REM Svart 17.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2008 Snakker rart, men ikke svensk? Hmmm? Høyttenkning: Ser ikke dansk ut med fjell og klippeformasjoner, heller ikke lenger sør/sørvest da tidevannet ikke synes å være særlig påtagende. Tror kanskje vi skal sør eller vest i Kongeriket. Snakker de ikke rart på sørlandet da? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Framtia Svart 17.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2008 (redigert) Min båt ligger til venstre i bildet (innlegg 2344), og følgende bilde er tatt sørover fra båten PS: objektet i vest (#2344) er gjenstand for en stor begivenhet midt i juni Redigert 17.Mai.2008 av Framtia (see edit history) Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Jawik Svart 17.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2008 (redigert) Minner om et sted på kysten av Vest Agder. Korrigerer og går ennå lenger vest. Svartaskjær utenfor Ølberg / Sola. Redigert 17.Mai.2008 av jawik (see edit history) The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
roaldbj Svart 17.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2008 Jeg har sett mange tilsvarende steder både i ytre Oslofjord og vestkysten av Sverige. Vi må nok ha flere signaler. Link to post
Walter_S Svart 17.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2008 (redigert) Det er FÆRDERN vi ser i horisonten! De snakker rart i området, men ikke svensk.... Unnskyld meg, men Østfoldinger prekær ente rart.... (personlig så er jeg innflytter, så jeg er unskyldt)...! Redigert 17.Mai.2008 av Walter_S (see edit history) Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Fenix Svart 17.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2008 Er det tuppen av Hankø rett bak båtene, da? Link to post
hifo Svart 17.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2008 er det der hvor rosor aldri gror? dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Jawik Svart 17.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2008 .....stor begivenhet midt i juni Færdern 13. juni The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Framtia Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 (redigert) Som Walter_S skriver så er det Færder fyr i vest, og antagelsen om at vi er i Østfold er også korrekt (utsagnet om at østfoldinger ikke snakker rart er derimot feil). Hadde bildet blitt tatt litt mer i retning nord-vest ville vi sett spissen av s. Søster.. Noen som da vet navnet på bukta? Redigert 19.Mai.2008 av Framtia (see edit history) Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Per Harald Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Hmmm Flott bilde. Kan det være Kuvauen eller Guttormsvauen på Vesterøy? Over 15 år siden jeg var der, men jeg tipper det. Per Harald https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Framtia Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Riktig svar, mener denne viken heter Guttormsvauen - det er i hverfall den første vika man komme til etter å ha gått sørover fra Papper (Kuvauen er vel den neste vika tror jeg). Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Ruby Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Noen som vet hvor på Vestlandet dette er? Og kanskje hva som foregår her? Link to post
jumbo Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Bildet er tatt mot Alvøen den 16 mai på 200 årsdagen til slaget i alvøen. Link to post
Ruby Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Ja, det var kjapt og helt korrekt. Link to post
Fenix Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Seilte du inn der? I så fall - hvordan var det? Det er vel kanskje ikke bare-bare å komme ut igjen hvis været står litt på? Link to post
baatsman Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Vi har også ligget der med seilbåten. Hadde meget dårlig bunnfeste, la ut all kjettingen. Kun dagstur. Vi sees! Link to post
Framtia Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 gikk inn og ut for motor... Det blåste opp om natta og vi rykket fælt i ankeret heldigvis uten å miste festet. La for sikkerhetsskyld ut en ekstra brucedregg, og ble lettere sjøsyk i alle strabasene. Men, kommer gjerne igjen - dette er en liten perle. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
o.b.lix Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Og kanskje hva som foregår her? Trodde det var volvoene til skipper worse som hadde startet opp? Link to post
Salt Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 De snakker rart i området, men ikke svensk.... Ja, nå har jeg jo sett henne det er, og jeg kommer kanskje innafor Astorregelen. Det er tjue-og-noen veikilometer hjemmante og tel døm herre Vævvæne på Vesterøæ. (Men et fyr langt ute i vest kan f eks også ha vært Ramskär, sett fra holmane utaføre Kalvön/Lindön). Men rart prekær'øm ente på Vesterøæ. Døm prekær normalt, nesten. Det er verre med døm innerst i Oslofjor'n. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Framtia Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Som nevnt over gikk jeg ut og inn for motor, men ble veldig fasinert over å se en godt voksen mann krysse utgjennom sundet med denne skuta... Spesielt helt i starten mens han prøvde å få opp seilene samtidig som han skulle holde styringen var imponerende. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Per Harald Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Ja da tar jeg meg den frihet som siste "vinner" og legger ut et nytt bilde. Hvor er dette? Dette er så enkelt for lokale båtplassenmedlemmer at vi som er fra dette stedet ikke bør røpe det med en gang. https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Gunga Din Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 den var enkel......jag avstår 90M dit S/Y Gunga Din Link to post
At-le Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Ja da tar jeg meg den frihet som siste "vinner" og legger ut et nytt bilde. Hvor er dette?Dette er så enkelt for lokale båtplassenmedlemmer at vi som er fra dette stedet ikke bør røpe det med en gang. Stavern?At-le Link to post
Skipper Worse Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Nei, da hadde nok hele bildeet vært hvitt, på den avstanden!!!!? I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn