Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Den brygga vi lå på i sommer, Rolf?

Stemmer, den nye utliggern i Lysekil.

Og den bildeserien din på tre bilder, viser vel at vi er på vei Sørover Sootenkanal. Da er vel bildet i midten fra området Sør av Smøgen, nærmere bestemt i nærheten av Bohus Malm... og?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Vi prøver en runde til på denne.

Tips: Stedet ligger i Østfold, og det er som tidligere nevnt, en viss saltsmak på vannet....

Dette kan ligne på den hytta som ligger rett før Puttesund elns. Dvs, hvis du seiler fra Løperen, og setter kursen mot Kjøkøysund via Puttesundet. Altså den hytta som ligger på den pynten du må runde for å komme gjennom Puttesundet.

Vet ikke om dette ble klart i det hele tatt, :crazy: men jeg har ikke noe navn på stedet.

Dette kan ligne på den hytta som ligger rett før Puttesund elns. Dvs, hvis du seiler fra Løperen, og setter kursen mot Kjøkøysund via Puttesundet. Altså den hytta som ligger på den pynten du må runde for å komme gjennom Puttesundet.

Vet ikke om dette ble klart i det hele tatt, :crazy: men jeg har ikke noe navn på stedet.

Beskrivelsen var grei nok den, GeirFrode :smiley:

- men da er vi kommet for langt mot SØ :rolleyes:

Et tips til kan være at bildet mitt kanskje viser hytta fra en litt uvant vinkel ....

img_6028.jpg

img_5972.jpg

img_0120.jpg

3 billeder fra området:

Øverst det flade landskab på Enebæroddetangen set fra fjorden (syd)

Næste viser den smalle indsejling "Gabet", som passeres af store skibe. (Verdens største containerskibe sejler fra Lindøværftet ud gennem Gabet)

Nederst ses midt i billedet Enebærodde Fyr fra Kattegatsiden (nord)

Ja, Roaldbj, -du har ret, - det er et meget fladt område :yesnod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...