Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Dette var ikke helt enkelt, og så skulle vi her i Norge kjenne til huset? Er det en eller annen kjent person som har bodd der, Evert Taube kanskje? Trenger nok en liten ledetråd her.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Til Fenix.

 

Du er der, men ikke helt hva som er det unike? :lol:

 

 

hm.....rent bortsett fra at hele Koster-arkipelaget (Ramsö inkludert), med natur, svaberg, seler og flora er ganske unike greier, må jeg nok erkjenne at jeg ikke ser helt hva som er helt spesielt unikt ved Ramsö...?

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Lurer oxo på vad som er unikt med just Ramsö!

 

vet att kosteröarna lydde under ett kloster langt bort i Telemark  en gång i tiden,

men det er förmodligen ikke det du er ute efter!

O boken 'Tistlarna Strömstad' ligger ute i båten, så ingen hjälp der.....hmm.............

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Til Fenix.

 

Du er der, men ikke helt hva som er det unike? :confused:hm.....rent bortsett fra at hele Koster-arkipelaget (Ramsö inkludert), med natur, svaberg, seler og flora er ganske unike greier, må jeg nok erkjenne at jeg ikke ser helt hva som er helt spesielt unikt ved Ramsö...?

:smiley:

Skal ikke holde dere pinebenken , men det går på FLORA og den nydelige "näckros" dammen nord på øya i full blomst. Beklager , men bildet yder ikke full rettferdighet (full blomst).

Bilde

Link to post
Share on other sites

Lurer oxo på vad som er unikt med just Ramsö!

 

vet att kosteröarna lydde under ett kloster langt bort i Telemark  en gång i tiden,

men det er förmodligen ikke det du er ute efter!

O boken 'Tistlarna Strömstad' ligger ute i båten, så ingen hjälp der.....hmm.............

Det var Gimsøy Kloster i Skien som eide hele Koster-området, men det begynner jo å bli en stund siden.

Jeg har havnebøkene på loftet, så jeg får ta en titt - men det blir nok ikke før i morgen....

Link to post
Share on other sites

Akkurat - den har jeg faktisk ikke sett. Skal ta en titt når jeg er innom til våren!

 

Ja, denne bør være obligatorisk når man er på Ramsø. Fra havna tar man til venstre og går gjennom hyggelige tun (dette er faktisk veldig hyggelig i Sverige) over noen fjellrabber og opp på toppen helt i nord og der  :smiley:.

Er der ganske ofte så kanskje vi møtes..................

 

Tenker veldig ofte på oxen Ferdinand når jeg går på Ramsø på våren.

Sitta under eken og lukta på blommorna.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...