Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Korrekt igjen. Har du røtter i område siden du vet så mye :smiley:

Far min er født og oppvokst på Larsnes i Sande Kommune og flyttet til Trondheim da han begynte på universitetet (NTH - i dag NTNU). Han beholdt barndomshjemmet sitt som feriehus for familien så jeg har jo vært i området et par uker helt fra barndommen av. Videre kjøpte jeg selv et feriehus der nede for noen år siden :yesnod: Så det blir noen uker på Sunnmøre hver sommer i årene som kommer også.

Link to post
Share on other sites

Olav Trygvasson har en øy oppkalt etter seg litt lenger vestover.

egentligen er det Tryggva Olavsson(far til Olav Tryggvasson) som enligt sägnen ligger begravd i röset på ön.......

 

röset er egentligen betydligt eldre....men man vet att graver kunde användas flere ganger!

så sägnen kan vare sann!

 

http://www9.vgregion.se/vastarvet/bm/up/bo...talj1.asp?ID=34

 

tryggo2.jpg

 

http://www9.vgregion.se/vastarvet/bm/up/bo.../pdf/tryggo.pdf

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Dere svarer jo rett på alle... tok ett bilde i kveld som kanskje gir dere noe utfordring?:-)

 

P1010983.JPG

 

 

skudd i mørke; Befinner vi oss i nærheten av Os/Bjørnefjorden?

 

Steike... imponert... Bildet er tatt fra stakene rett utenfor Os sentrum (Mobergvikjo?) mot Tysnes. Når jeg så måken på staken måtte jeg bare snu og kjøre tilbake for å få ett bilde...:-)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...