Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Da er vi kanskje på Runde?

 

 

Er det i nærheten av Runde?

 

Riktig begge to, hadde jo samme svar, bildet er tatt i båt like utenfor runde. Et av skjærene nedenfor klippene.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Mens vi venter på sommeren. Her er et bilde fra august 2007. Hvor er vi. Jeg tror at vi gjør det slik at de erfarne medlemmene med mer enn 500 innlegg avventer å svare, dette kalles "Roald-regelen". Vi må få frem nysgjerrigheten også til nyere medlemmer. Det hjelper ikke med å være smart og kopiere innlegget, bildet heter bare "hvor13b.jpg". Et lite tips: Omtrent midt på bildet er det et spesielt kjennetegn.

 

 

 

hvor13b.jpg

 

 

 

hvor13c.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg har over 500 innlegg jeg så jeg skal ikke røpe hvor det er. Legger inn et bilde til av skuta. Jeg vet ikke noe om den men tror den holder til i havnen brevid orten med det underlige tornet.Royal harbor..

Farvannet vi seiler i har vert norskt fram til 16hundre og snørrogførr. båtene går en ren øst vest kurs. Landet på innsiden er oppkalt etter noe fra det elementet vi elsker å farte rundt på med synonym for nes etter..

 

img_1181.jpg

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Jeg er imponert over skuta. Litt lenger nord finner vi dette. Flott svaberg for noen og enhver. Det er lagt ut offentlige leke/badeanlegg. Jeg synes dette ser flott ut når jeg seiler forbi med begrenset hastighet. Medlemmer med mer enn 500 innlegg må gjerne komme med tilleggsopplysninger som gjør at flere ønsker å seile i dette området.

 

hvor19.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei roalbj. På vei sør-østover fra Smøgen ! Tårnet er et godt kjennetegn.

Flott Glek. Jeg legger også ved et oversiktskart for Väderöyene til Smögen. Vanntårnet på Smögen sees godt fra Väderöyene når sikten er god. Det er alltid godt å ha særskilte visuelle tegn når man seiler.

 

vderyene.jpg

Link to post
Share on other sites

Farvannet vi seiler i har vert norskt fram til 16hundre og snørrogførr.

 

Fram til 26. februar 1658, faktisk - så på tirsdag kan vi feire 350-årsjubileet for freden i Roskilde og det faktum at kong Karl X Gustav frigjorde Bohuslän fra norske hytteeiere og gjorde denne vakre kysten tilgjengelig for båtfolk i generasjon etter generasjon.

 

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Fantastisk W-945, jeg klarer ikke å se hvilken seilskute du har avbildet. Du kan få privilegiet med å fortelle om seilskuta og farvannet.

 

Dette er T/S Gunilla som tilhører Öckerögymnasiet utenfor Göteborg. Skolen bruker skipet som en del av det vanlige gymnaset, hvor elevene er med ombord 2 måneder hvert år. Jeg var med på dåpen på Öckerö. Mener å huske at det var i 1999.

 

Dere finner skolens nettsted her, og det er lenker videre til skipet.

 

Akkurat nå ligger de på kurs mot Havana...... :cool:

 

En må bare bøye seg i støvet for hva svenskene får til!! :flag_sw:

Redigert av ÅtteGlass (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg er imponert over skuta. Litt lenger nord finner vi dette. Flott svaberg for noen og enhver. Det er lagt ut offentlige leke/badeanlegg. Jeg synes dette ser flott ut når jeg seiler forbi med begrenset hastighet. Medlemmer med mer enn 500 innlegg må gjerne komme med tilleggsopplysninger som gjør at flere ønsker å seile i dette området.

 

hvor19.jpg

 

Mon ikke om vi er inne i leia her. Er det ikke den grønne flåten vi ser her fremme.

Altid et yrende badeliv her. Kom bak en brudeferd her en gang. Brudeparret med antaglig forlovere som rodde en svensk julle. Da ble det kø i leia, men ingen sure miner.

Olav Trygvasson har en øy oppkalt etter seg litt lenger vestover.

 

img_1183.jpg

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...