Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Det skulle vel vere omtrent inni bukta her det vel.

En av de bedre plassene i den fjorden

img_1488.jpg

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Ute på odden til høyre for bildet dit THORLYN er det en del historie hugget inn i fjellet, Bla en seilskute og noen årstall.

Det ble tatt ut noe stein her under krigen som vistnok skulle brukes til et Adolfmonument i Berlin.

Restene er brukt til den flotte kaia som er laget nå i de senere år.

O.H.

dsc00011.jpg

Jeg har sett mye på dette bildet. Jeg synes det er knallbra. Jeg så Independence of the seas i Oslo et par dager, og syntes at den der var gedigen. Men jeg synes at den er enda mer gedigen utenfor Gullholmen i forhold til Bastø-ferja. Jeg skulle ønske at jeg hadde klart å ta et like godt bilde. Er det noen som har internettadresse til opplysninger om det store skipet - ikke om Bastø ferja?

Bildet mitt er faktisk tatt i 2007 :eek: he he... ja bildet er tatt fra stranden ved steinbrygga.. lengst nord.

Tror nesten jeg er vokst opp der ute :smiley:

Har vel traska rundt der siden jeg var sånn 2 år .. Sankthans feiringen var vel mildt sagt fuktige og folksomme der før i tiden :smiley:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Vi får vel avsløre at dette er Haakavika i Sandefjordsfjorden da. Den ligger forøvrig i Larvik kommune

Lagt til: Bildet i avataren min er tatt mot den nevnte odde med steinrissinger. Jeg ligger inn mot den nye steinkaia.

Redigert av W-945 (see edit history)

O.H.

Jeg har sett mye på dette bildet. Jeg synes det er knallbra. Jeg så Independence of the seas i Oslo et par dager, og syntes at den der var gedigen. Men jeg synes at den er enda mer gedigen utenfor Gullholmen i forhold til Bastø-ferja. Jeg skulle ønske at jeg hadde klart å ta et like godt bilde. Er det noen som har internettadresse til opplysninger om det store skipet - ikke om Bastø ferja?

Hei roaldbj!

For de lokalkjente, er jeg vel på høyde med Møringa da jeg tok bildet, så noe optisk bedrag er det... Forøvrig imponert av mobilkameraet selv!

Hilsen Chiba

Takk for det THORLYN, det sitter en svenske i den ,Tamd 41 m 163 hk

Obs det var farta du spurte om. 10 til 12 knop Da går det greit.

Redigert av W-945 (see edit history)

O.H.

Ok :flag: båten din er jo langkjølet akkurat som min.. jeg monterer inn 165 hesteren i disse dager.. tror nok det blir forskjell fra 66hk. he he. håper og ligge rundt 14-16 i marsj.

Snart sommer nå så må få opp farten.. håper og rekke kortesjen. :flag:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Hei, C-Marine! Fra 23 til 0 knop på 1850 meter stod det i lokalavisa.

Hilsen Chiba

Synd med så unøyaktig stopplengde. De burde jo så klart ha klart å konstruere den til 1852. :yesnod:

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Er det noen som har internettadresse til opplysninger om det store skipet?

Her er to sentrale nettsteder for folk som vil vite alt om og føle sterkt for de virkelig store skipene:

Danske Ships & Ferry Forum: www.skipsforum.dk (mange nordmenn ytrer seg her)

Svenske Landgången: www.landgangen.se

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Korrekt. Det er nok mange som har hentet båten sin her på Hasseltangen.

Jeg hadde selv gleden av å seile ut en båt her i 2000. Jeg fikk i dag gleden av en omvisning på fabrikken. Det er instalert en imponerende digitalstyrt fresemaskin for trearbeid.

hasseltangen.jpg

Det kartutsnittet minner meg mest av alt om en litt kjedelig historie med en Ålesundsreder og et splitter nytt lite skip på en 58 fot eller så! :cool:

men var-ente det i Dynekilen, da?

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...