan gå over til nesteDette er lenger nord - Hvor? Her: evenR4u evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
gimi Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 Jepp - Kambo på 60 tallet - før det ble båthavn der. Link to post
roaldbj Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 Jeg ble hindret av Astorregelen. Vil anbefale å seile til Kambo og på innsiden av Kylpeholmen. Flott å ankre opp øst av Kylpeholmen. Klarer noen å se hvor og hvem dette er: (Astor-regelen gjelder) dette bildet gjør det kanskje lettere? Link to post
SiA Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 Roaldbj: Astor i Son! Sindre Link to post
gimi Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 (redigert) håper det ikke er noen du kjenner som seiler med fenderen ute (eller gjøres skuta klar for å legge til)? Redigert 3.November.2007 av gimi (see edit history) Link to post
roaldbj Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 SiA, helt korrekt, Astor ankom Son i formiddag, i sol og havblikk. Håper at han ikke innklager meg til Skipsraadet for brudd på etikette ved å vise bildene. Det andre bildet viser Astor som forlater Son i retning av Bile. Jeg kommuniserte med ham på en håndholdt VHF, Standard Horizon HX 500E, kjøpt fra Seatronic i år. Jeg ble imponert over avstanden som den håndholdte VHFen håndterer. Så til Gimi, Astor er vel en av de som er mest opptatt av "shipshape" og "shipstyle". Han la ut fender før han ankom havneanlegget. Astor seiler aldri med fendrene ute. Men det gjør jeg, og jeg mistet 3 store kulefendre 23. juni i år i store bølger. Astor og jeg hadde en hyggelig samtale i Son i formiddag. Jeg så også Lars H., og håper å få en prat med ham i morgen. Link to post
Astor Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 Jeg ble hindret av Astorregelen. Vil anbefale å seile til Kambo og på innsiden av Kylpeholmen. Flott å ankre opp øst av Kylpeholmen. Vær forsiktig når dere går gjennom sundet ved Kulpe. Lurt å ha en i baugen første gangen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Salt Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Ja, her er det mye båt og vann, og lite å støtte seg til geografisk. Men det burde være mulig å finne for dem som ferdes langs Skagerrakkysten! Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Astor Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Hvor befinner disse fiskebåtene seg? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Ja, her er det mye båt og vann, og lite å støtte seg til geografisk. Men det burde være mulig å finne for dem som ferdes langs Skagerrakkysten! Har dere fortøyd på N-sia av Lyngholmen? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Denne taubåten har funnet sin havn for natten. Hvor? Astorreglen gjelder her. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
vanntrivsel Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Denne taubåten har funnet sin havn for natten. Hvor? Astorreglen gjelder her. Jeg kjenner igjen steinen oppe til venstre i bildet. Den er faktisk helt lik den som ligger i Ringdalsfjorden. Tvers ovenfor Svalerødkilen.Svaret er Ringdalsfjorden Link to post
Astor Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Svaret er Ringdalsfjorden Dommaren seger at svaret er fel. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Er de fiskebåtene utenfor Jeløya? Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Riktig det Hilmar. Vanskelig å se hvis man ikke kjenner fiskebåtene. Det er Jeløya som er i bakgrunn. Tatt fra Toftelandet. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 (redigert) Det var noe kjent. hvor er vi nå? forøvrig en møkkakjører Dette er nedover kysten et sted denne er vanskelig for den som ikke vet Redigert 5.November.2007 av Hilmar 2 (see edit history) Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Cato Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Denne taubåten har funnet sin havn for natten. Hvor? Bjørnehuebukta på Håøya? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn