Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Steigen kommune i Nordland. Øya har et areal på 69 km². Høyeste punkt på Engeløya er Trohornet på 649 moh.

Engeløya har verdens nordligste hasselskog. Øya var høvdingsete i vikingetida, og det finnes mange fornminner på øya, særlig sørvest på øya. I 1942 bygde tyskerne kystfestningen Batterie Dietl i Bø på Engeløya. På øya ligger også Steigen kirke og Steigen Bygdetun

I Vollmoen Amfi blir Steigen sagaspill satt opp annethvert år.

Engeløya er knyttet til fastlandet med Engeløybruene og riksvei 835.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Bra, jawik, men jeg gjorde det litt for enkelt ved å glemme å fjerne navnet under egenskaper. Poenget med dette bildet er at det viser det som lokalt kalles "Napoleons profil". Ser man nøye etter, danner fjellene en profil av et ansikt - ikke ulikt Napoleon (ansiktet ligger med profilen ned mot fellenes profil).

Kvam i Hordaland !

Nei, kan ikke gjøre det så enkelt.

Hint: Det er ikke så veldig langt fra Bårdsundet.

Her er et bilde som er tatt med en litt annen vinkel:

p6010003.jpg

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Hvor er jeg fortøyd på dette bildet?

dsc01939.jpg

Ett hint er nok nødvendig, Sinten må forbi her om han skal ha seg en rundtur.
Venter til våren kjem, så skal eg ta meg ein tur rundt øyne å sjå :wink:
Eg har jo sagt du må vente til våren :wink:

Sinten? :wink:

Prøver en ny en. Hvor kan dette være??? Nå er bildet ganske kraftig klippet men hadde jeg ikke gjort det ville det bli alt for lett... For å komme med et hint så er det ikke mye som er klippet bort :wink:

hvorerdette5.jpg

Lokalbefolkningen bes holde seg unna gjettingen :cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...