Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Sakset fra: http://www.museumsnett.no/herdlamuseum/Spitfire.html

 

Det var også en Spitfire som oppdaget og fotograferte det store slagskipet "Bismarck" i Dolviken utenfor Bergen i mai 1941 til tross for kontinuerlig overvåking av jagere fra Herdla. Bildene den tok la grunnlaget for jakten på "Bismarck" som endte med at den ble senket utenfor Irland 27.mai 1941.

Link to post
Share on other sites

hysch hysch,   :nono:    tenk på att jag er her, skall ikke veta sådana posisjoner..... :wink:

:drink:

Vi er snart i union med dere igjen! :drink: Med fare for å påkalle meg noens vrede, vil jeg ikke si at jeg tenker på EU medlemskap! :cheers:

 

Uansett, vi har trotts alt vært i union med dere 2 ganger før, så en gang til blir vel ikke lagt merke til.  :lol:

Link to post
Share on other sites

hysch hysch,   :nono:    tenk på att jag er her, skall ikke veta sådana posisjoner..... :lol:

Dersom Gunga Din har rett er dette i samme område som Rocknes havarerte. Ulykken skjedde i overkant av bildet.

Burde være litt flau over å ikke ha kjent stedet igjen siden jeg har tjenestegjort her i 5 år...:nonod:

Men nå ser jeg tingen noe klarere  :boxing:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Broa i Aalborg var lett ja - har seilt igjennom med "Sørlandet". Kvelden før var hele broa omsluttet av et fantastisk fyrverkeri i anledningen avsluttingsarrangement for Cutty Sark regattaen.

 

 

Men hvor er dette da?

 

 

Bilde

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Den ene forslaget er på feil halvkule, mens det andre forslaget er på riktig halvkule.

 

Det ligger en del "hint" i bildet, landskapet, arkiteturen osv. Og i tillegg så kan jeg røpe at det er en stor havn.

 

Men den er nok vanskelig hvis man ikke har vært der...

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

:cheers: Dette var jo kjempelett, Ternevik båthavn i Vågsbygd like vest for Kristiansand.

Absolutt riktig. Har du båtplass i Terneviga, kanskje?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...