Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Ramsö kjenner jeg atskilligt bedre, og dette får jeg til å stemme. En flott tur fra eksempelvis Urshomen på vestre del av Syd-Koster og mellom øyer og skjær litt sør-øst mot Ramsö. Dette må vel være det flotteste farvannet man kan tenke seg, med et yrende selliv. Tjelleskjær er forøvrig fantastisk flott utehavn for båter opp mot 50 fot.

 

ramsoe.jpg

Link to post
Share on other sites

Til Roaldbj; Svar er rettet til Ramsø .Det er ikke greit å vite hvor en er til enver tid.

det er vel derfor tråden heter `Hvor er dette`

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg husker kommer du da seilende litt NNØ - dv ca 20 grader? Det er i alle fall et flott seilingsområde.

Jeg synes det er ganske interessant at trass i stor økning av båter i Bohuslen, så har vi fremdeles god plass i Syd-Kosters skjærgård.

Jeg tror dette skyldes at denne skjærgården er så komplisert å seile i, at mange holder seg utenom.

Flott bilde av den typiske blomsten. Har du flere opplysninger om selve fotomotivet?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Broen til Nørresundby.
Flott. Når vi seiler til Aalborg fra øst og passerer broen er det på BB side en flott bryggeplass hvor det er anledning til å overnatte ett døgn uten å betale avgift. Det kan være noe svell i fjorden grunnet store båter som passerer. Litt lenger vest ligger vår favoritthavn i Danmark: Vestre bådehavn.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...