Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Snakker rart, men ikke svensk? Hmmm?

Høyttenkning: Ser ikke dansk ut med fjell og klippeformasjoner, heller ikke lenger sør/sørvest da tidevannet ikke synes å være særlig påtagende. Tror kanskje vi skal sør eller vest i Kongeriket. Snakker de ikke rart på sørlandet da?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

picture.jpg

Det er FÆRDERN vi ser i horisonten!

De snakker rart i området, men ikke svensk....

Unnskyld meg, men Østfoldinger prekær ente rart.... (personlig så er jeg innflytter, så jeg er unskyldt)...!

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Som Walter_S skriver så er det Færder fyr i vest, og antagelsen om at vi er i Østfold er også korrekt (utsagnet om at østfoldinger ikke snakker rart er derimot feil). Hadde bildet blitt tatt litt mer i retning nord-vest ville vi sett spissen av s. Søster.. Noen som da vet navnet på bukta?

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

gikk inn og ut for motor...

Det blåste opp om natta og vi rykket fælt i ankeret heldigvis uten å miste festet. La for sikkerhetsskyld ut en ekstra brucedregg, og ble lettere sjøsyk i alle strabasene. Men, kommer gjerne igjen - dette er en liten perle.

Framtia på AIS

De snakker rart i området, men ikke svensk....

Ja, nå har jeg jo sett henne det er, og jeg kommer kanskje innafor Astorregelen. Det er tjue-og-noen veikilometer hjemmante og tel døm herre Vævvæne på Vesterøæ. (Men et fyr langt ute i vest kan f eks også ha vært Ramskär, sett fra holmane utaføre Kalvön/Lindön).

Men rart prekær'øm ente på Vesterøæ. Døm prekær normalt, nesten. Det er verre med døm innerst i Oslofjor'n.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

guttormsvauen.jpg

Som nevnt over gikk jeg ut og inn for motor, men ble veldig fasinert over å se en godt voksen mann krysse utgjennom sundet med denne skuta... Spesielt helt i starten mens han prøvde å få opp seilene samtidig som han skulle holde styringen var imponerende.

Framtia på AIS

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...